Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weed en psychiatrische stoornissen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Weed en psychiatrische stoornissen

    later op de avond mis ik idd wat meer letters dan in de ochtend, ghehe. Leuke tedtalk, Thanks.

    Comment


      #32
      Re: Weed en psychiatrische stoornissen

      Tis niet zo dat elk kind ADHD heeft das nog al makkelijk gezegd
      Voor dat je de diagnose ADHD krijg zijn er heel veel onderzoeken aan voor bij gegaan en ADHD is geen grapje als je dat hebt en het is wel meer dan
      een druk kind/volwassen druk is 1 van de dingen
      God was never on your side..

      Comment


        #33
        Re: Weed en psychiatrische stoornissen

        Sorry Bella, was misschien ook iets te ongenuanceerd van mij. Uiteraard heeft niet elk kind ADHD.

        Het was meer "bij wijze van spreken"...

        Denk wel dat er kinderen verkeerd gediagnostiseerd zijn, omdat ze niet in het normale plaatje passen van naar school gaan en opletten.

        Terwijl zij misschien hele andere kwaliteiten hebben, die niet gewaardeerd worden.


        In die volledige Ted Talk, hebben ze wel een interessante invalshoek.

        Sommige kinderen zijn geniaal, maar passen niet op school.

        Maar we proberen ze in het keurslijf te drukken. En lukt dat niet, dan zal er wel iets aan de hand zijn.


        Dat zal in sommige gevallen ok echt zo zijn, maar in sommige gevallen ook niet (zie voorbeeld van Gillian Lynne)

        Comment


          #34
          Re: Weed en psychiatrische stoornissen

          Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
          @ LR2, Salvia divinorum wordt ook gedroogd aangeboden bij o.a. Azarius. Is dat ook te gebruiken of zou je de 'verse' bladeren aanraden ?
          Ik zou vers blad nemen. De gedroogde versie wordt soms overstrooid met concentraat tot soms wel 40X. Dat is veel te heftig. Het doel volgens azarius is om te gaan trippen, zo ver wil je het eigenlijk niet laten komen. Daar wil je ruim onder blijven.
          Ik heb indertijd een stekje gekocht voor circa 12 euro, die heb ik 4 jaar in leven kunnen houden als kamerplant. Uiteindelijk is ie tijdens de vakantie ooit overleden.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #35

            Comment


              #36
              Re: Weed en psychiatrische stoornissen

              Tsja, als je niet eerlijk tegen de psychiater bent, en Cindy gaat achter jouw rug om toch aan jouw verdovende middelen zitten, dan is er veel niet in orde.
              Een psychiater is er ook
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #37
                Re: Weed en psychiatrische stoornissen

                Ik sluit mij geheel aan bij LR2.

                Cannabis kan ook symptomen zoals bijv. pijn of kramp 'verdoezelen' waardoor een arts een verkeerde diagnose kan stellen.

                Wees altijd eerlijk tegen een arts als het om je gezondheid gaat, zoek desnoods een andere arts als het om een of andere reden niet klikt.

                Het is niet verstandig van Cindy dat ze de vaporizer gaat gebruiken als ze alleen is,
                Chocomel of een vape, daar zit veel verschil in. Gelukkig is het nu goed gegaan.
                Maar onthou dat dit met een andere wietsoort totaal anders kan uitpakken.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #38
                  Re: Weed en psychiatrische stoornissen

                  Wij hebben een goeie relatie tussen onze psychiater, en hebben geen geheimen voor onze psychiater, het was een tactische zet om eerst zijn mening te kennen over cannabis, Ik heb nog nooit iemand leren kennen die na een experiment direct ermee aan de grote klok gaat hangen.

                  Cindy haar cannabis gebruik kan je tellen op 5vingers, dus 5 dagen gebruikt op 35jaar. En haar psychiater heeft het duidelijk afgeraden. Ze kan ook niet aan een grote hoeveelheid, maar wat maakt het uit. je kan het niet opeten, chocomel is ook iets dat ze niet meer zal gebruiken. We zijn al 7j samen dus ondertussen ken ik haar wel al door en door.

                  Zoals ik zei, ik heb veel liever dat ze eens zou blowen dan dat ze zelfmoord pleegt als ze in een diepte punt terecht is gekomen, en ik niet bij haar kan zijn om haar te helpen.

                  We zullen het zo bekijken, ze neemt gewoon haar medicatie en ik bekijk het wel hoe het loopt, en mocht ze nog naar weed grijpen dan weet ik ook dat het tijd is haar arts op de hoogte te brengen.

                  Comment


                    #39
                    Re: Weed en psychiatrische stoornissen

                    Oorspronkelijk geplaatst door evel_smoker View Post
                    ...ik heb veel liever dat ze eens zou blowen dan dat ze zelfmoord pleegt als ze in een diepte punt terecht is gekomen, en ik niet bij haar kan zijn om haar te helpen...
                    Cannabis versterkt juist de gevoelens in veel gevallen. Het kan 10x goed gaan, maar hoeft maar 1x het gevoel te versterken en je hebt extra kastruimte thuis.
                    Als ze met dat soort plannen zit is wiet roken niet aan te raden, zeker niet als er niemand bij is !
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #40
                      Re: Weed en psychiatrische stoornissen

                      Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat cannabis positieve en negatieve kanten heeft, zeker met een stoornis. Zelf heb ik OCD en dysthemie oftewel aanleg tot depressie. In het verleden heb ik extreem veel geblowd. Daar werden mijn klachten niet beter van. Cannabis versterkt de gevoelens die er al zijn dus als je bang bent en gaat roken..

                      Tegenwoordig ben ik voorzichtig hoewel het nog altijd een verslaving is voor mij. Ik rook niet als ik me kut voel. Dat voelt dan ook niet goed. Ik slik ook AD, heb nu eindelijk iets wat redelijk werkt en niet teveel bijwerkingen heeft. Maar mijn ervaring met AD is ook dat het vaak niet prettig werkt of domweg niet werkt en wel veel bijwerkingen heeft. Zeker bij OCD moet de dosis vaak erg hoog ingesteld worden, met als gevolg een zombie-effect. Maar je moet toch wat. Bij mensen met met name psychotische klachten zou ik er erg voorzichtig mee zijn, heb daar een aantal vrienden behoorlijk op onderuit zien gaan.

                      Sterkte!

                      Comment


                        #41
                        Re: Weed en psychiatrische stoornissen

                        Rotfries?? Vanwaar die nick!? Ik gebruik ook een AD je moet soms wat inderdaad heb ook al n heel rijtje geprobeerd en de meesten veranderden me in een libidoloze suikerfanaat die boeie riep. Nu wellbutrin 2 weken dus moet nog even aankijken, toch wel t idee dat deze fijner werken op wat moeheid na en droge prikogen na dan..

                        Comment


                          #42
                          Re: Weed en psychiatrische stoornissen

                          Tja, het is heel verschillend hoe ieder persoon op AD reageert. Dat en de gewenningstijd en afbouwtijd maken het zoeken naar de juiste AD en dosering vaak tot een langdurige en zware zoektocht. En dan de bijwerkingen, inderdaad verlies van libido, vreterigheid (heb ik ook als ik blow trouwens ) zombiegevoel, misselijkheid en nog een heel rijtje andere mogelijkheden om uit te kiezen. Ik ben blij dat ik nu met Desloratadine iets heb wat enigszins werkt. Mijn stemming wordt er beter van, helaas werkt het niet tegen paniekaanvallen. En zo modderen we een beetje door.

                          Wat betreft "RotFries": ik ben een Fries die al meer dan dertig jaar in Groningen woont, alwaar ze niet zo heel gek zijn op Friezen (Fraizen zeggen ze hier). Dus het is een soort geuzennaam.

                          Comment


                            #43
                            Re: Weed en psychiatrische stoornissen

                            Wat is AD als ik vragen mag.
                            En blow jou vriendin ook nu ze zwanger is ?
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #44
                              Re: Weed en psychiatrische stoornissen

                              Anti Depressie. Medicijnen

                              Comment


                                #45
                                Re: Weed en psychiatrische stoornissen

                                Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                                En blow jou vriendin ook nu ze zwanger is ?
                                Volgens mij ben ik de enige die het over een zwangerschap heeft gehad

                                Maar nee, ze was al een tijdje met blowen gestopt, en later ook met de medicatie (depakine) voor de zwangerschap.

                                Die depakine, schijnt nogal gevaarlijk te zijn voor een ongeboren kind, lichaamsafwijkingen enzo.

                                Maar zoals ik zei, ik denk dat de zwangerschapshormonen ook een soort survival-mechanisme zijn.

                                Ze gaat wel wat heftiger op en neer, maar niet echt extreme langere periodes. Gelukkig.

                                Comment

                                Bezig...
                                X