Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lotgenoten gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    lotgenoten gezocht

    Korting op 420shop
    Heeft er iemand ervaring met cannabisgebruik als ondersteunende therapie bij de ziekte van Parkinson ?

    #2
    Re: lotgenoten gezocht

    Hoi Dame,

    Ikzelf niet, maar een vriendin van mijn vader was er wel degelijk bij gebaat als ze een jointje rookte. Haar rechterarm, waar ze anders onophoudelijk mee schudde, werd dan rustig en had ze tijdelijk geen symptomen meer.

    Comment


      #3
      Re: lotgenoten gezocht

      Hoi dame,
      Mijn moeder heeft parkinson en is pas begonnen met dagelijks een kopje cannabis thee en merkt dat ze minder stijve voeten heeft. Voor een ieder is de werking wel anders maar dat is met de ziekte parkinson ook, heel stijf of bibberig bijvoorbeeld.

      Ik heb haar een paar youtube filmpjes laten zien en na een tijdje cdb olie wilde ze nu de cannabis thee gebruiken. Reguliere medicijnen is telkens ophogen en werkt niet goed. Binnenkort gaan we de spacecake proberen en houd ze een dagboek bij met hoe ze zich voelt en of er verschil is. Ik heb die filmpjes hier staan: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...on-en-cannabis

      Eerste filmpje met mj fox rond 15 minuten maakte voor ons de meeste indruk, die meneer pakt een koekje en gaat autorijden.
      image.jpg
      Last edited by Greyvol; 10 May 2016, 00:00.
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #4
        Re: lotgenoten gezocht

        Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaring van je moeder hiermee Greyvol.
        De verschillen in werking van olie/thee/cake lijkt me interessant.

        Ze kan ook een dagboek over de werking en ervaringen bijhouden op JD
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: lotgenoten gezocht

          Ik zal het een en ander bijhouden hier op JD, ze schrijft het op in een papieren agenda ghehe en ik kijk mee. Met mijn pa heb ik ook al een paar jointjes (o.a. cva halfzijdig verlamd) op maar die merkt er niet zoveel van. Wellicht dat daarvoor de olie of edibles beter voor werkt, vandaag komt de alcohol binnen en ga voor het eerst de olie zelf maken.

          Heb die man van de video er nog eens bijgezocht en het gaat nu zichtbaar wel beter met die beste meneer:


          Mijn moeder is nogal terughoudend met het gebruik ervan, ik had het al eerder aangegeven maar ze wilde het nog niet proberen. Van de shop zowiezo niet. De symptomen zijn de laatste paar maanden weer toegenomen en heeft nu ook moeite met praten en vond ze het wel eens tijd. We hebben dit overlegd met de neuroloog en die vond het geen probleem, bij mijn pa ook. Heb zelf de artsen gesproken, en gevraagd of we dat konden gaan proberen.

          Het is nu echt pas een paar dagen dus nog te kort om er iets over te zeggen. Maar gisteren liet mijn moeder haar tenen zien en die kon ze weer helemaal bewegen en anders zijn ze zo stijf als iets. Kijk dan zei ze vond dat wel een mooi momentje
          De verpleging voor mijn ouders merkte wel verschil bij mijn pa dat hij rustiger is. (Spastisch en hevige pijn geen verschil)

          Zit er met me neus bovenop, maar tips zijn altijd welkom!
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            #6
            Re: lotgenoten gezocht

            Hallo allemaal,

            we proberen met z'n allen steeds meer inzicht te krijgen in de medicinale werking van cannabis.

            Als het van BigPharma afhangt is het natuurlijk vergif, want het tast hun gigantische winstcijfers aan.
            Het tegendeel is echter waar en er komen steeds meer onderzoeken die de heilzame werking bewijzen en/of verhalen van mensen die het zelf aan der lijve ondervinden.

            Soms is het probleem het vinden van betrouwbare informatie bronnen.
            Op de site van de stichting PGMCG is veel bruikbare informatie te vinden. Her de link: http://pgmcg.nl/ziekte-van-parkinson...nale-cannabis/

            Daarnaast loopt er een interessant project in Friesland bij de Stichting Suver Nuver, die je kunt vinden op Facebook onder de volgende link: https://www.facebook.com/groups/352815794912884/
            Deze Stichting verstrekt diversen sterktes gratis olie aan mensen die het niet kunnen maken of betalen, De Stichting kent donateurs en sponsor leden. Wil je meer weten, meld je dan aan op het forum van de Stichting volg deze link.http://forum.socialclub.frl/index.ph...0a4376c61b7185
            Er staan ook diverse ziektebeelden beschreven met ervaringen van gebruikers.

            Als jullie dit spam vinden verwijder het dan gerust.

            Met vriendelijke groet,
            Wim van 't Verlaat

            Comment


              #7
              Re: lotgenoten gezocht

              Als het van BigPharma afhangt is het natuurlijk vergif, want het tast hun gigantische winstcijfers aan.
              http://investincannabis.com/
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: lotgenoten gezocht

                Nou moe..

                Dat heb ik niet begrepen, heb de links niet allemaal doorgekeken maar op die eerste link heb ik wel wat gelezen over cannabis en parkinson. Best nuttig. Maar niet die link met de stichting. BigPharma hebben we toch niks mee te maken? Of snap ik het nu niet meer. Of bedoel je dat ze elders dan nederland stukken verder zijn en dat wij nog aan het tobben zijn met de alcohol?
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                  #9
                  er komen steeds meer onderzoeken die de heilzame werking bewijzen en/of verhalen van mensen die het zelf aan der lijve ondervinden.
                  Juist zieke mensen hebben recht op de waarheid. Niet de halve waarheid, niet 'verhalen van mensen waarbij het wel werkte' (als het niet werkte kunnen sommigen het niet eens navertellen), niet de stichtingen met hun meetings, maar feitelijke hele onderbouwde waarheden.

                  Ditsoort kruistochten van me stralen natuurlijk slecht op me af. Daar heb ik complete schijt aan, want mijn morele kompas zegt dat het nodig is.

                  Ik vind niet dat je de politiek kunt verwijten dat ze liegen, als je dat zelf namelijk net zo hard doet. De cannabiswereld is ontzettend hard bezig om de poten onder haar eigen stoel weg te zagen, maar we slikken het als zoete koek en scheeuwen tegen iedereen "Kijk nou! KIJK DAN VERDOMME NOU! HET WERKT!". Terwijl de mensen waarbij het niet werkte, het soms niet eens meer kunnen navertellen. Die mensen krijgen geen podium omdat ze ziek of dood zijn, of omdat stichtingen geen negatieve ervaringen openbaar maken.
                  Dan krijg je zulk soort uitspraken, die ik even letterlijk van PGMCG overneem:
                  – Er kan niet bewezen worden dat cannabis niet werkt.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: lotgenoten gezocht

                    Hail hail
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: lotgenoten gezocht

                      Thanx Lr2,
                      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                      2016 - Greyvol's buitenkweek
                      2017 - Santa Maria van Space Cees

                      Comment


                        #12
                        Re: lotgenoten gezocht

                        Mooi verhaal, valt lekker te lezen lr2.
                        Groene vingers

                        Comment


                          #13
                          Re: lotgenoten gezocht

                          HalloLR2 Gandhi Ganjamaster,

                          in de eerste plaats bedankt voor de erg sympathieke wijze van reageren naar een mede bulletinboard lid en de ongelooflijk genuanceerde en onderbouwde formuleringen die u hebt gebruikt..

                          Ik zal proberen zo kort mogelijk te reageren op een aantal aangehaalde aspecten in de 2 berichten want u stort nogal een gieremmer over me uit.
                          Mijn reactie was enkel bedoelt om op basis van mijn eigen ervaring in de afgelopen 2 jaar "mee te helpen" aan de informatievoorziening van de aangeschreven lotgenoten.
                          Ik beweer niet dat ik de waarheid in pacht heb en net zoals reacties op ieder Bulletinboard, is het de verantwoordelijkheid van de lezer om de aangeboden informatie te checken en niet voor zoet koek aan te nemen.

                          Dat geldt overigens ook voor u. Ik heb best begrip voor de frustratie over uw maat en de vele ongenuanceerde verhalen die overal opduiken. Als u echter de moeite genomen had om de links en hun inhoud te bekijken was u op het forum van Suver Nuver de volgende tekst tegengekomen:

                          Valse hoop wekken is iets wat wij niet gaan doen! Zeker hebben wij positieve resultaten te melden bij de ziekte "K" maar helaas zijn er meer casus te melden van mensen die de strijd verloren hebben! Deze mensen - waaronder persoonlijke vrienden - hebben pure olie maar ook verdunde olie geprobeerd zonder genezing te vinden, vandaar onze mening.
                          Met vriendelijke groet,
                          Social Club Friesland

                          Misschien dan toch maar ingaan op een paar van u opmerkingen.

                          1) net zoals dat voor de allopathische medicijnen geldt geeft ook het gebruik van Medicinale Cannabis of Cannabis extracten geen enkele garantie op verlichting of genezing. Het succes percentage ligt bij allopathische medicijnen beneden de 50%, terwijl ik nauwelijks hoef te verwijzen naar de waslijsten met bijwerkingen die bij ieder medicijn worden verstrekt.
                          Medicinale cannabis werkt ook niet voor iedereen, maar heeft geen of slechts lichte bijwerkingen
                          2)En ja er zijn in het illegale circuit ettelijke aanbieders die tegen woekerprijzen misbruik maken bij het aanbieden van medicinale producten, waarbij je grote vraagtekens mag zetten bij de kwaliteit. Een reden te meer om Medicinale Cannabis uit de illegaliteit te halen waardoor deze "monsters" geen kans meer maken. Want vergeet niet dat het vaak om mensen gaat die te horen hebben gekregen dat men niets meer voor ze kan doen. Hierdoor halen we het uit het criminele circuit en kunnen mensen hun eigen medicijn kweken, zoals ik ook al enige tijd doe.
                          3) Een ja Big Pharma ziet in Medicinale Cannabis steeds meer een nieuwe melkkoe nu er een toenemende tendens is om chemotherapie te wantrouwen.
                          Het grote probleem hierbij is echter dat zij door patentering, een plant die van ons allen of van niemand is, proberen te onttrekken aan de mensen. Kijk wat er met de "veredeligen" van Monsanto gebeurd (misschien binnenkort wel overgenomen Bayer) waardoor een monopolie positie ontstaat. Zoek ook eens op "kweekrecht"!


                          4)Mede dankzij Big Pharma, om die term toch nog maar eens te noemen, werden fondsen voor onderzoek naar de mogelijkheden van medicinale cannabis in het verleden op alle mogelijke manieren tegengewerkt. Want zolang er geen patenten te regelen zijn is het voor BPh. niet interessant. Maar door de nieuw voorgestelde wetgeving door de Europese Commissie, die bedrijven in staat stelt patenten te claimen op gewassen, ligt het natuurlijk geheel anders.
                          5)Over extreme vormen gesproken, lijkt me uw reactie daar een goed voorbeeld van. Dat sommige mensen proberen medicinale cannabis tot religie te verheffen is ronduit misselijk en wijs ik volstrekt af. En het door u aangehaalde voorbeeld van de sigaretten industrie bevestigd alleen maar de macht van grote internationale concerns, die met hun patenten zaken proberen af te schermen. Kijk eens naar het schildkliermedicijn dat ineens niet meer kon worden geleverd. En wat denkt u van de extreme verhoging van de medicijnkosten voor de behandeling van ADHD?


                          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                          Juist zieke mensen hebben recht op de waarheid. Niet de halve waarheid, niet 'verhalen van mensen waarbij het wel werkte' (als het niet werkte kunnen sommigen het niet eens navertellen), niet de stichtingen met hun meetings, maar feitelijke hele onderbouwde waarheden.

                          Ditsoort kruistochten van me stralen natuurlijk slecht op me af. Daar heb ik complete schijt aan, want mijn morele kompas zegt dat het nodig is.
                          6) Ik betwijfel of u echt opzoek bent naar serieuze informatie van beide kanten. Dan had u vast en zeker wat genuanceerder gereageerd op mijn bericht en op de doelstellingen en werkwijze van de Stichting Suver Nuver.

                          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                          Ik vind niet dat je de politiek kunt verwijten dat ze liegen, als je dat zelf namelijk net zo hard doet. De cannabiswereld is ontzettend hard bezig om de poten onder haar eigen stoel weg te zagen, maar we slikken het als zoete koek en scheeuwen tegen iedereen "Kijk nou! KIJK DAN VERDOMME NOU! HET WERKT!". Terwijl de mensen waarbij het niet werkte, het soms niet eens meer kunnen navertellen. Die mensen krijgen geen podium omdat ze ziek of dood zijn, of omdat stichtingen geen negatieve ervaringen openbaar maken.
                          9) Als het door u geschetste beeld door grote groepen gedragen wordt ben ik bang dat u gelijk hebt, maar bedenk wel dat die mening dan gebaseerd is op net zoveel vooroordeel en halve waarheden als u de cannabis Fanaten verwijt.

                          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                          Ik zie ook liever dat het werkt, voor van alles en nog wat. En dat steun ik. Maar dan moet het eerlijk en objectief, en dat is niet hoe het gaat nu.
                          10) Ook deze mening deel ik, het ware alleen beter geweest als u die objectiviteit en eerlijkheid ook op mijn stuk had toegepast.

                          Excuses aan die mensen die ik met deze toch lange reactie heb vermoeid.
                          Ik ben echter van mening dat mijn 10 regeltjes slechts een factie zijn van de reactie LR2 Gandhi Ganjamaster,.

                          Met vriendelijke groet,
                          Wim van 't Verlaat
                          Last edited by de poli; 12 May 2016, 23:11.

                          Comment


                            #14
                            Re: lotgenoten gezocht

                            Oorspronkelijk geplaatst door de poli View Post

                            Excuses aan die mensen die ik met deze toch lange reactie heb vermoeid.
                            Ik ben echter van mening dat mijn 10 regeltjes slechts een factie zijn van de reactie LR2 Gandhi Ganjamaster,.
                            Geen probleem, ik sla zo'n lap tekst toch standaard over als er geen aardappel volgt.

                            Comment


                              #15
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X