Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat werkt beter? Wiet of hasj

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: wat werkt beter? Wiet of hasj

    hee manon

    hier in usa heb ik sage en bubba kush voor de patienten die dit gebruiken om goed te kennu slapen

    greetz daan usa

    Comment


      #17
      Re: wat werkt beter? Wiet of hasj

      Als je 15 bent hoor je je toch in coma te zuipen
      Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
      Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

      Comment


        #18
        Re: wat werkt beter? Wiet of hasj

        Toch constateer ik hier iets vreemds. Cannabis kan bepaalde pijnen verlichten, daar zijn we het inmiddels wel over eens. In voorkomende gevallen is het dus een medicijn. Alleen bij medicijnen wordt er geen onderscheid gemaakt in leeftijd, hooguit in dosering. Het zou toch van de gekke zijn als bijvoorbeeld paracetamol onder de 18 niet gebruikt mag worden en zodra je 18 bent wel. Dus ben ik benieuwd naar het antwoord op de volgende vraag: "Waarom is cannabis vanaf je 18e jaar wel een medicijn en voor je 18e jaar niet?"
        Last edited by Xtreme; 30 April 2012, 10:06.

        Comment


          #19
          Re: wat werkt beter? Wiet of hasj

          Meestal wordt er vrij snel gereageerd op een controversioneel bericht. Het verwondert me enigszins, waarom hier geen reactie volgt. Is de vraag te confronterend of is er geen zinnig antwoord voorhanden?

          Comment


            #20
            Re: wat werkt beter? Wiet of hasj

            Buiten dat komt daar nog eens bij, dat bijna iedereen hier - bijna iedereen, ik weet het!- in zijn/haar puberjaren is begonnen met blowen. Ik zag het in mijn pubertijd als prachtig hulpmiddel. Niet iedereen kan erover meepraten, maar de veranderende hormoonspiegels (denk ik) zorgden bij mij voor slapeloze nachten. Ik was soms wel vier dagen aaneen wakker. Dat zorgde voor levensgevaarlijke situaties (in slaap vallen op de fiets, emotioneel wrak, etc.). Een half jointje homegrown om 23:00 was voor mij een prima oplossing! 'Medicijn' wil ik het niet noemen, meer een slaapmutsje. Melatonine pillen werkten niet en paracetamol zorgde ervoor dat ik drie dagen laveloos was. Waarom het geen medicijn is? Regels en voorschriften denk ik. Zoals de auto geen eigen vervoer is op je 14e levensjaar. Xtreme, ik heb simpel gezegd geen eenzijdig of simpel antwoord voor je.

            Terug over wat ik allemaal zie hier. Hasj werkt beter om te werken en functioneel te blijven, wiet voor het slapengaan in mijn geval.
            Als ik dit lees van Belladonna, sla ik stijl achterover:
            Als je 15 ben dan ben je minderjarig en gebruik je geen cannabis en ben je hier ook niet welkom.
            neem Paracetemol en kruip je bedje in
            Ik snap de ban volledig, dat is JD's pakkie an. Maar om mensen met medische problemen zo te behandelen vind ik een beetje hypocriet. De opmerking "neem Paracetemol en kruip je bedje in" vind ik nogal kleinerend van de ene medische gebruiker naar de ander. Al helemaal met zulke felle opmerkingen tegen die manier van 'omgaan met handicaps' in het verleden. Als we 'neem Paracetamol' vervangen door 'gebruik je pasje', kan ik me een soortgelijke opmerking herinneren.
            Doet me hieraan denken, namelijk:
            Toen jij op dit Godelijke forum kwam had je kunnen lezen Hobby en MEDICINAAL kwekers forum Medicinaal betekend dat je hier mensen gaat tegen komen die een handicap hebben BV dislexie en geloof ik ken niemand met deze ziekte die het fijn vind om er op aan gesproken te worden.
            Ik zou nog even kunnen doorgaan, maar dat is slechts olie op het vuur. Beste Belladonna, wees alsjeblieft voorzichtig in hoe je dingen zegt. Voor je het weet wordt er iemand heel boos en gaat hij/zij dingen schreeuwen over hoe je blinden en rolstoelers moet behandelen. Ik kan het weten..
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #21
              Re: wat werkt beter? Wiet of hasj

              Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
              Dus ben ik benieuwd naar het antwoord op de volgende vraag: "Waarom is cannabis vanaf je 18e jaar wel een medicijn en voor je 18e jaar niet?"
              zeg eens, da's wel een beetje vragen naar de bekende weg toch ? ooit de huisarts horen zeggen tegen zn minderjarige patientje : "max 2 glaasjes alcohol is goed voor de bloedsomloop"'?
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #22
                Re: wat werkt beter? Wiet of hasj

                zeg eens, da's wel een beetje vragen naar de bekende weg toch ? ooit de huisarts horen zeggen tegen zn minderjarige patientje : "max 2 glaasjes alcohol is goed voor de bloedsomloop"'?
                Ik wel toevallig! Ook een vriend met chronisch trillende handen werd een glaasje alcohol aangeraden op de leeftijd van tien. Maar die huisarts werkt niet meer..
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #23
                  Re: wat werkt beter? Wiet of hasj

                  eum... LR2.. kom jij soms uit de tijd dat sigaretten ook werden aangeraden door de huisarts ?
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #24
                    Re: wat werkt beter? Wiet of hasj

                    ik hou gewoon niet van de hasj smaak....ook niet van elke wietsmaak trouwens maar de algemene harsachtige doorsmaak van hasj kan me niet zo bekoren.....

                    Comment


                      #25
                      Re: wat werkt beter? Wiet of hasj

                      Ik heb in Amerikaanse documentaires een paar gevallen gezien van zeer jonge cannabisgebruikers. Onder andere eentje in chemokuur; een andere met epilepsie. Cannabis maakte hun leven leefbaar. Soms moet je misschien toch zelfs bij kinderen wiet overwegen voor je ze volpompt met opiaten. Een leefbaar leven kan een paar hersencellen waard zijn.

                      Soms is wiet wel degelijk een oplossing, zelfs in een jong stel hersens - in samenspraak met een arts.

                      (Trouwens: Wat is dat toch voor gelul over die hersencellen!? Aan de ene kant is iedere mongool "even veel waard als jij en ik", en aan de andere kant mag niemand een paar miljoen hersencellen verkloten? Beetje dubbele standaard...)

                      Comment


                        #26
                        Re: wat werkt beter? Wiet of hasj

                        mee eens Blani, we mogen ons allemaal klem zuipen -met aantoonbare schade voor de weke hoofdinhoud- , maar het marineren van de grijze massa in THC enzo is not done
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #27
                          Re: wat werkt beter? Wiet of hasj

                          Hallo,

                          Mag ik ook even een duit in het zakje doen, al is het al een wat oudere discussie?
                          Een aantal jaren geleden ben ik in contact gekomen met de nederlandse variant van wat Rick Simpson vertelt en laat zien in zijn film "Run from the cure".
                          Ik heb in die tijd diverse ouders met ernstig zieke kinderen van de basisschool-leeftijd ontmoet die hun kinderen toch in die vorm de cannabis als medicijn gaven. Ik heb nooit gehoord dat hun kinderen daar ziek, stoned of high van werden, eerder integendeel. Ze waren er juist erg enthousiast over.
                          Sommige ouders gaven het hun kinderen als aanvulling op reguliere kankerbehandelingen, andere ouders gaven het in plaats van zo'n reguliere behandeling.
                          Ik heb nooit gehoord dat ouders hun kinderen van die leeftijd cannabis lieten roken. Ik weet ook niet of dat kwaad kan, voorzover ik heb begrepen is tabak roken schadelijker dan cannabis roken, maar of ik het aan zou moedigen op zo jonge leeftijd betwijfel ik toch.

                          Comment


                            #28
                            Re: wat werkt beter? Wiet of hasj

                            Oorspronkelijk geplaatst door Irman View Post
                            Een aantal jaren geleden ben ik in contact gekomen met de nederlandse variant van wat Rick Simpson vertelt en laat zien in zijn film "Run from the cure".
                            http://www.dailymail.co.uk/health/ar...na-father.html

                            Comment


                              #29
                              Re: wat werkt beter? Wiet of hasj

                              Bedankt voor de link.

                              Ik heb ook de commentaren onder dat artikel gelezen en kan alleen maar concluderen dat de meningen over medicinale cannabis nog steeds erg verdeeld zijn.
                              Sommigen denken dat de cannabis de kanker heeft genezen, anderen denken dat het de chemokuur is geweest. Ik denk dat het allebei zou kunnen. In de praktijk - zelfs in mijn eigen familie - heb ik zowel de ene als de andere therapie kanker zien genezen.
                              Maar als ik het zelf voor het kiezen heb zou ik liever cannabis voor mijn kind nemen dan het zo gruwelijk ziek te moeten zien worden door de chemo.

                              Groetjes,
                              Irman

                              Comment


                                #30

                                Comment

                                Bezig...
                                X