Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 feiten over cannabidiol (CBD) die je zou moeten weten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5 feiten over cannabidiol (CBD) die je zou moeten weten

    Korting op 420shop
    CBD, of cannabidiol, verandert op topsnelheid het debat over cannabis als medicijn. De meeste mensen hebben al gehoord van een stof genaamd THCmeer dan 60plant tot plantaan populariteit.

    2. CBD is niet psycho-activerend

    In tegenstelling tot THC, veroorzaakt CBD geen high gevoel. Recreatieve gebruikers vinden CBD maar een arme keuze maar dit geeft de stof wel een groot voordeel als medicijn. Professionele gezondheidswerkers geven de voorkeur aan medicijnen met zo min mogelijk bijwerkingen.

    CBD werkt niet psycho-activerend omdat het niet dezelfde verbinding maakt als THC. Deze verbinding met de CB1 receptoren is sterk geconcentreerd in de hersenen en is verantwoordelijk voor het bewustzijnsverruimende effect van THC.
    Een onderzoek van 2011 dat gepubliceerd werd in Current Drug Safety concludeerde dat CBD niet interfereerde met verschillende psychomotorische en psychologische functies. De auteurs voegden toe dat verschillende studies uitwijzen dat CBD goed getolereerd wordt en als veilig kan worden beschouwd zelfs in hoge dosissen.
    3. CBD heeft een breed scala aan medische voordelen

    Hoewel CBD en THC volgens verschillende verbindingen werken in het lichaam blijken ze veel dezelfde medicinale voordelen te bezitten. Volgens een onderzoek uit 2013 dat in The British Journal of Clinical Pharmacology gepubliceerd werd, bezit CBD de volgende medicinale eigenschappen:
    -Het helpt bij misselijkheid en braken: Anti-emetica.
    -Het helpt epileptische activiteit te onderdrukken: Anti-convulsief.
    -Het helpt psychoses tegen te gaan: Anti-psychotisch.
    -Het helpt ontstekingen te genezen: Ontstekingsremmend
    -Het werkt als een anti-oxidant en helpt hersenveroudering tegen te gaan.
    -Het heeft een anti-tumorale werking.
    -Het vermindert angst en depressieve stoornissen: anti-depressiva.
    Spijtig genoeg zijn de meeste bewijzen afkomstig van onderzoek bij dieren, omdat er nog maar weinig onderzoek werd uitgevoerd op mensen (omwille van juridische redenen).
    Maar een farmaceutische versie van CBD werd onlangs ontwikkeld door een medicijnenproducent in het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf, GW Pharmaceuticals, financiert momenteel klinisch onderzoek naar CBD als behandeling bij schizofrenie en bepaalde types van epilepsie.

    Een team wetenschappers van het California Pacific Medical Center verricht ook onderzoek naar CBD als borstkankertherapie, de tussentijdse resultaten zijn alvast hoopgevend.
    4. CBD vermindert de negatieve effecten van THC

    Het lijkt erop dat CBD een natuurlijke bescherming biedt tegen de cannabishigh. Verschillende studies tonen aan dat CBD het intoxicerend effect van THC vermindert, zoals geheugenverlies en paranoia.

    CBD heeft ook een tegenstellend effect CBD en THC hebben beiden de eigenschap dat het onmogelijk is om er een dodelijke overdosis van in te nemen. Hoewel het - om bijwerkingen zoveel mogelijk te vermijden - beter is om planten met een hoog CBD gehalte te consumeren.
    5. CBD is nog steeds illegaal

    Hoewel CBD veelbelovend is als medicijn, is het nog steeds illegaal in grote delen van de wereld. CBD staat geclassificeerd als een Schedule 1 Drug in de Verenigde Staten en een Schedule 2 Drug in Canada.

    Aan de andere kant gaf de US Food and Drug Administration (FDA), zoals eerder gezegd, onlangs toestemming aan een farmaceutisch bedrijf om klinisch onderzoek te doen naar een synthetische versie van CBD en de invloed ervan op kinderen met bepaalde vormen van epilepsie. Het medicijn wordt gemaakt door GW Pharmaceuticals en heet Epidiolex.

    Volgens het bedrijf Sativex, een cannabisspray die al in 24 landen wettelijk verkocht mag worden in de apotheek voor de behandeling van MS.
    Een patent dat toegekend werd aan de US Health and Human Services in 2003 toont ook het bewijs van CBD als behandeling bij diverse neurodegeneratieve aandoeningen en chronische ontstekingen.
    Origineel artikel: leafscience.com/2014/02/23/5-must-know-facts-cannabidiol-cbd/
    Bron:http://community.dewereldmorgen.be/b...u-moeten-weten
    Last edited by Jointjedraaien; 9 October 2019, 16:01.

    #2
    Re: 5 feiten over cannabidiol (CBD) die je zou moeten weten

    Ik ben blij dat CBD steeds maar aan het licht komt. Het helpt mij zeer goed als ADD'er om helderder in het hoofd te zijn. Zeer positief te benoemen wanneer je steeds vaker ziet dat drogisterijen het verkopen. Na een kwartier van inname voel ik mij als klaar voor de dag

    Comment


      #3
      Re: 5 feiten over cannabidiol (CBD) die je zou moeten weten

      2. spreekt zichzelf al tegen; als het niet psycho-activerend werkt, dan kan het ook geen depressies of psychoses stoppen/tegen gaan. Uit het artikel dat daar genoemd wordt:
      Conversely, some studies reported that this cannabinoid can induce some side effects, including inhibition of hepatic drug metabolism, alterations of in vitro cell viability, decreased fertilization capacity, and decreased activities of p-glycoprotein and other drug transporters. Based on recent advances in cannabinoid administration in humans, controlled CBD may be safe in humans and animals. However, further studies are needed to clarify these reported in vitro and in vivo side effects.
      FEIT 6.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: 5 feiten over cannabidiol (CBD) die je zou moeten weten

        Meen je dit? Waar kan ik nog vanuit gaan? Ik lees dus nu voor het eerste keer dat er negatief gesproken wordt over CBD, terwijl het mij zo helpt bij mijn functioneren.

        Comment


          #5
          Re: 5 feiten over cannabidiol (CBD) die je zou moeten weten

          some studies reported that this cannabinoid can induce some side effects
          Can doesn't mean will, and some is not all

          Bij veel medicamenten heb je "side effects" die erger zijn dan de kwaal, toch worden ze verkocht en massaal gebruikt...
          en de ene vaart er goed mee en velen niet, tja.
          In het geval van cbd wegen de mogelijke nadelen niet op tegen de vele voordelen denk ik dan,

          Comment


            #6
            Re: 5 feiten over cannabidiol (CBD) die je zou moeten weten

            Leuke info, thx Ganjax!
            A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

            Comment


              #7
              niet
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: 5 feiten over cannabidiol (CBD) die je zou moeten weten

                Klopt, vergelijkbaar met de overtrokken beschrijvingen die ze toepassen bij de verkoop van cannabis zaden. Over CBD, misschien is hierover nog te weinig gerichte onderzoek naar geweest. Maar goed, CBD heeft zoals je zelf al zegt, baat voor mij. We kunnen nog niet een directe schatting maken naar de schade van het middel, maar ik ga er vanuit dat het minder schadelijk naar de amfetamine gerelateerde middelen die worden voorgeschreven. Zou je mij een link desnoods kunnen sturen met wat je bedoelde over blauwe bosbessen? Ik heb daar nog niks over kunnen vinden. Ik dacht juist dat deze fruit soort zeer gezond zou zijn.

                Comment


                  #9
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: 5 feiten over cannabidiol (CBD) die je zou moeten weten

                    Trek jij nou gewoon Lourdeswater in twijfel? ?
                    Je moet maar durven. .
                    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                    Comment


                      #11
                      Re: 5 feiten over cannabidiol (CBD) die je zou moeten weten

                      dat water smaakt best goed hoor, al krijg ik er nadorst van.

                      Comment


                        #12
                        Re: 5 feiten over cannabidiol (CBD) die je zou moeten weten

                        Oorspronkelijk geplaatst door FlamingMango View Post
                        Zou je mij een link desnoods kunnen sturen met wat je bedoelde over blauwe bosbessen? Ik heb daar nog niks over kunnen vinden. Ik dacht juist dat deze fruit soort zeer gezond zou zijn.
                        Het is mij ook nog niet duidelijk wat je hier precies mee bedoeld LR2?
                        Heeft het met pesticides te maken? Blueberries and Kale Placed on Most Toxic List
                        Veel gestelde vragen over het forum

                        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #13
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: 5 feiten over cannabidiol (CBD) die je zou moeten weten

                            Net zoiets als met roken maar ondertussen wel overal verkooppunten.
                            Niet onder de 18 maar wel voor zwangere vrouwen.. Zoiets??
                            Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                            Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                            Comment


                              #15
                              Re: 5 feiten over cannabidiol (CBD) die je zou moeten weten

                              Ghehe ik lees mee enzwijg. A;tijd leuk die mensen die LR2 iets wlen leren.

                              Comment

                              Bezig...
                              X