Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over Cbd met 'cvs' (chronisch vermoeidheids syndroom)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag over Cbd met 'cvs' (chronisch vermoeidheids syndroom)

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,
    Ik ben niet heel vaak aanwezig op het forum (vrijwel niet) maar ik ben met een vraag komen te zitten waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
    Mijn vriendin heeft namelijk cvs (chronisch vermoeidheids syndroom) en heeft daar dan dus ook behoorlijk last van. het zijn lichamelijke klachten die kunnen varieren maar misselijkheid, duizeligheid en spierpijn zijn in principe dagelijkse klachten.
    Nou heeft ze al eens eerder melatonine gekregen wat niet heeft gewerkt en ze krijgt nu medicatie voor migraine (hoofdpijn is ook veelvoorkomend bij cvs.)
    Nou heb ik 2 vragen:
    1. Is er iemand hier met cvs die ervaring heeft met cbd olie..
    2. Zou cbd olie een goede oplossing zijn tegen vermoeidheid, koorts en lichamelijke pijnen

    Ik ben namelijk van plan het te kopen maar wil toch even iets meer informatie hebben.
    De dokters zijn er erg sceptisch over..

    Ik hoor graag wat van jullie.

    #2
    Drugs against war...

    >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

    Comment


      #3
      Re: Vraag over Cbd met 'cvs' (chronisch vermoeidheids syndroom)

      Bedankt voor de reactie cassy6,
      Je zou af en toe denken dat doktoren wel eens buiten het boekje kunnen denken als ze zien dat klachten niet verminderen na of tijdens medicatie maar jammer genoeg werkt dat niet zo.. er zijn ook heel veel mensen die denken dat je er knetter stoned van word terwijl het thc gehalte meestal vrijwel nihil is.
      Verder heb je inderdaad gelijk, baat het niet dan schaadt het niet.
      Ik ga het gewoon eens kopen en even aankijken wat het doet, ben zelf ook een balkon kwekertje dus als het werkt kan ik mischien eens proberen het zelf te maken..

      Comment


        #4
        Re: Vraag over Cbd met 'cvs' (chronisch vermoeidheids syndroom)

        Hoi
        Cannabis kan je helpen om evt in slaap te komen , maar cannabis maakt ook dat je een stuk lichter slaap wat je ook meer moe kan maken.
        Ik word altijd enorm moe en lui van het roken van een jointje dus dat je er minder moe van zou worden denk ik niet.

        Je zou het gewoon 1 keer kunnen proberen ik heb Reuma en voor mij helpt het om min spieren te doen ontspanne. en het maakt dat ik in slaap kan komen
        als het druk is in mijn hooft.

        Suc6
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Vraag over Cbd met 'cvs' (chronisch vermoeidheids syndroom)

          Belladonna ook bedankt voor de reactie,
          Ik weet dat van blowen je inderdaad behoorlijk suf kan raken, ben zelf recreatief/medicinaal gebruiker, blowen helpt mij rustig te blijven(ben zelf een autist). Heb zelf ook ervaren dat voor t slapen blowen best een negatieve impact heeft op mijn nachtrust. Ik heb daarintegen wel begrepen dat blowen en het gebruik van cbd best verschillende effecten heeft voornamelijk omdat er veel minder thc zit in de cbd olie..
          Heb het blowen haar ook afgeraden maar ben wel enthousiast over de olie

          Comment


            #6
            Re: Vraag over Cbd met 'cvs' (chronisch vermoeidheids syndroom)

            Kijk dan kan juist cbd olie heel fijn zijn .
            P.s Stemma zou je wat info kunnen geven over CBD olie die weet daar meer van ze zal wel reageren hier suc6
            Hier is een linkje naar haar Kweek je zou haar evt ook kunne vragen naar haar indee"n
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...t-stout-(2016)
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Vraag over Cbd met 'cvs' (chronisch vermoeidheids syndroom)

              Oorspronkelijk geplaatst door PRBz View Post
              Bedankt voor de reactie cassy6,
              Je zou af en toe denken dat doktoren wel eens buiten het boekje kunnen denken als ze zien dat klachten niet verminderen na of tijdens medicatie maar jammer genoeg werkt dat niet zo..
              Drugs against war...

              >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

              Comment


                #8
                Re: Vraag over Cbd met 'cvs' (chronisch vermoeidheids syndroom)

                Probeer er op te letten om ver weg van THC te blijven. Vermoeidheid + THC = slechte geestelijke gesteldheid.
                CBD zou je kunnen proberen, maar dan alleen de middelen die een bijsluiter en analyse hebben gehad, zodat je weet wat er in zit.

                Van blowen wordt ik ook vermoeider, slaap ik slechter en wordt ik lastiger wakker. Het opstarten van de dag duurt gewoon langer. Dat is mijn ervaring, ook met cbd-rijke soorten.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Vraag over Cbd met 'cvs' (chronisch vermoeidheids syndroom)

                  Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                  Probeer er op te letten om ver weg van THC te blijven. Vermoeidheid + THC = slechte geestelijke gesteldheid.
                  CBD zou je kunnen proberen, maar dan alleen de middelen die een bijsluiter en analyse hebben gehad, zodat je weet wat er in zit.
                  De cbd olie waar ik naar heb zitten kijken (deze)bevat 4%CBD en minder dan 0,2% THC nou weet ik niet wat het gemiddelde percentage in een plant is maar mag er toch wel van uit gaan dat je van 0,2% geen high krijg toch?!

                  Comment


                    #10
                    Re: Vraag over Cbd met 'cvs' (chronisch vermoeidheids syndroom)

                    Ik rook jointjes met 100mg wiet, die voor circa 14% uit THC bestaat. Dat komt neer op 14mg voor een flinke high.
                    Een druppel olie is ongeveer 150mg in gewicht, die voor 0,2% uit THC bestaat. Dan zou je in the clear moeten zitten.

                    Echter, als RQS zulke zuivere olie levert als ze zuiver vrouwelijke zaden leveren, dan weet je simpelweg niet wat je krijgt.
                    Maar goed, weinig keus anders. Probeer het gewoon, kijk of het werkt en laat het ons weten. We kunnen wel koffiedik kijken, maar het is toch echt je vriendin die het zelf moet willen, en ze zal het zelf moeten doen.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Vraag over Cbd met 'cvs' (chronisch vermoeidheids syndroom)

                      Ik snap dat jullie het uit willen proberen, door de commercie wordt CBD olie als het ultieme wondermiddel in de markt gezet voor allerlei "kwalen".
                      Persoonlijk geloof ik daar niet in, ieder zal voor zich moeten ervaren of de CBD olie helpt tegen zijn "kwaal"of niet of niet. Het zelfde geldt voor THC olie, deze heeft ook zeker medische kwaliteiten en kan je in zo'n lage dosering nemen dat je er niet high of stoned van wordt maar er wel heerlijk op slaapt of gewoon wat lekkerder in je vel komt te zitten (afhankelijk van de soort cannabis die gebruikt wordt-->terpenen)

                      Hier een mooie uitleg over cannaboiden en terpenen http://www.medcanvzw.be/ecs.html

                      Punt is wel dat er veel CBD olie wordt aangeboden, tegen woekerprijzen, waarvan je mag hopen dat het beloofde percentage erin zit.
                      Ongetwijfeld zullen er serieuze producenten op de markt zijn, maar testrapporten heb ik eigenlijk nog bij geen een aanbieder gezien.

                      De FDA heeft in de USA diverse aanbieders van CBD producten op de vingers getikt omdat de door hun beloofde % CBD helemaal niet aanwezig was in de door hun aangeboden producten.
                      Ik had daar hier al eens een topic over gemaakt https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...gebakken-lucht

                      Gewoon uitproberen dus en vraag naar testresultaten, hou ons op de hoogte van jullie ervaringen
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment

                      Bezig...
                      X