Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet boter maken

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Wiet boter maken

    Steek maar eens een thermometer in een pot kokend water en je zal zien dat die overal in de pot niet boven de 100 gaat
    De buitenkant van de pot, ja die haalt hogere temperaturen, zeker de onderkant, maar daarom net dat water :p test het maar uit king canna
    Zuivere fysica

    Comment


      #17
      Re: Wiet boter maken

      Ik heb een probleem/vraagje

      Van mn vorige oogst heb ik aardig wat afval overgehouden... maar nu weet ik niet precies wat te doen...

      Kheb:
      ~30gram aan kleine topjes
      ~150 gram aan thc-houdend bladafval...

      Nu ging ik er eigenlijk vanuit dat ik gwoon alles in de boter zou knikkeren, maar een vriend van me zei dat door die 30gram kleine topjes de boter al veel te sterk zou worden, laat staan als je er nog eens 150 gram thc-houdend bladafval bij gooit...

      WHAT TO DO?? Im at a loss here....

      EDIT:

      Mijn doel is om 200gram boter te maken voor een lekker space cakeje, hij mag best wat heftig zijn omdat we allemaal wel wat gewend zijn, maar natuurlijk niet te
      Last edited by Mr_3ppozz; 1 November 2009, 10:53.
      sigpic
      Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

      Comment


        #18
        Re: Wiet boter maken

        Hoeveel boter gebruik je dan ep. normaal 100 gram boter op 100 gram knipafval. 1 op 1 dus.

        Grtz

        Comment


          #19
          Re: Wiet boter maken

          ik doe om 250 gr boter te maken altijd 300 gram boter en dan +- 40 gram wiet erbij, en dan kan ik een becel kuipje precies volgieten. (er blijft altijd wel wat in de pan en je zeef tshirt of theedoek achter

          mijn 2e regel is hoe meer hoe beter

          ik zou als ik jou was gewoon van die 30 gram fluffy shit 125 gr wietboter maken (je gebruikt dan 15 gr boter)
          en van die 150 gram knipafval ook 125 gram wietboter maken.. zo kun je de verschillen tussen wiet en knipafval eens proberen en ondervinden..

          ik zou als ik mij was gewoon alles in 1 pan flikkeren en er 250 gram goed sterke wietboter van maken... en niet kijken op en grammetje meer of minder. dan weet je zeker dat ie goed word

          zowiezo ben ik nooit zo'n voorstander geweest van maken van wietboter met knipafval aangezien je nooit precies weet hoe sterk die gaat worden en hij meestal, hoeveel knipafval je er ook bij gooit, toch net iets te lafjes word qua effect..


          groet

          p.s je kan bij de supermarkt ook een muffin mix halen van dr oetker,, 125 gr wietboter 2 eieren en die mix en je hebt in een half uurtje 12 zwaar gunstige muffins
          Last edited by king canna; 3 November 2009, 11:58.

          Comment


            #20
            Re: Wiet boter maken

            1 de foto van men 350 g wietboter gemakt van men knipafval

            2 foto van de muffins die ik ermee gebakken heb sommige met stukjes chocolade erin , ga ze nu proeven ze mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm hehe

            Comment


              #21
              Re: Wiet boter maken

              Ik ben jaloers

              Ziet er goed uit man
              Veel gestelde vragen over het forum

              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #22
                Re: Wiet boter maken

                ziet er heerlijk uit bear!! Smakelijk

                Comment


                  #23
                  Re: Wiet boter maken

                  Van gisteravond weet ik dat ze goed gelukt zijn en je goed hebben gesmaakt. Nice dude

                  Grtz

                  Comment


                    #24
                    Re: Wiet boter maken

                    Beste mensen, ik ben nieuw op dit forum en heb me aangemeld omdat ik met een acuut probleem zit. Het probleem betreft wietboter .

                    Het probleem is dat de boter en het water nu niet willen scheiden. Ergens heb ik iets fout gedaan maar ik weet niet wat, dit is hoe ik het heb gemaakt:

                    In deze thread heb ik de beschrijving gelezen van hoe je het moet maken en ben zo te werk gegaan. Helaas las ik dat van het pannetje in de pan pas nu, dus dat helaas overgeslagen.

                    Ongeveer 100 gram knipafval in een pan met licht kokend water en 150 gram gesmolten roomboter gedaan. Dit 2 uur lichtjes laten koken. Daarna de boel iets laten afkoelen en alles heel fijn gezeefd. Er bleef een donkergroene emulsie over en dit heb ik in de koelkast gezet.
                    Echter vandaag was het nog steeds een emulsie, de boter komt niet boven drijven. Ik snap niet hoe dat komt. Als ik met een lepel door pan ga blijft daar een soort gelei achtige massa aankleven die zowel waterig als vettig is.
                    Dit probleem heb ik vorig jaar ook gehad en toen was de boter helaas pindakaas. Ik doe iets fout maar weet niet wat, iemand advies?

                    Comment


                      #25
                      Re: Wiet boter maken

                      Hoeveel water heb je gebruikt?

                      Als je teweinig water hebt gebruikt kan het zijn dat dit na 2 uur koken verdampt was en nu je boter naar de knoppen is.

                      Comment


                        #26
                        Re: Wiet boter maken

                        Ik ben ook eens aan het proberen. Heb nu zo'n 40 gram knipafval bij 100 gram boter gekapt. Enkel het knipsel lijkt een beetje vettig te worden en de lopende boter substantie is weg... hoe krijg je die boter dan terug uit het knipsel, zeker als je 1 op 1 gebruikt? Of komt dat wel goed binnen een uurtje ofzo?

                        Comment


                          #27
                          Re: Wiet boter maken

                          de warme boter door een zeef halen. en daarna laten afkoelen!
                          Greetz billi-bang loves the 420 shop.
                          sigpic

                          Comment


                            #28
                            Re: Wiet boter maken

                            Ok, m'n cake is gelukt!
                            Ik heb geprobeerd om alle goede tips van jullie zo'n beetje te gebruiken en ben tot het volgende resultaat gekomen:
                            Uiteindelijk 200 gram boter gesmolten au bain-marie. Zo'n 40 gram droog knipsel erbij en een 2tal uurtjes laten sudderen op de laagste stand. Dan het goedje door een kaasdoek en een zeef gegoten. Nadat ik de kaasdoek stevig had uitgewrongen en de boter gestold was bleek ik nog een goeie 100 gram groene boter over te hebben. De kaasdoek met de wiet woog nog een kleine 100 gram maar ik kreeg er niks meer uit. Maar toch, ik was begonnen met een 240 gram totaal, waar is de rest dan naartoe?

                            Maar goed, de cake staat er dus maakt niet meer uit. Wat normaal gezien geel is, is nu groen. Raar, ik dacht dat je dat niet zag in spacecake?! Ook proeft hij erg kruidig. De smaak is even wennen maar best wel lekker. Een beetje zoals peperkoek of speculaas, da's ook kruidig en zoet.
                            Maar 'twas goed. Na een stevig plakje cake en een klein jointje geraakte ik van heel de avond niet meer recht. Echt stevig, narcotisch stoned. Toch ben ik niet vroeg gaan slapen, het was best gezellig!

                            En nog enkele foto's ervan genomen, enjoy!
                            Attached Files
                            Last edited by Oblivion; 15 November 2009, 12:13.

                            Comment


                              #29
                              Re: Wiet boter maken

                              mooi gemaakt man! maar ik snap alleen niet waarom je een kaasdoek hebt gebruikt.want die heb je niet nodig.een zeef was al genoeg geweest. en dan had je meer boter gehad.
                              dus voor de volgende keer GEEN kaasdoek gebruiken.want dan gaat er teveel verloren! succes.
                              Greetz billi-bang loves the 420 shop.
                              sigpic

                              Comment


                                #30
                                Re: Wiet boter maken

                                mmmmm

                                Ziet er lekker uit hoor,waar is die vorm van boter van???
                                Geniet van iedere dag!!

                                Comment

                                Bezig...
                                X