Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet boter maken

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Wiet boter maken

    reageer dan niet!!
    __________________________________________________ ______________

    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


    sigpic

    Comment


      #62
      Re: Wiet boter maken

      Ik zie dat de meningen over wietboter toch een beetje uit elkaar lopen...
      Ik heb nu aardig wat knipafval over en zou graag eens wietboter maken, maar ik heb toch nog een aantal vraagjes!
      Het standaardrecept op JD zegt 250 gr boter/250 gr knipafval, zoals ik het hier lees vinden sommige mensen dat te veel? Of klopt deze verhouding?
      Ik wil nl. wel deftige boter maken waar ik iets aan heb, anders is het een verloren moeite geweest.
      Dat water, daar heb ik ook nog enkele vraagjes over... Want ook dat staat niet in het standaardrecept
      Dus, water erbij of kan het ook zonder? Zo ja, hoeveel water dient er dan toegevoegd te worden?
      Alvast bedankt iedereen!

      Comment


        #63
        Re: Wiet boter maken

        haha ik heb alle stappen gevolgd en het super boter ik heb er koekies van gemaakt smaakt goed een vriend van mij doe de wiet in het deeg die van hem zijn viez ty

        Comment


          #64
          Re: Wiet boter maken

          Recept kun je zo vinden op google.

          Ik heb 70 gram kleine topjes/knipafval in de boter laten trekken. En heb heerlijk geslapen 😄

          Peace ✌️


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Comment


            #65
            Re: Wiet boter maken

            Bijna iedereen laat de boter heet worden.
            Jongens de boter moet smelten en de wiet intrekken niet erin koken... (laten pruttelen.)
            Als je je vinger niet in de gesmolten boter kunt houden zit je al te hoog met de temperatuur.

            Het hoeft allemaal niet zo heet anders kun je net zo goed eentje draaien en in de tuin gaan staan grazen. Heeft dan hetzelvde effect.

            50gr toppen black domina (nog steeds favoriet ja )
            50gram boter.

            Men volgt de eerste stappen zoals helemaal in het begin van het topic.
            Boter smelten.
            Dan komt de vingertest en hou de temperatuur zo! (warm niet heet!)
            Doe je wiet erin en laat deze lekker een uurtje trekken en dan roer je alles goed door.
            Dit herhaal je de rest van de dag en dan mag je hem filteren en laten afkoelen.

            Denk eraan dat als je plantmateriaal extraheert zoals we dat nu doen dat de smaakstoffen en kleurstoffen moeten rusten om tot hun recht te kunnen komen.
            Als je de tijd hebt een paar dagen weken of maanden laten rusten.

            Als je het goed doet kun je wonderen verwachten.

            (als je een cake bakt bak de cake met gewone boter en smeer de cake in als deze afgekoeld is tot lauw/warm met wietboter. Wedden dat je dan wel omgaat van een stuk. In de over gaat ook veel verloren namelijk)

            De meeste mensen zullen wel teleurgesteld zijn nadat ze hem hebben laten pruttelen...
            Je hebt ook niet veel nodig als je een beetje logisch nadenkt. Als je ermee gaat koken verspil je het eigenlijk maar goed dat is een persoonlijke keuze/mening

            Edit: @angie water en boter gaat niet samen. Stoot elkaar alleen maar af. Als je de boter in de pan laat zitten kun je 100ml water toevoegen want als de boter gestold is krijg je die niet meer goed uit de pan en omdat het water onder de boter zit kun je een gaatje prikken in je boter waardoor je hem in zn geheel eruit kunt halen zonder al teveel fratsen en beschadigen van je pan. Als jij de boter uit de pan haalt als deze nog vloeibaar is dan is mijn advies: gebruik geen water in de pan waarin de boter wordt gemaakt.
            Last edited by Sudoma; 16 January 2014, 22:55.

            Comment


              #66
              Re: Wiet boter maken

              Joow vraagje. 1st timer hiero ivm space cake. Kheb nou 5 gram wiet wat is de verhouding wiet tov boter? Is dat 1 gram wiet tov 10gr boter?
              En beste is dus. Au bain marie? En hoelang ongeveer laten trekken?



              Oorspronkelijk geplaatst door Sudoma View Post
              Bijna iedereen laat de boter heet worden.
              Jongens de boter moet smelten en de wiet intrekken niet erin koken... (laten pruttelen.)
              Als je je vinger niet in de gesmolten boter kunt houden zit je al te hoog met de temperatuur.

              Het hoeft allemaal niet zo heet anders kun je net zo goed eentje draaien en in de tuin gaan staan grazen. Heeft dan hetzelvde effect.

              50gr toppen black domina (nog steeds favoriet ja )
              50gram boter.

              Men volgt de eerste stappen zoals helemaal in het begin van het topic.
              Boter smelten.
              Dan komt de vingertest en hou de temperatuur zo! (warm niet heet!)
              Doe je wiet erin en laat deze lekker een uurtje trekken en dan roer je alles goed door.
              Dit herhaal je de rest van de dag en dan mag je hem filteren en laten afkoelen.

              Denk eraan dat als je plantmateriaal extraheert zoals we dat nu doen dat de smaakstoffen en kleurstoffen moeten rusten om tot hun recht te kunnen komen.
              Als je de tijd hebt een paar dagen weken of maanden laten rusten.

              Als je het goed doet kun je wonderen verwachten.

              (als je een cake bakt bak de cake met gewone boter en smeer de cake in als deze afgekoeld is tot lauw/warm met wietboter. Wedden dat je dan wel omgaat van een stuk. In de over gaat ook veel verloren namelijk)

              De meeste mensen zullen wel teleurgesteld zijn nadat ze hem hebben laten pruttelen...
              Je hebt ook niet veel nodig als je een beetje logisch nadenkt. Als je ermee gaat koken verspil je het eigenlijk maar goed dat is een persoonlijke keuze/mening

              Edit: @angie water en boter gaat niet samen. Stoot elkaar alleen maar af. Als je de boter in de pan laat zitten kun je 100ml water toevoegen want als de boter gestold is krijg je die niet meer goed uit de pan en omdat het water onder de boter zit kun je een gaatje prikken in je boter waardoor je hem in zn geheel eruit kunt halen zonder al teveel fratsen en beschadigen van je pan. Als jij de boter uit de pan haalt als deze nog vloeibaar is dan is mijn advies: gebruik geen water in de pan waarin de boter wordt gemaakt.

              Comment


                #67
                Re: Wiet boter maken

                Domme vraag en misschien niet de juiste plaats.
                Maar dit geld waarschijnlijk het zelfde voor thee? ( pannetje in pannetje)?
                grtz

                Comment


                  #68
                  Re: Wiet boter maken

                  Nee. Bij het maken van boter lost de THC op in de vetzuren. Het kookpunt van boter (afhankelijk of je roomboter of iets anders gebruikt) ligt rond de 160 graden. Te warm dus waardoor er al werkzame stoffen zullen verdampen. Water kookt reeds bij 100 graden. Daarnaast lost thc niet op in je water maar moeten de harsbolletjes mechanisch gelost worden van het plantmateriaal. Deze harsbolletjes zweven dan in suspensie in je water . Daarom ook altijd eerst goed roeren voor elke slok wietthee.

                  Comment


                    #69
                    Re: Wiet boter maken

                    Ik heb tot nu toe 1 keer wiet boter gemaakt.

                    Hierbij heb ik Campina botergoud gezouten roomboter gebruikt.
                    weet alleen niet of het gezouten gedeelte iets uitmaakt.
                    De droge wiet gecrusht en er bij gegooid

                    Voor het smelten ervan heb ik mijn waxinelichtjeswarmer die omgebouwd was als luchtbevochtiger/drink bak (kat) omgebouwd tot deze futuristische wietboter smelt installatie

                    20140501_183338.jpg

                    Het smelten duurt wel even.. maar haastige spoed is zelden goed.
                    Regelmatig even roeren wanneer mogelijk was.
                    toen het klaar was het geheel in een (schone) panty afgegoten om de stukjes er uit te filteren. (de een laat ze er weer inzitten de ander niet)

                    Dit leverde mij boter op met een groene glans
                    Last edited by DenSchimmige; 1 May 2014, 19:58.
                    If life keeps putting you down, You better stay high

                    Comment


                      #70
                      Re: Wiet boter maken

                      Interessante topic

                      nog 2 vraagjes: stinkt dat in huis als je die boter maakt?

                      En: kan je die wietboter ook gewoon op een boterham smeren? Is het effect dan hetzelfde als wanneer je er koekjes van jakt?

                      Thx in advance!

                      Comment


                        #71
                        Re: Wiet boter maken

                        Je het ruikt en ja je kan ermee smeren.

                        Comment


                          #72
                          Re: Wiet boter maken

                          Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                          Je het ruikt en ja je kan ermee smeren.
                          Thx

                          dus het is niet zo dat je boter meer geactiveerd wordt door er mee te bakken?

                          Comment


                            #73
                            Re: Wiet boter maken

                            "decarboniseren" gebeurde al tijdens het maken van de boter.

                            Comment


                              #74
                              Re: Wiet boter maken

                              Het ruikt zeker, dan moet je eens een cake maken niet normaal de afzuigkap op max en smullen maar haha

                              Comment


                                #75
                                Re: Wiet boter maken

                                Oorspronkelijk geplaatst door Smowkie View Post
                                Het ruikt zeker, dan moet je eens een cake maken niet normaal de afzuigkap op max en smullen maar haha
                                En de boter zelf, ruikt die nog sterk?

                                Comment

                                Bezig...
                                X