Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Jongens, ik wil binnenkort wietbrownies maken, maar heb een beetje hulp nodig.
Ik was van plan het gewone dr. oetker recept te gebruiken en dan zelf 50 gr wietboter te maken.
Hier komen de vragen:
1. We gaan met z'n tweeën deze wietbrownies opeten maar ik denk dat je uit die brownie mix voor ongeveer 6 mensen 1 portie uit kan halen. (of dus 3 porties voor 2 personen)
Wij zijn beide niet echt ervaren wiet gebruikers, we hebben af en toe een jointje gedaan en 1 keer spacecake gegeten van een vriend (die had de wiet gewoon door de mix geflikkerd zonder wietboter te maken).
Hoeveel wiet en welke soort zouden jullie ons aanraden? Dr. Oetker's recept zegt dat je 50g (wiet)boter nodig hebt. Wij gaan uiteraard eerst beginnen met 1 portie per persoon maar we willen wel wat bewaren voor de volgende dag of mischien zelfs later die dag.
2. Als ik wietboter ga maken, hoe lang moet ik dat dan laten trekken? sommigen zeggen 2 uur anderen zeggen een half uur. Ik wil het liefst zo kort (maar effectief) mogelijk bezig zijn met de wietboter.
3. Kan ik de takken met een gewone zeef uit het prutteltje halen?
4. Moet ik de boter in de vriezer zetten of kan ik de boter ietsjes laten verharden waardoor ik meteen door kan gaan met het bakken van de brownies?
5. Volgens het dr. Oetker recept moet je de brownies 40 minuten op 160ºC bakken (heteluchtoven), maar sommige zeggen dat je de wiet niet tot 160ºC moet verwarmen tijdens het maken van de boter, geldt dit ook voor het bakken van de brownies zelf?
Als er nog meer vragen te boven schieten dan laat ik het wel weten
Oke dat geeft antwoord op vraag 3....
maar dan blijven er nog vragen over:
1. Hoeveel gram? als ik 5 gram doe, dan is het iets minder dan 1 gram per portie, is dat goed voor mensen die voor het eerst spacebrownies doen?
2. Moet ik dat nou echt 2 uur laten pruttelen of kan dat ook wel in minder tijd?
4. Kan ik de boter meteen gebruiken in de bak mix nadat ik het een beetje heb laten afkoelen?
5. moet ik de brownies op 160C bakken aangezien mensen zeggen dat de THC oplost in 160C?
Als je de wiet gewoon in de mix gooit, heb je het beste resultaat betreft werking thc en andere stoffen uit de wiet omdat alles er nog in zit. Het decarboxyleren (omzetten van oa thca naar thc) werkt hier ook maximaal omdat dit in de oven gebeurt terwijl het vermengd zit met de mix. Voor jou waarschijnlijk de beste keuze omdat je geen veel tijd in de boter wilt stoppen en dit wel nodig is wil je een potente boter maken. Wiet moet je namelijk eerst decarboxyleren in de oven een half tot een heel uur op 115 graden. Daarna uren of liefst dagen laten trekken in de olie...ect. Wil je wat stoffen uit je boter halen. Dus doe het makkelijk zoals je wilt. Flikker de wiet in de mix. :cool:
Ja, maar dan zit je wel op die groene stukkies te knagen.
Als ik dat krijg sla ik echt even over, bah.
Het moet ook lekker zijn toch, anders kun je net zo goed een shot heroïne in je oog spuiten, als het alleen voor de kick is.
Hoeveel er in brownies gedaan wordt staat ongetwijfeld in de vele topics over brownies.
Mgoed, misschien ook niet, dan zou ik moeten gaan zoeken en lezen en daar heb ik even geen tijd voor en zin in en zo.
Gewoon een lekkere gemiddelde hoeveelheid gebruiken, en dan niet meteen 7 brownies in je mik duwen, maar begin eens met een halve, en ga dan een uurtje gamen of whatever je boot beweegt.
Daar heb je helemaal gelijk in QnQ. Mijn keuze zal het ook niet zijn maar als ie geen tijd wilt steken in goede boter maken is dat wat ie voor lief moet nemen.
Ik zou zelf voor de cocusboter gaan. Eerst decarboxyleren daarna laten trekken in cocusolie. Potentiële boter en cocusolie kan je gelijk gebruiken als boter. En je hebt een lekker cocus smaakje in je keek.
Ik kan mischien wel een paar dagen van tevoren wietboter gaan maken, maar ik ben bang dat ik het niet goed doe en dat ik dan voor veel geld aan wiet verpest.
Wat is overigens de beste wiet om wietbrownies mee te maken?
Amnesia Haze, white widow?
Als je de wiet gewoon in de mix gooit, heb je het beste resultaat betreft werking thc en andere stoffen uit de wiet omdat alles er nog in zit. Het decarboxyleren (omzetten van oa thca naar thc) werkt hier ook maximaal omdat dit in de oven gebeurt terwijl het vermengd zit met de mix. Voor jou waarschijnlijk de beste keuze omdat je geen veel tijd in de boter wilt stoppen en dit wel nodig is wil je een potente boter maken. Wiet moet je namelijk eerst decarboxyleren in de oven een half tot een heel uur op 115 graden. Daarna uren of liefst dagen laten trekken in de olie...ect. Wil je wat stoffen uit je boter halen. Dus doe het makkelijk zoals je wilt. Flikker de wiet in de mix. :cool:
Wil je zeggen dat je dagenlang je pannetje op het vuur moet laten staan?
En moet je EERST je wiet in de oven doen, dan pas in de boter?
Wil je zeggen dat je dagenlang je pannetje op het vuur moet laten staan?
En moet je EERST je wiet in de oven doen, dan pas in de boter?
Idd eerst in de oven om de wiet potentieel te maken.
Daarna in de olie. Afhankelijk van hoe goed je het wilt extraheren doe je het langer. Je kan het een uurtje of uren rond de 100° doen of dagen laten trekken zonder vuur.
Idd eerst in de oven om de wiet potentieel te maken.
Daarna in de olie. Afhankelijk van hoe goed je het wilt extraheren doe je het langer. Je kan het een uurtje of uren rond de 100° doen of dagen laten trekken zonder vuur.
Oke, moet ik het gewoon los in de oven doen? gewoon een bakje met dan circa 5 gram wiet ering?
En ik ga wss roomboter gebruiken, maar het moet niet koken toch?
In een pot zonder deksel of in een glazenschaal of zo. Eerst wiet klein maken. Zet oven op 100°.
Roomboter kan niet zo goed tegen verhitten dus zou het net vloeibaar maken. Veel roeren tussendoor of schudden met de wiet erin. Minimaal een uur. Daarna zo lang mogelijk laten staan om nog verder in te trekken. Op laast licht verwarmen en zeefen.
Gelukkig beginnen ze het allemaal in te zien. Nu makkelijk te koop bij Albert Hein en Dirk van de Broek. € 5,99
Cocusolie kan het beste tegen warmte dan alle oliën. Tevens is het zuur waardoor nog beter de thc opgelost wordt. Je kan dit prima rond de 100° houden of hoger.
Roomboter is natuurlijk prima voor de smaak of kosten. Alleen niet te warm maken.
Comment