Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet boter maken

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Wiet boter maken

    Valt wel mee, maar vanaf je het gaat gebruiken in een gerecht ruikt het terug sterk hoor...

    Comment


      #77
      Re: Wiet boter maken

      Goed! bedankt voor de uitleg!

      Comment


        #78

        Comment


          #79
          Re: Wiet boter maken

          Lees dit topic eens door.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #80
            Re: Wiet boter maken

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Lees dit topic eens door.
            Oke dat geeft antwoord op vraag 3....
            maar dan blijven er nog vragen over:
            1. Hoeveel gram? als ik 5 gram doe, dan is het iets minder dan 1 gram per portie, is dat goed voor mensen die voor het eerst spacebrownies doen?
            2. Moet ik dat nou echt 2 uur laten pruttelen of kan dat ook wel in minder tijd?
            4. Kan ik de boter meteen gebruiken in de bak mix nadat ik het een beetje heb laten afkoelen?
            5. moet ik de brownies op 160C bakken aangezien mensen zeggen dat de THC oplost in 160C?

            Comment


              #81
              Re: Wiet boter maken

              Als je de wiet gewoon in de mix gooit, heb je het beste resultaat betreft werking thc en andere stoffen uit de wiet omdat alles er nog in zit. Het decarboxyleren (omzetten van oa thca naar thc) werkt hier ook maximaal omdat dit in de oven gebeurt terwijl het vermengd zit met de mix. Voor jou waarschijnlijk de beste keuze omdat je geen veel tijd in de boter wilt stoppen en dit wel nodig is wil je een potente boter maken. Wiet moet je namelijk eerst decarboxyleren in de oven een half tot een heel uur op 115 graden. Daarna uren of liefst dagen laten trekken in de olie...ect. Wil je wat stoffen uit je boter halen. Dus doe het makkelijk zoals je wilt. Flikker de wiet in de mix. :cool:

              Comment


                #82
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #83

                  Comment


                    #84
                    Re: Wiet boter maken

                    Ik kan mischien wel een paar dagen van tevoren wietboter gaan maken, maar ik ben bang dat ik het niet goed doe en dat ik dan voor veel geld aan wiet verpest.
                    Wat is overigens de beste wiet om wietbrownies mee te maken?
                    Amnesia Haze, white widow?

                    Comment


                      #85
                      Re: Wiet boter maken

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dirkkkuit View Post
                      Als je de wiet gewoon in de mix gooit, heb je het beste resultaat betreft werking thc en andere stoffen uit de wiet omdat alles er nog in zit. Het decarboxyleren (omzetten van oa thca naar thc) werkt hier ook maximaal omdat dit in de oven gebeurt terwijl het vermengd zit met de mix. Voor jou waarschijnlijk de beste keuze omdat je geen veel tijd in de boter wilt stoppen en dit wel nodig is wil je een potente boter maken. Wiet moet je namelijk eerst decarboxyleren in de oven een half tot een heel uur op 115 graden. Daarna uren of liefst dagen laten trekken in de olie...ect. Wil je wat stoffen uit je boter halen. Dus doe het makkelijk zoals je wilt. Flikker de wiet in de mix. :cool:
                      Wil je zeggen dat je dagenlang je pannetje op het vuur moet laten staan?
                      En moet je EERST je wiet in de oven doen, dan pas in de boter?

                      Comment


                        #86
                        Re: Wiet boter maken

                        Oorspronkelijk geplaatst door pietjee View Post
                        Wil je zeggen dat je dagenlang je pannetje op het vuur moet laten staan?
                        En moet je EERST je wiet in de oven doen, dan pas in de boter?

                        Comment


                          #87
                          Re: Wiet boter maken

                          Oke, moet ik het gewoon los in de oven doen? gewoon een bakje met dan circa 5 gram wiet ering?
                          En ik ga wss roomboter gebruiken, maar het moet niet koken toch?

                          Comment


                            #88

                            Comment


                              #89

                              Comment


                                #90
                                Re: Wiet boter maken

                                Okey, dankjewel!
                                Ik ga dus waarschijnlijk wel eerst wietboter maken.
                                Als ik het heb gemaakt dan post ik wel wat pics hier

                                Comment

                                Bezig...
                                X