Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet boter maken

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Wiet boter maken

    Wat ik me afvraag is het volgende:
    je doet 250 gr boter en 250 gr bladafval. de boter trekt helemaal in de bladeren. boter is dus niet meer zichtbaar omdat het in het afval is getrokken. Moet je de boter eruit persen of zie ik iets over het hoofd???

    Comment


      #32
      Re: Wiet boter maken

      Oorspronkelijk geplaatst door merel View Post
      Wat ik me afvraag is het volgende:
      je doet 250 gr boter en 250 gr bladafval. de boter trekt helemaal in de bladeren. boter is dus niet meer zichtbaar omdat het in het afval is getrokken. Moet je de boter eruit persen of zie ik iets over het hoofd???

      Comment


        #33
        Re: Wiet boter maken

        Okay dan een andere vraag, wat is het verschil tussen bladafval en knipafval? foto 1 bevat veel foto 2 dingetjes...geld hier dan ook 250 gr boter met 250 gr blad/knip-afval?
        1. http://img704.imageshack.us/img704/1752/dsc00055ji.jpg
        2. http://img704.imageshack.us/img704/9515/dsc00049u.jpg

        Comment


          #34
          Re: Wiet boter maken

          Hoogwaardig knip en of bladafval (volgens mij is dat gewoon het zelfde) Zijn de kleine stukjes topblad die je van je toppen knipt. Het zijn de kleine blaadjes waar trichomes op groeien. Dus enkel de blaadjes gebruiken waar hars op zit. Alle ander blad gooi je weg.

          Zelf pluk ik eerst alle grootblad eraf, dat gaat weg, dan knip ik de toppen ruw, Ik knip enkel weg waar geen hars zit, ook dit gaat weg. Pas als ik de toppen netjes schoon knip verzamel ik het bladafval/knipafval en verwerk dit verder tot hach of boter.

          Comment


            #35
            Re: Wiet boter maken

            Wat aantekeningen uit het grote moreweed-dopekookboek, ter lering ende vermaeck :

            - gebruik ongezouten (room)boter die je van te voren klaart. Deze geklaarde boter is veel langer houdbaar. Daar ikzelf meestal wietboter gebruik voor zoetigheden als cakes heeft de ongezouten variant mijn voorkeur. Hieronder een linkje hoe je dat klaren doet:
            http://passie.horeca.nl/video/9914/H...ren_van_boter1

            - Wietboter maken kost tijd, en gaat gepaard met een nogal penetrant luchtje. Vandaar de tip : maak het buiten.

            - Het credo is langdurig zachtjes pruttelen, en zorgen voor -al genoemd- genoeg water oftewel een fikse pan vol (ik heb een ontzettende soeppan geritseld speciaal voor dit doel).

            -groene boter is natuurlijk best fun maar totaal onnodig > gewoon goed zeven. Ik zeef het grove spul eruit met een normale keukenzeef, om dan vervolegens het warme goedje door een oude katoenen luier te gieten (of kaasdoek, kan natuurlijk ook).

            -voor forumleden met kids : zet die boter weg op een plek waar ze er niet bij kunnen. Dat groene goedje is hardstikke interessant maar een stonede peuter is niet wat je wilt. Met kids is het gelukkig bij mij nog nooit misgegaan, wel met mn hond > wat gemorste boter vond hij wel een smakelijk hapje, om vervolgens van pure stonedigheid van zn stokkie te gaan.
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #36
              Re: Wiet boter maken

              Cker een handige tip ga ik cker doen van me knipafval
              GR VAK410

              Comment


                #37
                Last edited by Stoney1; 10 May 2010, 23:29. Reden: niet volledig

                Comment


                  #38
                  Re: Wiet boter maken

                  - gebruik ongezouten (room)boter die je van te voren klaart. Deze geklaarde boter is veel langer houdbaar. Daar ikzelf meestal wietboter gebruik voor zoetigheden als cakes heeft de ongezouten variant mijn voorkeur. Hieronder een linkje hoe je dat klaren doet:
                  http://passie.horeca.nl/video/9914/H...ren_van_boter1
                  Weer wat geleerd thanks.

                  Comment


                    #39
                    Re: Wiet boter maken

                    Ik zie iedereen zo moeilijk doen als maar kan.
                    Ik maak het altijd heel simpel en wordt er helemaal knetter van.

                    Je doet boter in een pan en je laat het rustig smelten.
                    Je gooit er wiet bij(hoe meer hoe stonder je hebt geen minimum of maximum hoe minder hoe meer je moet eten)
                    Je laat het 10 min heel zachtjes koken(net niet koken eigenlijk)
                    je zeeft het en je kan het vloeibaar gelijk gebruiken voor alles wat je wilt.
                    En op deze manier ben ik altijd helemaal van de kaart. omgerekend heb ik altijd plakken cake waar 0.8 gram in zit en daar space ik hem behoorlijk van.

                    Groetjes

                    Comment


                      #40
                      Re: Wiet boter maken

                      thanks voor alle goeie tips heb met halve kilo buiten k2 vette toppen en al met 4 pakjes boter van 250 gr gewerkt echt heftige boter geworden iedereen plat in de bank haha nog nooit zulke rustige feezzies ghad haha gr DJ

                      Comment


                        #41
                        Re: Wiet boter maken

                        Hallo Allemaal,

                        ik heb een vraagje.

                        ik wil een spacecake bakken voor 4 personen.
                        ik heb 4 gram gruis, wat is de verhouding op de boter die ik moet toevoegen?

                        alvast Bedankt,

                        Comment


                          #42
                          Re: Wiet boter maken

                          uhm.....4 gram gruis? ik zou zeggen neem 8 gram boter maja.............een cake moet ongeveer 200 in als je hem vers maakt en als je een pakje neemt ook 200 gram.................lol.
                          Trouwens verhouden maakt niet zoveel uit je hebt ook mensen die 500 gram boter en 250 gram afval nemen
                          sommige nemen 15 a 20 gram wiet op 50o gram boter dus waar zelf de voorkeur ligt.

                          Ikzelf zou bij dit kleine aantal een cake maken en daar dat gruis in over strooien zodat het ertussen zit en dan bakken.............. succes er mee greets Kweker............
                          sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                          Comment


                            #43
                            Re: Wiet boter maken

                            Kweker, heel erg bedankt voor je reactie! Dus gewoon het cake beslag maken en de gruis erin gooien?
                            Geeft dat het meeste effect voor deze kleine hoeveelheid wiet?

                            Comment


                              #44
                              Re: Wiet boter maken

                              Even mijn ervaring met wietboter.

                              Had knipafval van een vriend en besloot daar eens lekker mee aan de slag te gaan.
                              Ten 1e raad ik aan altijd au bain marie (pannetje in andere pan met water) te werken.
                              De boter kan op deze manier nooit verbranden plus dat het geleidelijk verwarmt wordt en dus beter controleerbaar is aangezien THC verdampt bij uh 80 graden.
                              Verder laat ik alles lang 'trekken' of te wel extraheren want zo heet het proces, net als koffie zetten eigenlijk.
                              Zodra het helemaal vloeibaar is gaat het vuur weer laag of helemaal uit.
                              De boter wordt dan langzaam weer hard maar dat is niet erg, wel (af en toe) blijven roeren.
                              Ik ben ook van mening dat gedroogde wiet of knipafval beter is dan verse, aangezien de cellen van verse planten veel sterker zijn en het dus moeilijker is alle thc te onttrekken
                              Dat is ook de rede dat sommige hun wietboter laten koken, om de cel structuur van de plant kapot te maken, maar dit is eeuwig zonde omdat je dan THC aan het verdampen ben en door de hoge temp veranderd de molecuul structuur
                              van de THC en je hebt kans je boter te verbranden. Dus daarom NOOIT koken maar lekker rustig laten trekken.
                              De wietboter die ik de laaste 2x heb gemaakt was de sterkste die ik ooit heb gemaakt.
                              Ik heb het in totaal zo 3/4 dag laten trekken, opwarmen tot smeltpunt dan vuur laag, alles goed vloeibaar dan vuur weer uit en laten stollen.
                              Uiteindelijk alles zeven en goed uitknijpen om max hoeveelheid boter te krijgen.
                              De verhouding boter/wiet kan ik niet veel over zeggen, ik had redelijk wat knipafval, heb dat eerst gedroogd en toen een grote pan gepakt en daar meerdere pakjes roomboter in gesmolten, knipafval erbij, vuur uitgezet en naar de C1000 om meer boter te halen, hehehe. Denk dat ik nu nog 6 pakjes a 200 gram wietboter in me vriezer heb, handig als je een feestje hebt een cakeje is dan zo gemaakt.

                              Dan nog het residu van het wietboter maken!
                              Gooi dat niet zomaar weg maar probeer eens het volgende.
                              Neem een fles (bijv 2liter) met grote opening en doe daar het residu in totdat je een kwart of halve fles vol hebt.
                              Vervolgens doe je daar bijv Archide olie (Olijf of zonnebloem kan ook) bij. THC bind zich beter aan dierlijk vet maar met plantaardig lukt het ook.
                              Zet de fles op een donkere koele plek (keukenkastje) en laat alles een week of 4 trekken, af en toe even omschudden natuurlijk en ook af en toe even ruiken als je de wiet geur te sterk vind worden dan is hij klaar.
                              Heb nml 1 fles gemaakt en die was te sterk van smaak en niet lekker om wat dan ook te bereiden.
                              Filter vervolgens het knipafval er uit en je hebt nu lekkere olie voor bijv over een salade.
                              Je kunt ook wat olie overschenken in een kleinere fles en daar verse knoflook, peper, basilicum en welke kruiden jij lekker vind bij doen.
                              Dit moet ook wel even trekken maar uiteindelijk heb je een kruiden-wiet-olie zo te gebruiken als sla dressing.
                              Natuurlijk moest dit ook getest worden dus heb ik een paar vrienden uitgenodig en een salade als lunch klaar gemaakt.
                              Na een minuut of 30 gaf de 1e aan hetzelfde te voelen als bij space cake.
                              Of de olie potent is of niet ligt natuurlijk aan hoelang je heb laten trekken voor wietboter en hoelang je het laat trekken in de Olijfolie.
                              Maar gezien mijn wijze van wietboter maken denk ik dat we heel wat THC weg gooien omdat we ons niet realiseren dat er nog zoveel THC in de plant zit.

                              Ik ben benieuwd naar resultaten van andere, have fun!
                              Last edited by StoneyD; 22 September 2010, 12:23.

                              Comment


                                #45
                                Re: Wiet boter maken

                                je kan ook doodleuk een berg klein afval laten drogen.......of vers kan ook!!!!!!!!!
                                - dan neemt men een pan met veel water...............
                                -gooi je afval erin en laat het water koken................
                                -zet laag gedurende 2 a 3 uur en gooi er 500 gram boter bij.........................
                                -laat het lekker afkoelen en wacht totdat de boter wederom gestold is...................
                                -shep het eraf...................
                                -verwarm in pan water (au bain marrie) en zeef het................
                                pleur in de koelkast en laat hard worden.....................
                                lol................ mijn vrouw is expert!!!!!!!!!!!!!!!!!


                                ps: boter verbranden???????????? nope in water niet want het kookpunt van water is 99,x graden dus zeg maar 100 graden.
                                verbrandpunt van boter is wel tig x hoger dus niet bang zijn als het verbrand, het smelt en kookt gewoon mee in het water..............
                                sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                                Comment

                                Bezig...
                                X