Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Decarboxyleren echt noodzakelijk voor space cake?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Decarboxyleren echt noodzakelijk voor space cake?

    Korting op 420shop
    Hallo allen,

    Helaas beschikt mijn oven niet over een lage temperatuur die decarboxyleren van wiet mogelijk maakt. Nu lees ik overal dat dit wel moet indien ik space cake wil maken.

    Heeft iemand een suggestie/oplossing?

    Dank!

    #2
    decarboxyleren gebeurt tijdens het bakken

    http://www.youtube.com/watch?v=YaTgJ...ature=youtu.be



    Comment


      #3
      Nou, ik denk niet dat je dat overal leest.
      Vaak komt men hier vragen stellen over iets wat men bijv. op cnnbs of een andere reclamesite heeft gelezen.
      Die sites zijn er niet voor info, maar om zoveel mogelijk mensen uit de groep kwekers/rokers te lokken en advertenties te tonen soms met bijbehorende artikelen waar men een stukje schrijft om iets aan te prijzen.

      Hier op JD zijn veel kwekers het er wel over eens dat je wiet vooraf decarboxyleren overbodig is. Een broodje aap.
      Er staan hier ook heel wat topics over cake maken waar het ook over broodjesaap gaat.
      Misschien leuk om die andere topics ook eens door te bladeren, zo vind je veel meer info
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Ik doe dat nooit als ik cake ga bakken gewoon erin en bakken die handel
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


          #5
          ............enneh..........wel de takken er uit halen!

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Gewoon die hele plant door de foodprocessor

          #6
          Kortom: Decarboxyleren is alleen nodig als je een space-kwarktaart maakt van Dr. Oetker... omdat je die koud bereidt

          Het spreekt voor je dat je zelf al enige twijfel had over de noodzaak
          Last edited by Meglow; 31 August 2019, 00:43.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Wietboter voor de kruimelbodem geen goed plan!?

          • Meglow
            Meglow commented
            Editing a comment
            oja, dat gaat met gesmolten boter inderdaad.... scherp!

          #7
          Als je de boter alleen wilt gebruiken voor op een crackertje en je wilt hiervan ook stoned worden dan is de noodzaak wel de wiet alvorens de decarben
          Maar jij gaat voor cake dus is het niet nodig.
          Ad usum proprium!

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Bakken tegenwoordig bijna alles in de cocosolie. Ook gebruiken we deze als huidverzorging. Iedere dag smeren en je huid wordt boterzacht. Ongeparfumeerd dus geen last van huiduitslag.

            Heb eens gezien hoe je heel gemakkelijk wiet in de cocosolie kon laten trekken door deze erin te verwarmen, dacht laat ik het eens proberen.

            Heb ook eens schatter gemaakt met gasextractie maar dat is handiger om te roken.

          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            ganjagast welke tabak is dat die je tegenwoordig gebruikt?

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            @Ongeldig
            Gebruik nu tabak zonder nicotine van Amsterdam Genetics Cigar en anders beetje american spirit. Maar zowizo nog met tabak, oldskool, geniet er het meest van.

          #8
          Tof om te zien dat er enige consensus bereikt is over de (on)zin van decarben.
          Ik wil er aan toevoegen: we oogsten als de trichomen verkleuren, die verkleuring is in feite decarboxylatie. Tijdens het maken van boter e.d. verwarmen we ook, wat het proces versnelt.
          Logischerwijs zou je voor edibles juist je wiet iets te vroeg moeten oogsten, de afbraak van reeds gedecarbde wiet is namelijk ook iets wat meespeelt. Wat overblijft zijn de restjes van de trichomen die nog transparant waren, die door het verhitten zijn gaan decarben.

          Oogst je met amber trichomen, dan kan eenmalig verwarmen de actieve stoffen zo ver afbreken dat ze inactief worden. En mensen bleven zich maar afvragen waarom hun eetwaren minder potent waren dan hun joint!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #9
            Hmm, ik heb afgelopen jaar 4 spacecakes gebakken. Telkens met dezelfde lading knipafval van 2 lemon haze dames die ik eigenlijk veels te vroeg geoogst heb.
            De laatste 2 keer heb ik mijn wiet wel een kwartiertje in de oven geschoven op 130 graden, omdat ik van de eerste 2 cakes de halve cake moest eten voordat ik echt stoned werd.

            En ik ben 100% zeker dat dit in mijn geval wel heeft uitgemaakt.
            Met grofweg dezelfde hoeveelheid knipfval werd ik nu van 2 plakjes al pittig vaag.
            Gaat wellicht een beetje in tegen wat hier beweert wordt, maar misschien is het te verklaren door wat LR2 hierboven zegt?
            Te vroeg geoogste wiet met nog glazige trichomen hebben wellicht meer Decarboxylatie nodig dan een mooi afgebloeit wietje?
            Last edited by Nederhigh; 10 September 2019, 22:49.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment

            Bezig...
            X