Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietbier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietbier

    Korting op 420shop

    Drink wel met mate of met je maate
    Last edited by billi-bang; 8 January 2013, 23:24.
    Greetz billi-bang loves the 420 shop.
    sigpic

    #2
    Re: Wietbier

    Is mij te moeilijk, is dit ook ergens te koop. al zou ik het wel willen proberen.

    Comment


      #3
      Toke on, fellow smokers

      Comment


        #4
        Re: Wietbier

        Nee, dan kun je het beter roken/verdampen/boter van maken.

        Van hobbybrouwen.nl :

        Inmiddels is er een wietbiertje gebrouwen naar dit
        grtz.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Wietbier

          He billi,

          Is dit bier ergens te koop?

          Drink graag bier dus het proberen waard, ben benieuwd naar de
          medicinale werking i.v.m. slapeloosheid.

          Laterz billi, grtz. de hippie
          The seeds of today are the flowers of tomorrow

          Comment


            #6
            grote brouwerij opgerold die wiet-wijn maakten.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Er sinds kort een wietbier dat als speciaalbier gebrouwen wordt bij http://herbs.amsterdam. Helaas nog nergens te krijgen

              Comment


                #8
                Ik ben 't zelf aan het brouwen toevallig.
                8 liter water, 2kg maltextract, 200 gram toppen van een jaar geleden, 1,5kg suiker, en 5kg granen. Alles kapot koken, in flessen met waterslot, gistcultuurtje gemaakt, alles gemengd, en wachten maar!
                Over 6 weken ga ik de eerste fles lostrekken. Het gisten is nu net voorbij, de nagisting op de fles heeft even tijd nodig met deze temperaturen.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  interessant, ik gebruik echter non-thc wiet Moet ook wel natuurlijk, aangezien het gewoon verkrijgbaar wordt

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Wordt het dan niet gewoon 'hennepbier' in plaats van 'wietbier' ?

                  #10
                  THC en CBD lossen beide niet op in water, en in 4,5% alcohol ook nauwelijks. De alcohol ontstaat ook pas later, wanneer de wiet al weggefilterd is (en dus ook de actieve stoffen). Tenminste, zo begrijp ik dat brouwproces; gisten gebeurt met een heldere vloeistof, niet met de ingredienten die nog ronddwarrelen.

                  Je zit dan op minder dan nanogrammen per liter waarschijnlijk, dus niets waar de authoriteiten zich druk om kunnen maken. Behalve je brouwvoorraad dan, dat blijft gewoon wiet/hennep.
                  Ik doe het bewust om de grapefruit-smaak van m'n wiet over te brengen naar een drankje. En het is niet bedoeld voor de markt. Ik hoop wel dat brouwers die wel de markt betreden, eerlijk zijn over de inhoud; de actieve stoffen zijn niet aanwezig in het bier.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  Bezig...
                  X