Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik wil graag wiet boter maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik wil graag wiet boter maken

    Korting op 420shop
    Ik wil graag wiet boter maken,

    Kan dat gewoon in plantaardig smeer boter(voor op brood) ? of wat anders,

    En welke verhoudingen??


    Peace

    #2
    Re: Vraag?!

    Gebruik de zoekfunctie van het forum... Wietboter maken

    Het beste is roomboter, ik zou het niet proberen met margarine..
    Last edited by Jointjedraaien; 26 June 2010, 04:18.
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      NOOIT laten koken! Om het uur kan je met behulp van een zeefje en een lepel wat knipafval uit je mix opvissen, om het zo goed uit te wringen zodat alle smaak en thc vrijkomt.

      Na vier uur - om het uur weliswaar - dit herhaalt te hebben, is je wietboter zo goed als klaar. Je gaat nu een groen-gele mix hebben. Op dit moment neem je je zeef, je drukt alle knipafval nog een laatste keer goed uit en dan mag dat afval in de vuilbak. Als je kom uiteindelijk geen afval meer bevat, laat je ze een uurtje afkoelen op kamertemperatuur. Na dat uurtje zet je je kom in de koelkast en laat het een uur of drie-vier stollen.

      De laatste stap is het simpelst. Als het geheel uit de koelkast komt, zie je dat de bovenste laag van je kom 'gestold' is. Je neemt nu een mesje en snijdt mooi langs de rand. Je gaat merken dat er onder de boter nog een laag water zit. Dit is afvalwater met je overige knipafval in. Doordat boter dikker is dan water, gaat alle afval en vuiligheid naar de bodem van je kom zakken en de goede boter naar boven stijgen.

      Nu heb je normaal een mooie, ronde vorm wietboter die je in bijna alle gerechten kan gebruiken.

      Laat wat van je horen of je geslaagd bent in je opzet

      Greetz

      PS: Dit is de zuiverste en meest effectieve vorm om wietboter te vervaardigen. Sommigen beweren dat je het water niet nodig hebt, en dat kan best ook zo wel zijn. Maar dan moet je een hele tijd bij die boter blijven staan en constant ermee bezig zijn. Tijd is denk ik iets dat de meesten onder ons niet teveel hebben, dus bij deze: alstublieft

      Comment


        #4
        Re: Vraag?!

        Bedankt voor de geweldige uitleg cannaboy
        Veel gestelde vragen over het forum

        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: Vraag?!

          Dankjewel voor de uitleg

          Comment


            #6
            Re: Vraag?!

            Deze hou ik bij en print ik af.

            Comment


              #7
              Re: Vraag?!

              Mooi cannab0y, zelfde manier zoals wij hem maken .

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Ik wil graag wiet boter maken

                Heb hier iets over het hoofd gezien cannab0y zegt : THC bindt zich enkel aan dierlijke vetten, dus begin je allereerst met een pakje roomboter te kopen. Geen smeerboter, boter om te bakken. Let goed op de verpakking dat je roomboter meehebt, met dierlijke vetten, niks plantaardigs.

                Ben ik nog niet zo zeker van, ga ik verder uitzoeken .

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Ik wil graag wiet boter maken

                  Het enige verschil dat ik vind is dat plantaardige boter een lager smeltpunt heeft dan dierlijke. voor de rest bevat het al dezelfde eigenschappen tot in de moleculen toe. Dus ik bevestig wat mijn vrouwke gezegd heeft. Het is zeker en vast mogelijk om met plantaardige boter te werken .

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Ik wil graag wiet boter maken

                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                    Het enige verschil dat ik vind is dat plantaardige boter een lager smeltpunt heeft dan dierlijke. voor de rest bevat het al dezelfde eigenschappen tot in de moleculen toe. Dus ik bevestig wat mijn vrouwke gezegd heeft. Het is zeker en vast mogelijk om met plantaardige boter te werken .

                    Grtz
                    bedankt obob!
                    kga morgen Belgoweedochocomelko maken .


                    Peace

                    Comment


                      #11
                      Re: Ik wil graag wiet boter maken

                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                      Het enige verschil dat ik vind is dat plantaardige boter een lager smeltpunt heeft dan dierlijke. voor de rest bevat het al dezelfde eigenschappen tot in de moleculen toe. Dus ik bevestig wat mijn vrouwke gezegd heeft. Het is zeker en vast mogelijk om met plantaardige boter te werken .

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Ik wil graag wiet boter maken

                        ja maar sommige kunnen geen dierlijk vet gebruiken door oa overtuiging, geloof, ... begrijp je .

                        Grtz

                        Comment


                          #13
                          Hey, leuk onderwerp en nu lees ik eindelijk hoe ik het had moeten doen! Maar tja begin deze week heb ik gesnoeid en wilde ik dus ook eens wietboter maken, maar had enkel blue band margarine in huis. Deze dus gebruikt en na 1,5 uur prruttelen afgezeefd en klaar was groene prut. Deze groene prut ochtend erna op 1 sneetje gesmeerd met wat pindakaas erover(voor de smaak natuurlijk), sneetje niet helemaal opgegeten.
                          Wat een feest is me dat geworden, heftig spul.
                          Volgende keer probeer ik het met roombotor, maar deze groene prut is al een dikke voldoende waard.

                          Comment


                            #14
                            kunje wiet boter enkel alleen met knip afval maken ? ik zelf heb thuis totaal geen plantjes staan of wat dan ook dus zou ik het ook gewoon met wiet van de coffee shop kunnen maken ?

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X