Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

biologische wiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    biologische wiet

    Korting op 420shop
    Wie weet er een coffeeshop in omgeving Utrecht (mag dus ook buiten de stad Utrecht zijn) die biologische (indica) wiet verkopen?

    #2
    Re: biologische wiet

    Je zou hier eens kunnen kijken --> http://www.coffeeshopmenus.org/0-Utrecht-/Utrecht.htm
    Via de shoplink kan je de menukaart zien ..

    succes !
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #3
      Re: biologische wiet

      Dank je wel Shivaman, helaas geen biologische, dan enkel in de wietboot een voorgedraaide joint.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      De bio wiet mag ook ergens anders te verkrijgen zijn hoor (bijvoorbeeld Amersfoort en omgeving, als het maar niet in Amsterdam is)

      Comment


        #4
        Re: biologische wiet

        Hoi Inanna,

        Bij alle wietsoorten die je ziet staat niet bij of t wel bio is of niet.
        Wat je zegt bij de Hasjboot staat enkel een bio voorgedraaide joint.
        Je kan eventueel nog even navraag doen bij T grasje, voor zover ik weet hebben die nog wel es bio wietjes .
        Ze moeten maar net de kaart veranderd hebben als ze die weer hebben.
        De andere omringende steden zou ik t niet weten.

        Veel geluk !

        Hippie .
        The seeds of today are the flowers of tomorrow

        Comment


          #5
          Re: biologische wiet

          Waarom niet zelf verbouwen, ik kom redelijk uit die buurt maar je weet nooit precies wat je koopt, wat men ook zegt!
          En de boot ........................ wat die ook zeggen als je er bent, geen 100% bio te krijgen!
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: biologische wiet

              Ik hoor ook positieve verhalen over 't grasje in utrecht. Het schijnt dat ze seizoensafhankelijk, ook (bio)buitenwiet verkopen.
              Ik ben er zelf nooit geweest, maar een maat van me komt daar graag.

              Aan de andere kant: de meeste stoffen die de plant eet, moeten omgezet worden door ofwel de plant, ofwel de bodemflora. Dus in principe kun je alle wiet als 'bio gevoed' bestempelen. Ik denk dat shops daar dankbaar gebruik van maken.. Het gebruik van pesticiden en andere middeltjes, gebeurt in de buitenlucht soms zelfs meer dan binnen. Als je hier in de buitenkweekverslagen leest, zie je dat ongeveer de helft van de kwekers wel iets spuiten tegen beestjes.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: biologische wiet

                Wat bedoel je eigenlijk met bio? Op grond gekweekt?

                Of een bepaalde soort voeding?
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  #9
                  Re: biologische wiet

                  Ik bedoel met biologisch dat het onbespoten wiet is, of in ieder geval zonder chemische ellende. Of dat binnen of buiten teelt is, vind ik niet van belang. Van grond en voeding waar de plant op gekweekt word, heb ik geen verstand.

                  't Grasje heb ik benaderd, maar ze waren er (even) niet. Ga er een keer kijken mocht ik ze per telefoon niet te pakken kunnen krijgen.
                  Dank voor de tips!

                  Comment


                    #10
                    Re: biologische wiet

                    Nou, onder kwekers is bio, kweken op aarde met biologische voedingstoffen.
                    Er word ook op aarde gekweekt met minerale voedingstoffen, daarnaast word er ook wel wat hydro en Cocos gedaan.
                    Ik vind persoonlijk elk mooi gekweekt weedje lekker.
                    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                    Comment


                      #11
                      Re: biologische wiet

                      Voor mij is bio zonder insecticide en alleen natuurlijke meststoffen. Wat dan onder natuurlijk valt ligt aan je persoonlijke definitie van natuurlijk.
                      Baas in eigen brein.

                      Comment


                        #12
                        Re: biologische wiet

                        Nog even nagedacht wat ik onder ''biologisch'' versta en kom toch uit op het liefst buitenkweek, met biologische en/of natuurlijke voedingsstoffen. Zonder chemische bespuitingen tegen beestjes, noch groeimiddel of wat dan ook. Dus eigenlijk de plant zoveel mogelijk ondersteunen in natuurlijke vorm zoals de plant bedoeld is.

                        Ik lees hier veel en leer, maar er is nog veel meer wat ik niet weet (wist niets van groeimiddelen etc).

                        Eclection, ik heb jouw kweekverhaal hier gelezen. Hoe doe jij dat met buren bijvoorbeeld? Want planten geven een sterke geur af, toch.
                        Op internet word hier stevig tegen geageerd door buren die er last van hebben.
                        Hoe lossen jullie, buitenkwekers, dat op?
                        Last edited by Inanna1; 25 August 2015, 11:53.

                        Comment


                          #13
                          Re: biologische wiet

                          Pleasure op de Voorstraat heeft mooie Bio Silver Haze, misschien geen indica maar toch een heel lekker wietje!

                          Comment

                          Bezig...
                          X