Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Niet Ontkiemde Zaadjes en andere blunders met zaad.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Niet Ontkiemde Zaadjes en andere blunders met zaad.

    Korting op 420shop
    Ik ben weleens benieuwd hoeveel gekochte zaden er verloren gaan. Lees hoeveel geld gaat erin om en hoeveel verlies vinden we acceptabel.

    Het ontkiemt niet, het ontkiemt gedeeltelijk en daarna dood of het overleeft maar niet door de 1e fase door komen.

    Blunder die ik maakte was dat ik altijd met wc papier laat ontkiemen. Ik da8 doe het eens anders en doe ze in een glas. De volgende dag heb ik dorst en giet dat glas naar binnen met 25 euro aan zaad!

    Ik denk door de jaren heen dat het mij zo'n 100 euro heeft gekost en dat ligt niet aan mijn manier van ontkiemen.

    Ik probeer zo een overzicht te krijgen en schaam je niet

    Ik kan een poll eraan plakken, maar eerst even wachten op reactie's en ervaringen.
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    #2
    Persoonlijk ga ik er wel goed mee om, altijd een apart plekje ontkiemen waar niemand bijkomt.

    ben nog een beginnende kweker maar tot nu toe is het mij gelukt om 5 van de 6 te ontkiemen en tot planten te kweken. Dus totaal 1 zaadje verspilt.

    Comment


      #3
      9 uit de 9 tot nu toe tussen vochtige tissues.

      Comment


        #4
        Wat ik altijd doe is gewoon een glas vullen mee water zaadje erin op donkere plaats volgende de dag duw ik op de zaden die nog niet zijn gezonken en de 3 de dag plant ik ze niet teveel tralalala

        Comment


          #5
          heb jammer genoeg ook al heel wat zaadjes verloren.

          Ik ontkiem altijd in aarde (fijne stekgrond), ik vind dat een zaadje sterk genoeg moet zijn om in aarde te ontkiemen,
          als het niet lukt om in aarde te ontkiemen dan is het in mijn ogen een zwakke plant, die toch alleen maar 'zorgen' aantrekt.

          Heb wel al bij Azarius gratis zaadjes gekregen toen ik mailde dat bv slechts 2 van de 5 aangekochte zaden uitkwamen.

          alles samen denk ik toch ook al 80 a 100 euro kwijt te zijn aan 'slecht' zaad

          Comment


            #6

            Comment


              #7

              Comment


              • Bringdown
                Bringdown commented
                Editing a comment
                Als je al 30 plantjes hebt gegroeid, hoe noem je jezelf dan nog beginnend?

              • Appleton
                Appleton commented
                Editing a comment
                Oke, zal even verduidelijken: 30 zaadjes tussen april 2018 en juli 2018
                Tot voor april dit jaar had ik nog nooit een wietplant in het echt gezien dus ik ben echt wel een beginner hoor

                Ongeveer 20 van de 30 plantjes zijn van vrienden die van zichzelf zeggen dat ze “sucken in ontkiemen”

              #8
              Af en toe niet meer weten welk zaadje welke is, omdat ik denk dat ik het wel onthoud... maar geen echte blunders gehad verder.

              Comment


                #9
                Januari 7 stuks Dutch Passion Ultimate gekocht. 8 Euro p.s. Dus ik zit zo op de grond voor mijn tent en rol 7 zaadjes uit het zakje op een a4tje. Maar ik had er maar 5 nodig dus pakte 5 stuks en deed deze in de potten.
                Toen ze allemaal netjes in de grond zaten wilde ik de laatste 2 weer terug doen in het zakje maar ik laat vaak mijn ratjes rond rennen in de kamer met de tent. Zo ook deze keer en ze hadden de 2 zaadjes heerlijk opgevreten

                Comment


                  #10


                  Zaai altijd rechtstreeks in de aarde.

                  Ik ben tot nu toe 3 of 4 zaadjes verloren door niet ontkiemen maar heb deze ook niet meer terug kunnen vinden in de aarde.

                  Verder nog een paar kiemplantjes verloren door te droog/hete zon of te nat staan.

                  Zaad is een natuurproduct en daar hoort voor mij dat het mis kan gaan om wat voor reden dan ook. Ik kan dan ook niet boos zijn om zaadjes die 'mis zijn gegaan'

                  Wel kan ik mijzelf voor mijn kop slaan als ik zaadjes laat vallen en niet terug kan vinden, dat is mijn eigen genetica die dat bewerkstelligt

                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #11
                    Oorspronkelijk geplaatst door Silas View Post
                    ...Ik da8 doe het eens anders en doe ze in een glas.
                    De volgende dag heb ik dorst en giet dat glas naar binnen met 25 euro aan zaad!
                    Ghehe
                    Elke keer als ik 't lees schiet ik in de lach

                    Verlies vind ik eigenlijk niet acceptabel met zaadjes die 5-20 euro per stuk kosten. (duurder dan goud!)
                    Het opkomstpercentage en percentage goeie planten, zonder problemen, was jaren geleden wel een stuk beter, toen er nog geen fem zaad was.
                    Bij autoflowers kom ik de meeste problemen tegen, vooral gewoon niet kiemkrachtig genoeg.
                    Ik hou het verder niet bij, maar als ik echt 1 plant nodig heb, zaai ik meestal wel 3 zaadjes, dus reken maar uit.

                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #12
                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post


                      Verlies vind ik eigenlijk niet acceptabel met zaadjes die 5-20 euro per stuk kosten. (duurder dan goud!)
                      Ik denk dat dit ook het probleem is, de marge op wietzaden is exorbitant.
                      Welke kwaliteitscontrole staat daar tegenover?
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #13
                        Was het wel lekker een glas wietzaad? Of proefde dat vooral zuur?

                        Uhm, eerste jaar 3/3 wietzaadjes.nl
                        Tweede jaar 8/9 wietzaadjes.nl na contact aanbod om de CBD Somango die ik toen verloor te vervangen voor een zaadje naar keuze. Verder geen gebruik meer van gemaakt.
                        Derde jaar, 1/4 Pineapple Chunk wietzaadjes.nl. Drama. Eigen schuld. Verbrand.
                        Seedmakers.com met AutoBlue, Spaanse makelij besteld via wietzaadjes.nl 5 stuks voor 15,95, tot dusver twee niet kiemkrachtig, twee blijven serieus klein, een zaadje over
                        Pyramid Seeds met Anubis (5 st a 17,95) en NYC (5 st. a 17,95) beide AF, ook van Spaanse afkomst. NYC spant de kroon, 3 niet kiemkrachtig, een superklein plantje, een zaadje over.
                        Voor een duppie op de eerste rang willen zitten heeft voor mij slecht uitgepakt.
                        Dan als laatste een gekregen paard in de bek kijken. Mijn forumlotto prijs.
                        DutchPassion met Taiga#2, 3 zaadjes, een niet kiemkrachtig, een eerste stadium niet overleeft. Een zaadje over.
                        En AutoXtreme, 3 zaadjes, waarvan een geen wortelontwikkeling. Eentje is nu een kiemplant. Een zaadje over.

                        En ik schaam me wel...
                        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                        Comment


                          #14
                          Meestal komt er 1 per jaar niet naar boven. Zo ongeveer. Van de, ehh.. Dit jaar 5, vorig jaar 12, jaar daarvoor nog meer. Meestal is dat m'n eigen zaad.

                          Ooit, in een ver verleden, kreeg ik 800 zaden van de originele white widow. De echte uit de jaren 90.
                          Die heb ik allemaal verkeerd behandeld, allemaal dood. Ze waren dan ook al bijna 20 jaar oud.
                          Maar, als ik wat beter mijn best had gedaan, dan had ik ze mee kunnen nemen in al mijn kruisingen.

                          Ongeldig
                          Die Taiga#2 heb ik ook moeite mee gehad. Zo erg zelfs, dat het vijf jaar heeft mogen duren voordat ik weer iets van Dutch Passion gekocht heb. En alsnog met tegenzin. Wat een troep. Bah.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                          • Ongeldig
                            Ongeldig commented
                            Editing a comment
                            Bij die gedachte verbleekt mijn schaamte enigszins LR2. Ik deel dit schaamzaad graag met jou, ik ben niet de enige.
                            Had ik je verslag van vijf jaar gelee maar moeten lezen. Dan had ik het kunnen weten. Dan had ik een andere prijs aangeklikt. Maar hee, misschien gaat dat laatste zaadje het nog doen. Hahahahaha

                          #15
                          Dat komt me bekend voor, die Taiga... van m'n eerste mislukte kweekje ergens in 2011... oh nee, dat was Tundra... 2 niet ontkiemd en 1 die niet aansloeg..., ook waardeloos verpakt, gewoon in een zakje in een envelop zonder enige bescherming tegen pletten. Daarna ook jaren niets meer gekocht daar.
                          Last edited by Meglow; 15 July 2018, 22:27.

                          Comment


                          • Stemma
                            Stemma commented
                            Editing a comment
                            Meglow, daar heb je gelijk in. Maar toch kun je JD aanspreken op wat hij verkoopt, voor hem is het belangrijk om feedback te krijgen daar kan hij wat mee naar zijn leverancier. Hij ziet zijn klanten graag tevreden.

                            Female Seeds heeft ook van die lullige papieren zakjes, Nirvana enkele jaren geleden ook.

                          • Ongeldig
                            Ongeldig commented
                            Editing a comment
                            De verpakkingen lijken op theezakjes met plaatjes van wiet erop.
                            Bij deze Jointjedraaien op de hoogte gebracht.

                          • Jointjedraaien
                            Jointjedraaien commented
                            Editing a comment
                            Inmiddels heeft DP hun verpakking verbeterd. Ze zitten nu in stevige metalen doosjes. Ik snap ook niet waarom je als breeder de keuze maakt om je product zo onbeschermd te verpakken.
                        Bezig...
                        X