Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat gaat er mis met mijn 2 weken oudje plantjes?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat gaat er mis met mijn 2 weken oudje plantjes?

    Korting op 420shop
    Hallo mensen!
    ik heb een vraag.
    ik heb hier 3 plantjes , girlscout cookies - guerilla glue (auto )staan.
    Ze kwamen netjes op ! maar sinds een kleine week al , zie ik dat het blad niet mooi groen is.... het word wat bleekjes en lichtgroen , geen glans...

    ik heb gewone potgrond gebruikt van de aldi ( doe ik eigenlijk altijd )

    zo jong nog , en nu al problemen. .iemand een idee??
    alvast bedankt !
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ziet er prima uit hoor. Die eerste 4 blaadjes groeien wel vaker een beetje gekke vorm of kleur, niks aan t handje nog zou ik zeggen.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • DaBlunt
      DaBlunt commented
      Editing a comment
      thanx , nou ja ik vind ze een beetje licht van kleur... niet mooi donker... maar ik maak me waarschijnlijk iets te veel zorgen !

    #3
    Als ze geel worden zou het te nat kunnen zijn maar tzijn ook geen zaailingen meer he , groeien ze idd wel uit . Watercirkel uitbreiden naar de rand , weg van de stam maar dat doe je op de foto te zien . Mijn glazen bol ziet mooie planten in de toekomst ook
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • DaBlunt
      DaBlunt commented
      Editing a comment
      haha thanx! nou ik hoop t wel ja , en ja hoor van de stam af idd! ik heb meestal planten die wat donkerder zijn ( al in begin ) hij leek me wat te vergelen...of iigval minder groen dan normaal.... kan hier al plagron bij ? of lekker even wachten nog... ??

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik geef al vroeg mee , opbouwend . Anderen wachten nog een paar weken af. Werkt allebei eigenlijk.

    #4
    Het gaat niet zo lekker heb ik het idee...

    de blad punten beginnen wit te worden ?? en vind m nu toch wat vaal van kleur...

    iemand een idee nog??

    andere potgrond pakken?? overzetten??

    ik hoor het heel graag!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #5
      Elimineren, ik bedoel waar het kan zitten he.

      Nieuwe potgrond voorbemest, je geeft nog geen voeding.

      Staat ze in de volle zon en regen ? Of onder lamp ?

      Ze is ouder dan twee weken dus ze is aan het wortelen ook in de breedte nu, ik zou ze es drooglaten trekken, en na een paar dagen weer water, met voeding erbij maar aan 1/5e max dosis.

      Ofwel als je het gevoel hebt ze altijd droog staat net t omgekeerde doen. Nu een goe litertje geven met 1/5 max dosis voeding, waarna ze een paar dagen kan droogtrekken.

      Zo doe ik het in mijn setup binnen. Maar door de ontvochtiger en filter lage lv , kan ik sneller en meer water geven. Ook geef ik na 5 dagen al voeding, zelfs met voorbemeste aarde, nodig is het niet, maar toch. Jammer dat het nieuwe blad lichtgroen is ook, hopelijk worden de volgende mooi donkergroen. Ik duim mee, succes.

      Ganja always does the trick.

      Comment


      • DaBlunt
        DaBlunt commented
        Editing a comment
        ja ik vraag het me af! ik hoop dat dit nog te redden valt! was er maar volle zon t is de hele week al prut weer .. maar , ze hadden voorbemeste aarde... geen voeding, en ze staan snachts binnen achter t raam... overdag buiten. de eerste week was het nog lekker warm en dus vol in de zon.
        ik geef ook niet elke dag water.. meer als het wat droog is, maar met dit weer duurt dat wat langer. En durf ze nu ook niet echt weer water te geven omdat ik geen idee heb wat hier gebeurd ... ook de nerven trekken bleek weg. ik zou ze een boost voeding kunnen geven in de hoop dat dat nog iets uithaalt , maar het lijkt er op dat ze langzaam aan allemaal de pijp uit gaan.. pfffffffff... daar gaat 25 euro
        bedankt voor je advies!

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik zou toch afwachten hoor , ff geen water, en nieuwe blaadjes afwachten , voor tzelfde geld is er binnen een week mooi groen blad.

      #6
      ok ! gaan we het gewoon afwachten! heb ze wel bewaterd met wat voedng.... nu even een paar dagen niets geven.. hopelijk slaat het nog aan

      thanx he!

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Jij vraagt advies en Wesley pipes geeft jou advies om ff af te wachten en geen water en jij geeft toch water en voeding. En nou maar eens zien wie er gelijk krijgt, zeker ? Wat betreft je plantje... Dat komt wel goed. Niet meteen panikeren, die dingen kunnen een hoop verdragen, maar je moet wel weten wat je doet.

      • DaBlunt
        DaBlunt commented
        Editing a comment
        foutje van mij , ik las het een beetje verkeerd... " Nu een goe litertje geven met 1/5 max dosis voeding, waarna ze een paar dagen kan droogtrekken." ..... te snel gelezen..

      #7
      Pot optillen, zwaar is geen water, halfzwaar is geen water, pas bij heel licht weer water geven!!!!!

      Zo klein doen ze wel 3 weken zonder water gift.

      Comment


      • DaBlunt
        DaBlunt commented
        Editing a comment
        dank u ! we gaan t proberen tijdje zonder water.

      #8
      ook gaat vandaag het bji de nieuwste spruit het mis... ( foto 1 ) help!

      Deze stond zonder water.. vandaag pas wat gegeven en daarvoor echt erg weinig...
      Vandaag in t zonnetje en ineens witte uiteinden... net als de rest vd planten .... ( ander soort ) kan ik hier misschien zeggen dat het aan de potgrond ligt???
      ik baal als een stekker.... de nieuwste was een wedding cake ... van barneys farm.. de anderen girlscout cookies - gorilla ...

      is dit nog te redden?

      het begint met het valer worden van kleur.. steeds wat lichter groen.... de glans en kleur veranderd naar een soort van mat kleur en dan witte nerven en punten...

      wie weet hier raad? Wesley pipes ?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Dag 1 int zonnetje ? Als nieuwe blaadjes mooi groen zijn is er geen probleem denk ik.

      #9
      foto 2 ... girlscout- gorilla..
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #10
        nou ja zie foto 2 zelfde probleem . en ik denk ze zijn nog zo jong,,. wat kan dr zijn,.,,, ik heb niet snel dat jonge plantjes al witte punten hebben.. en dit was wel erg rap bij nr 1..
        nr 2 ( en 3 en 4 ) doen t zelfde... het is niet helemaal normaal dat er al problemen voordoen . ze zijn na bijna 3 weken ook wel erg iel.. de ander is al 2 weken..

        misschien is dat te wijten aan te kort buiten nog.. dat doe ik wel zodra t kan zoals vandaag .. en op momenten dat t droog is.. snachts binnen.

        en ben bezig met een kasje maken .... ik hoop dat dit nog goed gaat..

        mijn vraag is eigenlijk : wat kan de oorzaak zijn van witte punten.. doe ik iets fout ?

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Niets om je zorgen over te maken. Heb ik ook al eens gehad. Waarschijnlijk teveel zonlicht gehad. Die bladeren worden niet meer groen, maar de rest van je plant gaat het gewoon goed doen.

        • DaBlunt
          DaBlunt commented
          Editing a comment
          thanx Brandnetel ! het ging wel heel rap... en ze hebben nogal wat tekort gehad aan zon afgelopen tijd met paar weken rot weer.. we gaan eens kijken of het nu stabiel blijft,

        • parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          Idd ziet er verbrand uit, als ze de hele middag in de felle zon staan zonder enige schaduw dan is dat voor zo'n piepjong plantje iets teveel van t goeie. Maar zoals ik al zei die eerste blaadjes gaan wel vaker gek doen en dat maakt niet zoveel uit want na een paar weken laat de plant ze toch los omdat ze niets meer uitvreten in de schaduw onder al die nieuwe bladeren die er dan al zijn
      Bezig...
      X