Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

1 hoofdtop verwijderen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1 hoofdtop verwijderen?

    Korting op 420shop
    Er is 1 hoofdtop waarvan de pistels geheel bruin zijn, blaadjes zien er wat verdord uit, en krullen.
    Heb gisteravond met microscoop bekeken, kon geen toprot ontdekken.

    De lv schommelt tussen de 40% en 50%, en de ventilator staat op stand 2, gericht op de wanden, niet direct op de planten, ook heb ik een kleine ventilator met geperforeerde luchtslang (actieve inlaat)in het midden op de bodem, denk dat het met de luchtcirculatie wel goed zit.

    Ook heb ik een luchtslang in een passieve inlaat, de luchtontvochtiger staat uit, is nu ff niet nodig omdat de lv wel goed zit, scheelt ook in temperatuur, de temperatuur nu schommelt tussen de 25,8⁰C en 31,4⁰C.
    Afzuig systeem staat op 100%, tent bolt naar binnen.

    Trichomen zijn merendeels milky met ook nog genoeg heldere Trichomen, heb wel wat amber gezien, maar meer op het suikerblad, en nog verwaarloosbaar in de top zelf.
    In de andere toppen zijn de trichomen voor meer dan de helft milky & helder, nog amper amber kunnen ontdekken.

    Ze zijn in principe oogstklaar rond de 22e (8 weken) tot de 29e (9 weken) afhankelijk van de trichomen.
    Nou een heel verhaal, maar nu dan eindelijk mijn vraag: Kan ik die ene top verwijderen/knippen zonder dat ik andere problemen krijg?

    P.S.
    Vanavond zal ik de foto's posten, van desbetreffende top

    #2
    Ja hoor.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Thanx 👍

    #3
    Cannabisguru Soma hemzelf gaf me persoonlijk bevestiging dat dit geen prob vormt maar dan wel de onderste delen dikwijls checken en Canaboid oogst toch ook altijd verschillende delen van zen plantjes versch tijdstip?
    Luchtslang in een passieve inlaat is dat met een inblaas dan of gewoon passief?
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Wou je nu zeggen dat Hork ook een cannabisguru is? In dat geval, dank u zeer maar dat is te veel eer!

    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      1 is met actieve inblaas

      https://www.greensell.nl/a-36507045/...m/#description

      De andere luchtslang is passief

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Ook op zoek naar zoiets en de juiste werkwijze maar dan met filter. Hork ja even showoff

    #4
    Het was toch toprot, eigenlijk heel overduidelijk als je naar de symptomen kijkt, omgekruld blad, en dat bij een lv tussen de 40% & 50%
    kijk maar:

    20220617_223435.jpg

    20220617_223558.jpg

    20220617_223428.jpg

    20220617_225451.jpg 20220617_225356.jpg 20220617_225155.jpg


    Heb nog wel een stukje top over zonder rot, goed bekeken met de microscoop, beschouw ik maar als snoeptopje.





    Comment


      #5
      Duidelijk rot rot ja, balen man.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment

      Bezig...
      X