Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Welke dimmer Samsung ledstrips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke dimmer Samsung ledstrips?

    Korting op 420shop
    Ik heb twee d.i.y. ledlampen gemaakt van Samsung ledstrips maar die zijn niet dimbaar. In de beginfase levert dat met name met stekken nogal eens wat problemen op.

    Nu zag ik in het topic van Tijnie82 dat er dimmers bestaan voor meanwell drivers (die ik ook heb) maar mijn vraag is of er ook plug en play dimmers zijn waar ik domweg mijn d.i.y. lamp in kan prikken of aansluiten met de plus en de min kabel?
    Horks Fototopic 2.0

    #2
    dit is mijn dimmer maar het licht aan je meanwell driver of je dimmen kan in iedergeval dit is de dimmer die ik heb hoop dat je wat aan de info hebt
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Tijnie82 View Post
      dit is mijn dimmer maar het licht aan je meanwell driver of je dimmen kan in iedergeval dit is de dimmer die ik heb hoop dat je wat aan de info hebt
      Heb een meanwell HLG die ik kan dimmen met een schroevendraaier.

      Edit: daar werkt jouw dimmer niet mee zie ik nu.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        als je hem kan dimmen met een schroeven draaien hoef je toch geen dimmer te hebben dan dim je hem daar mee toch

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dat is erg onpraktisch maar blijkbaar is dat de enige manier.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        dimmen is dimmer beter dat dan je moeilijk moet doen om er een dimmer tussen te krijgen vaak als je buiten de dimmer gaat omwerken krijg je niet de goede licht lage par bij laag gedimt volle par enzo als je hem voll open hebt staan

      #4
      of zo iets maar denk dat je het beste een led kweeklampen bouwer kan bellen die kunnen je de info geven wat je nodig hebt bij mij staat dit op de meanwell
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ben er al achter, jij hebt een type b Meanwell driver en ik een type a. Een type a kan alleen gedimd worden met een schroevendraaier. Het is niet anders.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        het scheelt kun je de lamp teminste dimmen voor de stekken

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Nee kan niet bij de dimmer, want de driver zit bovenop de lamp. Maar nu gaat het goed.

      #5
      Jup zo'n dimmer heet een Potentiometer.
      Zijn in allerlei vormen maten en specificaties te krijgen.
      uit mijn hoofd werken de meeste meanwell drivers met een potentiometer van 100K-ohm.
      Als je meerdere drivers tegelijk wil dimmen kan dat ook, maar dan heb je weet een andere weerstand nodig, 50K-ohm bijvoorbeeld.

      Maar indd, de meanwell A series hebben een ingebouwde schroef, die als potentiometer/fimmer functioneert.
      De B serie hebben apparte draden die je kunt connecten met een zelf uitgekozen potentiometer.

      Als je echt moeilijk wilt doen kun je vast op een of andere manier de ingebouwde potentiometer van je A driver eruit slopen en de draden die daar aan vast zitten doorverbinden met je eigen potmeter..
      Maja, dat zou ik je afraden eigenlijk.

      Deze gast legt het allemaal erg goed uit!



      Dit kanaal is sowieso ff het checken waard, meer goeie filmpjes en info over DIY led's.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        De hoeveelheid weerstand die je nodig hebt staat trouwens als t goed is ergens in de bijgelerverde documentjes van je Meanwell driver.
        Je kan het ook online vinden als je het juiste model zoekt.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Helder en duidelijk ja!
    Bezig...
    X