Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

graag een beetje hulp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

graag een beetje hulp

Korting op 420shop
    Goedemorgen ik heb een vraag ben een beginnende (kwekker) prutser en wil vragen of iemand mij wil uitleggen wanneer de bloei klaar is en wanneer je dan het beste kan beginnen met oogsten.
    Vrg Jan.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Trichomen

Comment

Kun je een foto maken in het donker? Want dat is net een hoeren tent zo met dat licht.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Effe bij vermelden dattie dan wel de flits moet gebruiken.

Hรจ!?

• Locogringo
        Locogringo commented
        Editing a comment
        En mischien n paar close ups! Betere kwaliteit foto!๐Ÿ‘

Je moet trichromen checken met een vergrootglas. Helder niet klaar cloudy head high, amber is meer stoned

Comment

Bedankt zal morgenavond een foto maken zonder licht.

Comment

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Koop zoon loop voor op uw gsm, hoe meer het inzoomed hoe beter. Ook veel fotootjes hier over de verschillen van trichromen en het effect voor tz weten of het klaar is.

Kan iemand me wat advies geven moet ik nu oogsten of nog even wachten

Comment

Misschien is deze duidelijker

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Nee want met dat ufo licht zien we niks

Slecht te zien inderdaad maar de bloeihaartjes lijken mij nog niet echt ingedroogd.
          Als je geen loep hebt dan minstens 80% van de bloeihaartjes bruin ingedroogd
          Last edited by Grow Co; 16 August 2025, 19:28.

Comment

ga morgen foto maken zonder licht

Comment

Met dat ouderwetse hoeren licht van de wallen uit de jaren 2000,gaat niemand je kunnen helpen.

wat ik zie enkel is dat er bijna niks aanzit.
              al eens gedacht om 100euro te investeren in een goed led lampje? Dat niet van planeet mars komt en op een Hoerenclub lijkt?

Ga je veel profijt van hebben.

Comment

Goedemorgen heb nu foto gemaakt met gewoon daglicht graag enig advies,als ik er na kijk, bloeihaartjes lijken naar mijn idee nog erg helder.maar ik ben een beginner, elk advies is zeer welkom.

Comment

• Grow Co
                  Grow Co commented
                  Editing a comment
                  Niet onbelangrijk om te vermelden wat voor soort het is.
                  Zo te zien mag ze nog wel ff

• Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Die kan je altijd nog een maand laten staan, post dan nog maar is een foto.. kijke we dan weer verder

Nog even een vraag tussendoor als je de plant laat staan, ook als de bloeihaartjes bruin ingedroogd zijn worden de koppen dan niet steeds groter, of verliest dan de top zijn werking.
                Bedankt vast voor de info, ik hou u op de hoogte met foto's.

Comment

Het is Amnesia haze

Comment

• Rreppellsteeltjam
                    Editing a comment
                    Haze kan tussen 9 en 23 weken bloei hebben, zaadboer en soort zijn dan belangrijk.

Kijk naar een spiderfarmer of mars hydro lamp van 100/150w hier haal je dikke opbrengsten mee voor relatief weinig geld
                  MGC 65W - Purple Lemonade
                  MGC 65W - Blueberry Auto
                  โ€‹

Comment

Ga even zoeken naar deze, even een foto tussendoor here meesters.

Comment

• Alzheimer
                      Alzheimer commented
                      Editing a comment
                      Hi Jan,

Alle begin is lastig en ik kan me voorstellen dat je niet weet waar je het zoeken moet aan het begin. Snel een vraag stellen is dan een logische reflex. Maar als je even de tijd neemt om alle tips die je al gehad hebt gekregen te lezen, kom je pas verder. foto's met die paarse lamp aan zijn per definitie waardeloos. plaats die dus maar niet.

Verder zijn er meerdere manieren om te kijken of je plantje klaar is, maar het simpelste is om met een vergrootglaasje of een vergrootlens voor je camera/telefoon zo goed mogelijk in te zoomen op de trichomen. je wil dan de kleur van de trichomen zien en daarom zijn al je foto's met die paarse lamp ongeschikt.

de enige foto zonder die paarse gloed is helaas niet ver genoeg ingezoomed. je ziet op dat blad een soort doorzichtige steeltjes met een bolletje er op. dat zijn de trichomen. die zijn eerst doorzichtig en dan doen ze niks voor je. daarna worden ze melkachtig en als je dan zou oogsten ervaar je meestal een high of vrolijkheid. nog langer wachten en dan worden ze wat amber/lichtbruin. als je ze dan zou oogsten geven ze de meeste pijnverlichting, ontspanning en slaap. zorg dus dat je een foto met neutraal licht maakt en zoom zo ver in als je kunt. dit is wat kort /ongenuanceerd maar ik wil hier geen boek schrijven

als dit niet lukt kan je naar bloeiharen kijken of de bloeiweken vergelijken met wat de verkoper zegt, maar dit is altijd minder precies dan wat ik je net heb uitgelegd.

laat je niet ontmoedigen ,zet even door en dan krijg je er plezier in.
                  Bezig...
                  X