Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wanneer is nou het beste om te oogsten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wanneer is nou het beste om te oogsten?

Korting op 420shop
    Beste Forumbezoekers.
    Graag zou ik nog eens goed willen weten wanneer het nou het beste is om te oogsten?
    Ik zie hier en daar staan als de trichomen amber kleurig gaan worden.
    Ergens anders staat weer als de stampers allemaal bruin zijn.
    Maar ook gezien dat sommige juist oogsten als alle trichomen melkachtig zijn en de stampers voor 50% bruin worden.
    Daarom zie ik door de bomen het bos niet meer.
    Zal er een paar foto’s van maken want op moment van schrijven zijn er nog steeds doorzichtige trichomen te zien.
    De trichomen kan ik helaas nog niet fotograferen.
    Attached Files

Is maar net waar je van houd qua high
    Vroeger zeiden we 80% van de bloeihaartjes moet ingedroogd zijn.
    Je wilt toch wel mengeling veel milky klein beetje amber in de toppen niet de blaadjes
    Maar alles. Milky klein beetje transparant kan ook maar is de high minder fel en lang

Comment

• ReCoil
      ReCoil commented
      Editing a comment
      Ik zal dan zeker de trichomen van de toppen in de gaten houden.
      Hartelijk bedankt voor het advies!

Moeilijk te zeggen, ziet er voor mij uit alsof ze aan de tweede bloei begonnen is en je zeker nog twee weken ken wachten met knippen?
    meer algemene info is handig.
    hoeveel weken 12/12?
    soortje?
    hoeveel watt?

Comment

• ReCoil
      ReCoil commented
      Editing a comment
      Misschien een rare vraag maar wat bedoel je met tweede bloei?!?
      Is dat die laatste fase van de 4?
      1) Germination
      2) Vegitation
      3) Bloom
      4) Late Bloom

Ik zal me nog is wat meer gaan inlezen over dat.
      Hartelijk bedankt voor je advies!

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Tweede bloei is een beetje zweverige term ook.
      Soort en situatie afhankelijk krijg je in de laatste 2 weken veelal nog veel gewicht erbij door een laatste zwelspeurt.
      Ondanks dat de oudste trichomen al miky beginnen te worden, zijn de nieuwe van de tweede bloei nog maar net begonnen met rijpen.
      Over oogsten denk ik pas na, wanneer opgegeven bloeitijd van de zaadboer is gehaald en geen van de trichomen meer milky is.

Denk ook dat ze nog wel ff mogen en als ze niet meer aandikken dan is het tijd om te oogsten.
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• ReCoil
      ReCoil commented
      Editing a comment
      Is lastig te zien of ze nog dikker worden.
      Ik zal proberen te kijken of ze nog groter worden en zeker die trichomen van de toppen in de gaten houden.
      Maar is lastig want word al gehypnotiseerd door die drote dikke dingen als ik de tent open rits.
      Dit is mijn tweede keer dat ik een kweek doe in de tent en deze kweek is 4 keer zo veel opbrengst als de laatste keer in september.
      Sowieso hartelijk bedankt voor de tips.

Is een whit dwarf autoflower die op 6-10 als zaadje op kwam boven de grond.
    heb een 360w lamp. (Ralight 360w full spectrum 110x58 cm)
    heeft van begin tot nu op 18/6 gestaan.
    op de info stond 9 weken van zaadje tot oogst.
    dat zou tot afgelopen maandag moeten zijn.
    ik zal nog even wachten tot ik amberkleurig op de toppen zie verschijnen.
    alvast bedankt.
    Attached Files

Comment

• FrisianDuck
      FrisianDuck commented
      Editing a comment
      Ik vind deze uitleg zeer duidelijk, incl foto's... bij elk stadium staat wat welke soort high, misshien kan je er wat mee. Zelf ben ik van ongeveer 15/20% amber, rest troebel met enkele heldere..... https://www.zamnesia.nl/wiet-kweken/...lanten-oogsten

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Kijk op 11 weken nog maar een keer.
      Ik acht de kans groot dat er nog genoeg gewicht in de groei is. Als je niks ziet zwellen heb ik ongelijk.

Macro clip on lensje kopen van 1 euro , clippen op de gsm , nog es x3 inzoomen en ongeveer op een cm van de top houden .

Verder maken ze constant nieuwe aan ook, volledig doorzichtig, maar de hoeveelheid trichjes die verkleuren vertelt het.

Ik knip een snoeptop af, leg het op de tafel en dan kan je zeer duidelijke fotos nemen zoals beschreven.
    Screenshot_20251212_153317_Chrome.jpg

Enkel het macro deel heb je nodig.
    Attached Files
    Last edited by Wesley pipes; 1 dag geleden.
    Ganja always does the trick.

Comment

Heb inmiddels er eentje van aliexpress gehocht voor €26.
      Wilde eerst die van spider farmer halen voor €80 maar deze is volgens mij hetzelfde alleen goedkoper omdat er niet die naam op staat.

Moet ook zeggen dat ik ze alle 2 gister geoogst heb.
      kreeg een boze buurman aan de deur dat het in het trappenhuis zo stinkt naar wiet.
      dus was beetje in paniek dat hij straks de politie belde.
      heb nog eens nagevraagd aan boven en onderburen en naast me en niemand had ook maar iets geroken.
      vond het al vreemd want heb nu extra tent met buisventilator en filter staan sinds vandaag om de wiet in te laten drogen en ook mn xiaomi air purifier 3h met koolstoffilter in de ruimte gezet.
      Geluidsniveau is iets omhoog gegaan maar met de deur dicht niet hoorbaar mocht er visite komen.
      De 3 indicas die er nu nog instaan heb ik gelijk op 12/12 gezet zodat die ook maar eens vruchten mogen gaan afwerpen.
      Heb helaas wel een plaag van die kleine mini vliegjes.
      Heb al van die gele plak vellen hangen en zelfs aaltjes in de grond gedaan maar die vellen zijn al zwart en zie nog niet echt een einde komen aan die kleine pokkuh dingen.
      Attached Files

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Aaltjes doen enkel de eitjes , plakstrips dan de vliegjes , droog houden is goed, maar met aaltjes moet je het nat houden. De aaltjes zorgen voor geen nieuwe ronde vliegjes maar is wat afwachten dan .
    Bezig...
    X