Iemand nog tips betreft een scrog frame?

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ReCoil
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2025
    • 187

Iemand nog tips betreft een scrog frame?

Korting op 420shop
    Heb vandaag snel nog even 2 balken gehaald bij gamma omdat die in de aanbieding waren (€1,99)
    Daarmee een frame gemaakt verlijmd en geschroefd van buitenmaat 135x65cm.
    Wilde hem eerst verstek zagen maar mn verstekbak ligt ergens in mn berging bedolven onder een hoop spullen
    Helaas was het paracord van de action 15m, had eerst gemeten maar kom minimaal een metertje tekort.
    Of kan ik beter een ander materiaal draad gebruiken om de vakjes te maken?
    vakjes hebben nu de maat 8x10cm omdat dat het beste uit kwam.
    of nog andere tips zijn welkom!
    op de hoeken komt nog een groter oog en heb 4 easy rollers om het frame in hoogte te stellen in de tent.
    Hoor graag wat ik fout heb gedaan haha.

Op naar de eerste scrog na de jungle kweek
    IMG_6862.jpg
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1966

Gebruik groen tuingaas, 10/5 cm ofzo.

Stukken steviger dan touw en zakt ook niet echt door.

Bij een bepaalde afstand wil het in het midden doorzakken, kan je verhelpen door een bamboestok in het midden vast te maken.

Je snapt dat je bij scrog de takken onder het gaas trekt tot de oppervlakte vol is en dan pas boven het net alles vast maakt?

Node 4/5 zet je vast aan het gaas en daarna kan je niets meer veranderen.

Gaas halfvol is over op 12/12.

Mijn tent is 75/75 en ik doe 2 planten van links naar rechts en gaas op 45cm hoogte.

Theoretisch kan jij dan dus 4 doen, 2 links en 2 rechts naar het midden laten groeien.

Comment

• ReCoil
      ReCoil commented
      Editing a comment
      Ik ga kijken voor tuingaas.
      Bedoel je dan dat gaas met die rubberen groene coating en die dan op het frame bevestigen?
      Deze kweek is pas 8 september klaar volgens de planning maar daarna wilde ik eigenlijk 1 geotex pot van 60cm rond in het midden op een lekbak zetten en dan op die ene plant scrog toepassen.
      Als ik nu deze gefeminiseerde zie dan moet dat mogelijk zijn om van 1 plant heel breed te spreiden.

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ja dat groene coating gaas.

Spinneweb kan je dan doen.

Wachten tot node 7 er is en dan terug snoeien naar node 4/5, alles er onder kan weg maar dat groeit wel weer aan.

En node 4/5 maak je vast op het gaas en dan direct weer onder het gaas leiden.

Dan weet je ook je gaas hoogte.
Bezig...