Bladen hangen door

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • DwazeWolk
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Aug 2026
    • 3

Bladen hangen door

Korting op 420shop
    Hallo,

Iemand een idee waarom mijn bladen er zo flauwtjes
    uitzien? vpd is binnen de limieten, ph ook en ik laat de grond deels opdrogen voor ik opnieuw water om overwateren te voorkomen. Ik gebruik een stoffen pot.

Grtz!
    Attached Files
  • Wesley pipes
    Elite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Mar 2020
    • 2644

En hoeveel liter is de pot en hoeveel geef je ? Mss toch beetje te droog op plaatsen , als je water geeft bereikt het mss niet alles op een manier ? Als het een 25 -30 liter pot is, geef ik wel 3 tot 5 liter soms . Klinkt veel maar alles is mooi nat en droogt samen gelijker uit . En de randen hebben wat meer wortel met wat natter. Maar het is dik blad , zo slecht is het niet. Is het blad en stengel die wat slap is ?
    Sjdp90

Comment

• DwazeWolk
      DwazeWolk commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je support!!! Ze is precies goed hersteld! De onzekerheid van een groentje zeker... Nog 1 vraagje, ik had me geinformeerd dat er een risico bestaad als er bladen op elkaar liggen ivm vochtigheid, nu moet ik zeggen dat m'n dame goed gas aant geven is voor 3 weken oud en er nu al bladen elkaar raken/overlappen. Ventilatie heeft ze zeker wel, ze danst op de wind. Vanaf wanneer moet ik me hier zorgen over maken?

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Na 4 weken bloei mss, nu is bladoppervlak de powerhouse , licht gaat door blad , ongezien, dus blad op blad is niet erg voor licht . Eigenlijk komt het omdat je internodes dicht liggen door veel licht, genetica bepaald hoe breed de vingers zijn ook. Dus het blad nu ,gaat in bloei de onderste worden, die zou je dan kunnen wegnemen, maar gaan dan ook niet in de wegzitten . De meeste nemen dan nieuw kleiner blad bovenaan weg die overlapt en dauw vasthoudt. Dus als je lv meet heb je over de gehele tent andere waardes, het geheel word mee bepaald door onderaan , dus neem je dan weg onderaan verbeterd het overal wel, maar blad wegnemen bovenaan gaat op dat moment beter zijn .

Ook is er een groot verschil tussen het oudste grootste blad en het niuewe blad , dat ene groter blad heeft functies dat jong blaadje niet kan uitvoeren. Ben wat vergeten hoe dat juist ging...

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ook ga je veelal bij jongere plantjes wat stressblad zien, waar ze meestal uitgroeien , dit was dat wat denk ik idd
Bezig...