Wat moet ik gebruiken?

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ReCoil
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2025
    • 206

Wat moet ik gebruiken?

Korting op 420shop
    Hallo allemaal.

ik had nog een brandende vraag.
    heb onlangs deze gekocht. IMG_7019.jpg
    wilde dit gaan gebruiken om ook mn wietzaden te ontkiemen en gelijk tot kleine plant laten groeien voordat ik ze overpot.

nu zitten er een soort trechtervormige sponsjes bij eaar je het zaadje in een speciaal gaatje doet van het sponsje.
    alleen als het zaadje ontkiemt en gaat groeien willen de wortels gelijk door de spons heen groeien.

nu mijn vraag, weet iemand materiaal dat je in het water kan laten hangen dat niet uit elkaar valt en als geheel met wortels eruit komend planten in de aarde.

zat zelf te denken aan iets van glaswol of steenwol maar geen idee of dat heel blijft als het in het water drijft zeg maar.
    glaswol zal denk minder snel uit elkaar vallen maar steenwol lijkt mezelf beter omdat dat toch steviger is en makkelijker in een vorm te snijden dan glaswol.
    kan is bij de bouw achter bij mij kijken, liggen vaak wel stukken glas of steenwol.

en als ze moeilijk gaan doen zeg ik wel er staat toch op “isover” dus daxht dat je dat niet meer nodig had.
    ha-ha-ha

maar als iemand een beter idee heeft hou ik me aanbevolen.
    de cupjes waar het in gaat zijn ook een trechter,boven 5cm en onder 3cm.

had ook nog het idee een schuursponsje te nemen die van die 13 in een dozijn maar geen idee of dat nu zo lekker is om die plastic/kunststof in de grond te doen en of dat effect op de plant heeft.

Dus hoor graag jullie mening.
    mvg
    Recoil

foto’s cupjes
    IMG_7021.jpg
    IMG_7020.jpg
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1883

Ken je iemand die handig is met een 3D printer?

Comment

• ReCoil
      ReCoil commented
      Editing a comment
      Ehhm. Nee, ken niemand met een 3d printer.
  • Wesley pipes
    Elite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Mar 2020
    • 2620

Dit zijn root riot cubes ! Van clonex .

Andere merken , of iets als plagron starterkit of zo hebben dit ook
    Attached Files
    Sjdp90

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Het ding is met deze sponsen , ik zou es moeten zoeken in oude verslagen , een runtz bv , dat sponsje houd perfect water vast , en geeft de wortel wat moeite , ik heb met dit als basis zeer goed resultaat. Ik dop deze nu nog in wat myco en trycho , en die wortelbasis is ijzersterk zo, vind ik
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1975

Glas en steenwol uit de bouw zijn niet geschikt hiervoor!!

En het licht uit dat lampje is te weinig, dan krijg je strekplantjes.

Comment

• ReCoil
      ReCoil commented
      Editing a comment
      Heb het licht nog niet gebruikt maar je kan de lamp best een aardig stuk stellen.
      Van stand droogkap tot 40cm afstand.
      En het gaat in principe alleen om de ontkieming.
      Als hij zich een beetje heeft geworteld dan in de aarde of cocos.

Ik heb enorm veel last gehad van die rouwvarenmuggen waar je een zaailing na een week niks doen is uit de grond trekt en weer is geen ene wortel meer hebben omdat het is opgegeten.
      Inmiddels al €50 aan aaltjes gekocht en toen was alles weg, dacht ik.
      Niet dus en binnen no time zitten ze weer overal.
      Heb je met dit apparaat geen last van heb ik gemerkt.
  • pleuriskind
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Mar 2015
    • 77

de cupjes kan je op maat 3d printen met gaten/sleuven erin! en deze dan weer vullen met materiaal die je wilt gebruiken.

ik heb een 3d printer en genoeg steenwolblokjes liggen, mocht je geïnteresseerd zijn stuur maar een berichtje

Comment

• ReCoil
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Aug 2025
      • 206

Alvast bedankt pleuriskind ik hou het even in de gaten en wellicht stuur ik je een DM.

Rreppellsteeltjam heb het even geprobeerd maar en de glas en de steenwol zwellen zo op dat ze alles uit verband drukken.

Wesley pipes heb even zitten zoeken en inderdaad van diezelfde soort sponsjes op internet gevonden.
      50 stuks voor iets van 12 euro.
      dus dat is nog te overzien.
      wordt weer winter dus wilde dit gaan gebruiken om snel zonnebloem stekjes te verkrijgen maar dacht kan ook goed met een wietzaadje en dan als het beetje wortel heeft planten in een pot met aarde of cocos.
      Heb nu bijna 3 mini tentjes klaar om de zonnebloemen in te gaan kruisen met elkaar.
      probeer eentje te maken van 60cm met een mega grote bloemkop en dan liefst oranje rood ook nog is.
      in principe is de planning al rond, nu nog kinken of de uitwerking net zo goed gaat

Comment

Bezig...