Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

iemand die kan helpen?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: iemand die kan helpen?

Bio Grow Mix, ik denk dat daar het probleem dan ligt.
    In het beginstadium heeft een plantje nauwelijks voeding nodig, daarom laat men ze meestal eerst goed doorwortelen in 'zaai- en stekgrond' of gewoon grond die al door een andere plant is gebruikt. Waarschijnlijk is je medium te erg bevoed.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

hoe kan ik dez oplossen?
      overplanten naar "zaai en stekgrond"?
      opniuw beginnen?

waarom nu pas teken?

Comment

Ehm. Je zou ze eventueel kunnen overpoten naar een wat minder bevoede grond. Dus oude grond, of zaai en stekgrond inderdaad.
        Overnieuw beginnen is niet nodig, het komt wel goed daarmee. Waarschijnlijk zelfs als ze in deze grond blijven staan.

Waarom nu pas een teken? Ik denk dat de wortels nu pas die voedingstoffen opnemen die dit veroorzaken.
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Je eerste postje was 1 dag geleden B, dat valt toch mee. Het staat nochtans duidelijk in de sticky over zaaien van cannabiszaden door Smokey.
          Zelf zou ik het ook zo laten en indien mogelijk goed enzymen meegeven. Onthouden voor de volgende keer...

Grtz $iR
          Last edited by SirSmokeAllot; 5 March 2010, 00:47.
          sigpic

Comment

heb mijn leesje wel geleerd, heb al een lijstje met dinges dat ik voor de volgende kweek ga moeten kopen!

had hier en daar gelezen dat er een paar mensen waren die dat deden (direct) in de grond, had blijkbaar meer moeten lezen
            maar het beste is toch de ervaring , en dankzij de hulp van leden hoop ik toch dat het goed komt!

hoeveel ml enzymen bedoel je met "indien mogelijk goed enzymen meegeven"??

btw, ze staan op 20 uur licht 4uur donker, kan het daar aan liggen?
            Last edited by Young Blood; 5 March 2010, 01:50.

Comment

Gewoon de voorgeschreven dosis B. Sommigen zeggen dat het niet mag, maar ik gaf ze vroeger dagelijks mee toen ik manueel water gaf. Desnoods misschien om de dag om een teveel te voorkomen maar ik was van mening dat enzymen dagelijks mochten meegegeven worden.
              Vroeger gaf ik mn kiemen een lichtregime van 24/24 omdat ik kweek in een niet verwarmde kelder en op deze manier temperatuurschommelingen kon tegengaan. Ik denk niet dat het probleem daar ligt...

Grtz $iR
              sigpic

Comment

In je eerste post staan je planten te droog ik adviseer je om ze water te geven vervolgens kom ik je tegen op de chat
                en zeg je dat de potten inderdaat heel droog aan voelen en heel ligt
                Dus je geef ze even goed water vervolgens kom je in de middag thuis en zie je wat vlekken op je bladeren.
                Kijk je plant had mega dorst dus ga je water geven en gaat je plant de schade in halen.
                Geef je plant een paar dagen de tijd om te herstellen en maak je niet druk om elk blaadje of vlekje geef die plant de tijd om te herstellen

groetjes belladonna

20 uur licht 4 uur donker?? waarom?
                Staan jou planten wel onder een lamp of voor het raam ?
                Begin altijd met stek aarde daar zit genoeg voeding in
                Last edited by belladonna; 5 March 2010, 12:09. Reden: Vergat wat
                God was never on your side..

Comment

20/4 dat ze wat sneller gruien
                  yep onder een 400W op 44cm afstand met een ventilator horizontaal en 1kleintje verticaal op de tegengesteilde hoek van de afzuiging
                  foto was voor de raam voor de betere licht en duidelijkere fotos

ya, volgende keer zeker en vast stek aarde zonder twijfels lol

Comment

Planten groeien ook als het nacht is hoor en plant heeft nacht nodig voor zijn ontwikkeling rust slaap herstel van het aantal licht uren
                    beter doe je 18/6
                    God was never on your side..

Comment

Iedereen heeft het wel es zulke vlekjes.. Komt goed naarmate je plantje groter wordt.. Sommige planten zijn gevoeliger aan voeding dan andere, dus niet panikeren als een plantje is rare vlekjes maakt, zolang ie er gezond uitziet is alles ok. Mss heb je wat water gemorst op je plantje en zijn er wat plekjes ingebrand hehe

Comment

de plant waarvan die gele / bruine plekken waren zier er alles behalve gezond uit, zijlf denk ik onderbewatering door extra lange bladen.. maar ik heb die de 2 laatste dagen extra slokjes geven en het ziet er pressies slechter uit, mss dat ik mij hier dik in heb vergist...
                        hier is de lamp zo'n 20 minutjes aan
                        de plantje er achter is de plantje waarvan de blad zo gekruld was, staat ook een foto hiervan eerder in deze topic
                        de andere plantjes doen het wel lekker denk ik

plantjes zijn 3 dagen geleden overgepot in grotere poten, nog steeds krijgen deze 0 extra voeding!
                        klok heef altijd op 20/4 gestaan buiten de eerste dagen 24uur en de tweede en deerde dag na het overpoten ook op 24uur was blijkbaar verkeerd van mij, nu gaan ze verder op 18/6

wat kan ik doen voor deze plant beetje te helpen?
                        iemand die kan helpen?

tnx
                        Attached Files
                        Last edited by Young Blood; 11 March 2010, 13:32.

Comment

Je moet wel fotos nemen zonder je lamp aan of je kan geen kleuren zien.. Daarbij het zal wel goed komen, eenmaal de wortels verder verspreid zitten zul je effect zien van verpotting. Zolang de nieuwe bladeren zelfde probleem niet hebben zit het goed..

Zit je met een ventilator rechtstreeks op je planten te blazen?

Comment

nee, die sta te blazen tussen lamp en planten
                            Last edited by Young Blood; 13 March 2010, 13:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OnlineAlien View Post
                              Iedereen heeft het wel es zulke vlekjes.. Komt goed naarmate je plantje groter wordt.. Sommige planten zijn gevoeliger aan voeding dan andere, dus niet panikeren als een plantje is rare vlekjes maakt, zolang ie er gezond uitziet is alles ok. Mss heb je wat water gemorst op je plantje en zijn er wat plekjes ingebrand hehe
                              Daar zouden er meer moeten naar luisteren
                              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

zien er redelijk uit .knip wat vierkantjes van zwartwit folie en leg ze met de witte kant naar boven over je pot.geef ze eerst nog effe een kwartliter water en geef ze dan een week niks meer nu zullen ze moeten gaan werken.

Comment

Bezig...
                                X