kleine gele stippen op het blad

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • smurfola
    Retired
    • Feb 2010
    • 7

    #1

    kleine gele stippen op het blad

    Korting op 420shop
    ik zoek naar wat deze kleine gele puntjes op het blad veroorzaakt,
    zit nu 2e week bloei,
    heb mooie witte bloempjes en alles lijkt ok.
    ik meet het water wat uit de potten komt ,deze was 2 weken terug vrij zuur ,
    ph 4.8 ,
    maar nu is het 5.8 ,het zelfde als
    mn voedingswater deze heeft ph 5.8 ,
    zouden dit stippels veroorzaakt kunnen zijn door een te zure grond,

    verder groeit het prima ,en de potten ,(11 liter ) zitten vol wortels
  • Deerriz
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Jan 2008
    • 248

    #2
    Re: kleine gele stippen op het blad

    Heb je foto's?
    Post eens foto's van die gele puntjes.
    Kijk ook hier eens: http://jointjedraaien.nl/wietforum/threads/10032
    En had je dit niet beter gepost in "vragen binnen wiet kweken" ?
    Grtz

    Comment

    • HJM
      Wicked Grower
      MemberLucky Member
      • Mar 2010
      • 3714

      #3
      Re: kleine gele stippen op het blad

      Met foto is het duidelijker, maar wat je verteld lijkt op calcium gebrek.
      Teel je op cocos?

      Grtz. HJM
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment

      • Wiet Smurf
        Retired
        • Mar 2010
        • 182

        #4
        Re: kleine gele stippen op het blad

        heb denk ik hetzelfde

        volgende oorzaken zijn mogelijk

        De zon.
        zit anti-inkijk voor de ramen.
        maar heb ook stippels aan de andere kant van de plant, waar geen direct zonlicht op komt.
        mss is dat door bijv. stukjes armatuur van de tl die spiegelen?

        Ph.
        Heb nog nooit naar ph gekeken, geef gewoon kraanwater.

        Voeding.
        Hebben al +- 2 weken niets meer gehad

        Iemand?

        PS: 2e foto zit ook nog een raar blad, met groene rand
        Attached Files

        Comment

        • pedro
          Son of the Bong
          MemberLucky Member
          • Aug 2009
          • 432

          #5
          Re: kleine gele stippen op het blad

          Is dat niet van beestjes?
          The more I see, the less I know, the more I like to let it go

          Comment

          • Wiet Smurf
            Retired
            • Mar 2010
            • 182

            #6
            Re: kleine gele stippen op het blad

            welke dan? heb er geen verstand van.
            ziet er meer verbrand uit, zie ook geen beestjes
            ik denk dat ik het op verbranding houd. tenzij iemand een verklaring heeft

            Comment

            • pedro
              Son of the Bong
              MemberLucky Member
              • Aug 2009
              • 432

              #7
              Re: kleine gele stippen op het blad

              Ik dacht aan tripsen, maar weet het niet zeker want heb er nog nooit last van gehad. Ik baseerde me op deze foto uit het topic over tripsen van Sir-Smoke-Allot:

              [IMG]file:///C:/Users/PEDROC%7E1/AppData/Local/Temp/moz-screenshot-2.png[/IMG][IMG]file:///C:/Users/PEDROC%7E1/AppData/Local/Temp/moz-screenshot-3.png[/IMG]


              Wou een link geven maar interne links kan je niet geven. Anyway de titel van dat topic is Tripsen-trips-thrips

              Nogmaals, ik weet helemaal niet zeker of het dat is wat je plant heeft, ik dacht gewoon dat als dat het is je er beter zo vlug moglijk bij bent om het te bestrijden.

              Grtjs,
              Last edited by pedro; 7 April 2010, 16:59.
              The more I see, the less I know, the more I like to let it go

              Comment

              • Wiet Smurf
                Retired
                • Mar 2010
                • 182

                #8
                Re: kleine gele stippen op het blad

                Nop, dat is het niet.
                Gaat wel goed komen.

                Comment

                • register
                  Advanced Stoner
                  • Mar 2010
                  • 74

                  #9
                  Re: kleine gele stippen op het blad

                  is het op al u planten of enkel die die dicht bij een ventilator staan?

                  Comment

                  • register
                    Advanced Stoner
                    • Mar 2010
                    • 74

                    #10
                    Re: kleine gele stippen op het blad

                    Heb het ook eens had op een plantje en toen was het een slakje
                    Kon ik zien aan de sporen(slijm) die ze achter laten
                    Zie je mooi blinken, aks je goed kijkt tenminste.

                    Comment

                    • HJM
                      Wicked Grower
                      MemberLucky Member
                      • Mar 2010
                      • 3714

                      #11
                      Re: kleine gele stippen op het blad

                      Spuit maar eens met Spruzit.

                      Want het lijkt op thrips.

                      Handig om te weten; Exact als fungiside heeft een nevenwerking op thrips.

                      Grtz. HJM
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment

                      • Heallyz
                        Retired
                        • Jun 2009
                        • 34

                        #12
                        Re: kleine gele stippen op het blad

                        Kijk eens naar de onderkant van het blad of je daar kleine puntjes ziet die langzaam bewegen.
                        Als dit zo is heb je spint en zet je die plant best ergens apart zodat je andere planten niet aangetast worden.

                        Comment

                        • Wiet Smurf
                          Retired
                          • Mar 2010
                          • 182

                          #13
                          Re: kleine gele stippen op het blad

                          thnx voor de reacties
                          zal morgen nog eens kijken in het daglicht.

                          Comment

                          • register
                            Advanced Stoner
                            • Mar 2010
                            • 74

                            #14
                            Re: kleine gele stippen op het blad

                            Als het spint is behandel je andere plantjes dan ook maar voor de zekerheid, Je kan ook roofmijt uitzetten.
                            let op dat dan je planten tegen mekaar staan dat de roofmijt zich kan verspreiden.
                            Ik persoonlijk zou ze bespuiten, allemaal en na 3 dagen nog eens.
                            Dan 36uur later roofmijt op zetten.
                            Groene groeten

                            Comment

                            Bezig...