Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bruine nerven, geel blad?? wie helpt?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bruine nerven, geel blad?? wie helpt?

    Korting op 420shop
    Ik heb een bladprobleempje, volgens monty's bladproblemen wijzer kom ik bij mangaan tekort uit.
    Is er iemand die dit zo herkent?
    Het begon ermee dat het blad bruine nerven kreeg en dat zie ik niet zo bij mangaan tekort.
    Het zit alleen in de bovenste bladeren

    Ik heb van allerlei gedonder gehad, het is mijn eerste binnenkweek, eerst overvoeding, daarna
    rigoreus de aarde vervangen waar ze ook een tik van hebben gekregen en nu dit.
    Ook zijn mijn lampen kapot gegaan waardoor ik ze nu onder mijn groeilampen heb staan, ik weet niet of dat er ook mee te maken kan hebben.
    Het is cheese, ze stan nu 6 weken in bloei.
    De foto's zijn helaas niet helemaal scherp, ik zal proberen nieuwe te maken, maar mijn batterij ging leeg



    #2
    Re: bruine nerven, geel blad?? wie helpt?

    Mangaan is een vooraanstaand spoorelement dat als katalysator nodig is voor celmembranen en de vorming van chloroplasten. Ernstig mangaangebrek geeft, net als ijzer- of magnesiumgebrek, een geelgroene kleur tussen de bladnerven. Dit heet bladontkleuring oftewel chlorose. Bij een tekort aan onder andere de bovengenoemde spoorelementen wordt de productie van bladgroen (chlorofyl) geremd. Ook de aanmaak van caroteen (provitamine A) wordt door een tekort aan mangaan fors geremd.

    le foto verteld anders ik denk er ff over na en kom er op terug

    Comment


      #3
      Re: bruine nerven, geel blad?? wie helpt?

      Dank je voor je reactie monty
      Omdat de planten overvoed waren geef ik ze nu alleen nog wat PK voeding mee en 1x per week power zyme van hesi, dat bevat wel alle sporen-
      elementen waaronder mangaan, alleen ik heb geen idee of de hoeveelheid misschien te klein is om het tekort op te heffen.
      ook heb ik eens wat gelezen op het forum hier over bruine nerven, ik kan het alleen nergens meer vinden

      Comment


        #4
        Re: bruine nerven, geel blad?? wie helpt?

        moeilijk geval ben aant pijnzen, je bladgroen breekt duidelijk af. nu de oorzaak nog vinden. je top is gezond, zou nu niet te veel gaan rommelen met voeding. lijkt ook niet echt op ph verstoring maar dat sluit ik nog ff niet uit, word vervolgd.
        Last edited by monty; 23 March 2010, 11:38.

        Comment


          #5
          Re: bruine nerven, geel blad?? wie helpt?

          Op het eerste zicht lijkt het mij teveel overvoed met pk13.14(npk verstoring), maar ff wachten op de mening van andere telers.
          Ook kan je ff je medium doorspoelen met water dat alle zouten weg zijn

          Staat je medium niet te nat?
          Hoeveel pk 13/14 geef je mee per liter gietwater?

          Grtz
          Last edited by westport; 23 March 2010, 15:13.
          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Re: bruine nerven, geel blad?? wie helpt?

            na samenspraak met west lijkt het ons een npk verstoring en ballasstoffen probleem waardoor sommige elementen niet meer opgenomen worden.

            advies spoelen , en terug op bloeivoeding geen pk maar bloeivoeding. is allemaal hardop denken dus niet het heilig vuur. ik volg het mee.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: bruine nerven, geel blad?? wie helpt?

              Ik heb nog 2 duidelijkere foto's gemaakt, misschien helpt dat.
              Na de overvoeding heb ik eerst gespoeld en toen dat geen effect had heb ik de aarde vervangen door arme zaai en stekgrond.
              De aarde moet dus haast arm zijn.
              Daarna heb ik zeer spaarzaam voeding gegeven 2x de bloeivoeding met aanvulleende pk en voor de rest gewoon water
              Mijn bloeivoeding heeft npk 3+3+4 de aanvullende pk 8+4
              Mijn planten waren eng donkergroen, vandaar dat ik huiverig ben om er weer N bij te geven.
              Toch gewoon proberen??




              Op de onderste foto zou ik ook haast aan magnesium tekort denken ik word gek hihi.
              Maar ik ga jullie suggestie opvolgen en kijken wat er gebeurd

              Comment


                #8
                Re: bruine nerven, geel blad?? wie helpt?

                je necrofiele plekken duiden niet op n tekort mg tekort geeft ook geen sclerose, enkel geel tussen de nerven Mn is laatste wat ik kan bedenken maar duid er wel een beetje op. is geen insecten schade. ben er nog steed niet uit man. is meer dan een ding. samenspel van factoren. uitsluiten van factoren komen we er dus niet. pijnz.

                Comment


                  #9
                  Re: bruine nerven, geel blad?? wie helpt?

                  Niet te hard peinzen monty anders krijg je hoofdpijn
                  Het zullen inderdaad wel meerdere dingen zijn die meespelen, ik heb ze nogal mishandeld ben ik bang.
                  Ik heb een kalk tekort gehad, ze vervolgens overvoed, gespoeld en ook nog eens alle aarde vervangen.
                  Schade aan de wortels kan ook maar zo met dat overplanten, en het licht is niet goed.
                  Mijn onkunde straft zich genadeloos af hahaha.
                  Goed beschouwd doen ze het nog zo gek niet
                  Ik ga ze in ieder geval dat goedje geven waar mangaan in zit.

                  Comment


                    #10
                    Re: bruine nerven, geel blad?? wie helpt?

                    Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                    je necrofiele plekken duiden niet op n tekort mg tekort geeft ook geen sclerose, enkel geel tussen de nerven Mn is laatste wat ik kan bedenken maar duid er wel een beetje op. is geen insecten schade. ben er nog steed niet uit man. is meer dan een ding. samenspel van factoren. uitsluiten van factoren komen we er dus niet. pijnz.
                    Niet zo hard pijnzen monty! Is niet goed voor je hassentjes..... geintje.
                    necrofielie= seks met een lijk
                    sclerose = weefselverkalking

                    Is niet om te dissen, maar vond de woordenspeling wel grappig in combinatie met een plantprobleem. Het is maar goed dat we weten wat je bedoelt, want anders kreeg ik wel een ander idee van jouw psyche........

                    Comment


                      #11
                      Re: bruine nerven, geel blad?? wie helpt?

                      mij maakt het niet uit, als monty denkt dat het helpt dan probeer ik het gewoon
                      hij mag zellf ook even langskomen natuurlijk
                      Last edited by zwof; 24 March 2010, 11:15.

                      Comment


                        #12
                        Re: bruine nerven, geel blad?? wie helpt?

                        Nog even terugkomen op die vlekken en doodgaande blaadjes, ik heb ze de bloeivoeding gegeven en aanvullend het spulletje waar veel sporenelementen inzitten,
                        het hele rijtje met mangaan, calcium, ijzer magnesiun etc.
                        Ik heb de aangetaste blaadjes weggehaald en afgewacht of de rest ook ging verkleuren
                        Dat is niet gebeurd, het was dus een gebrek aan een van micronutrienten vermoed ik.
                        Bedankt voor het meedenken

                        Comment


                          #13
                          Re: bruine nerven, geel blad?? wie helpt?

                          Koop een Fertimeter, kost geen ruk
                          Dan kan je ongeveer zien hoe het met de voeding (zout) in je grond zit.

                          En dan komen zulke problemen minder voor.

                          Grtz. HJM
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            #14
                            Re: bruine nerven, geel blad?? wie helpt?

                            oa kalktekort in mijn ogen

                            Comment


                              #15
                              Re: bruine nerven, geel blad?? wie helpt?

                              Het probleem is zo complex, dat m'n normale >calcium/magnesium nitraat< roepsels niet meer voldoen.
                              Het lijkt zelfs op chloor tekort.

                              Plant uit de pot halen, wat uitspoelen, en in goede grond zetten.

                              Uithuilen en overnieuw beginnen dus.

                              Grtz, HJM
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                              Comment

                              Bezig...
                              X