Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladprobleem!

Korting op 420shop
    Hallo,

Mijn wietplant heeft een heel raar probleem, de bladeren worden licht van kleur en er ontstaan ook bruine vlekjes. (de bruine vlekjes zijn denk ik ontstaan door verbranding omdat er perongeluk water over de blaadjes is gekomen!) Maar hoe kan het dat mijn bladeren lichter van kleur raken? want het ziet er niet bepaald gezond uit wel begint de plant langzaam te bloeien! Sorry voor de slechte camera kwaliteit.
    Attached Files

Re: Bladprobleem!

Mag ik even vragen in welke grond jou plantjes staan. Ik denk niet dat ze in het juiste medium staan en dat ze de juiste voeding krijgen. Verbleken is meestal te kort aan stikstof. Zie ik dat verkeerd of staat dat plantje in bloei?

Denk dat je echt wat meer info moet geven. Hoe oud is je plantje, onder welk licht staat het en hoeveel uren per dag, welke voeding,...

Grtjs,
    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

Bedankt voor je snelle reactie Pedro,

Ten eerste de plant is idd in de bloei en zien er veel en veel te klein uit. De plant staat gewoon in potgrond en is ongeveer 2 maanden oud. Voeding heb ik hem nooit gegeven. Ik dacht dat voeding altijd een extraatje was? Als lichtbron gebruik ik gewoon de zon. (Kun je mij misschien een merk voeding noemen ofzo en de prijs ervan dan ga ik die morgen even halen bij de growshop). Er komen meer plantjes in aantocht dus ik hoop een snelle reactie zodat ze allemaal gezond zullen worden, want ik doe kennelijk niet veel goed.

Comment

Zonlicht in de winter dat lukt niet wazzaa,te weinig lichturen en bruikbaar licht,daarom is ze waarschijnlijk nog zo klein
        Als je je plantje nu zonlicht blijft geven zal ze waarschijnlijk terug in de groei schieten,om dit te voorkomen zul je haar na 12 uur zon in het donker moeten zetten (dagelijks zelfde tijden).
        Die potgrond is na 2 maanden wel op en je zal moeten bijvoeden,koop hiervoor gewoon voeding via een growshop.
        Volgende planten pas vanaf een leeftijd van minstens 2 weken(geldt ook voor stekken) in bemestte grond zetten (liefst ook van de growshop) en gaan bijvoeden als ze tekorten(bijv lichter blad) gaan vertonen,
        Als je deze helemaal wil afbloeien in de zon zullen ze de hele zomer bloeien en kun je tussen eind september en eind oktober oogsten.
        Verder gewoon lekker veel blijven lezen hier.
        Succes!

Grts
        Daniella
        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

harstikke bedankt voor jullie reacties!! Ik ga morgen meteen naar de growshop en deze plant weer even gezond maken

Comment

@wazza,

Lijkt me wel een goed idee om raad te geven op een forum want je doet inderdaad een aantal dingen goed fout . Dit is pure wietplant-mishandeling dus in de toekomst kan 't alleen maar beter gaan dan dit .

1e: Je plant heeft in de winter onder zonlicht gestaan en daardoor zijn ze in bloei gegaan. Minder dan 12 uur licht = bloei. Nu echter lengen de dagen naar meer uren licht waardoor ze zal stoppen met bloeien en waarschijnlijk weer gaan groeien. Als je buiten kweekt kan je dus nu ongeveer maar beginnen (overdag plant buiten, 's nachts nog binnen (in het donker) wegens nog te koud). Jou plantje is volledig gedesoriënteerd en zal nooit meer mooi kunnen afbloeien.

2e: Gewone potgrond volstaat niet voor een wietplant. Aangezien je binnenkort naar de GS gaat raad ik je aan om een zak grond van daar te halen. Als je een batmix of all-mix neemt bevat die tot 6 weken voeding en mag je niet bijvoeden. Je geeft je planten dan voor 10 euro/50 liter (of zoiets) alles wat ze nodig hebben. Belangrijk is ook dat er in die grond perliet of witveen zit die je grond luchtig maakt, dat hebben de planten nodig om een goed wortelgestel aan te maken. Na zes weken kan je zuinig bijvoeden met groeivoeding en later met bloeivoeding (de goedkoopste is denk ik Biobizz en deze gebruik ik ook en vind ik wel OK en je doet er lang mee, voor buiten zou ik dan de Fish-mix als groeivoeding nemen). Als je een lightmix neemt moet je al vroeger bijvoeden.

Je kan er ook voor kiezen om potgrond en perliet te mengen met bijvoorbeeld wormenmest. Perliet kan je in grote zakken kopen bij aveve en wormenmest kan je van plagron of biobizz of een merk naar keuze halen. Perliet is zeker essentieel, in plaats van de wormenmest kan je ook gewoon bijvoeden (vraag een voedingsschema bij je voeding).

3e: Dit haalde ik al aan je plant heeft echt voeding nodig, zeker in de bloei. In de groei is het belangrijk dat je de plant van genoeg (maar ook niet te veel) stikstof voorziet (stikstoftekort is ook je bladprobleem). In de bloei heeft ze vooral fosfor en kalium nodig en ook nog een beetje stikstof. Als je Biobizz wil geven moet je ook in de bloei nog 1ml/l groeivoeding meegeven (belang van voedingsschema). Op de site van bijvoorbeeld GS Alien staan alle soorten voeding en krijg je een idee van de prijs (vb: biobizz 8 euro voor 1 liter bloeivoeding, 7 euro voor 1/2 liter fishmix)

4e: Zaaien doe je niet in potgrond of in batmix of all-mix, daar zit veel te veel voeding in en die verbrand je zaailingen. Veel beter kan je zaaien in een klein potje met zaai- en stekgrond. Eens de wortels er onderaan uitkomen kan je dan overpotten in een zwaarder gevoede grond.

5e: Je planten staan veel te nat. Cannabis staat beter te droog dan te nat. Bij te nat sluiten de wortels zich en neemt de plant niets meer op.

Conclusie: Gooi dat plantje weg
            . Cannabis is een lichtgevoelige plant en ze hoort nu nog lang niet in bloei te staan (er zijn wel topics waar je kan zien hoe zo'n planten dan uitdraaien en de raarste kuren krijgen, ze zal vanalles doen, maar NIET mooi afbloeien). Maar voor de fun kan je ze natuurlijk laten staan (wel weghalen als ze herma zou worden)

Je zei dat er binnenkort nog planten komen dus neem daar gewoon een goeie start mee. Als je half april, begin mei er aan begint dan vriest het waarschijnlijk ook niet meer en kan je ze gewoon buiten zetten (in 't begin wat slakkenkorrels errond). Voor ongeveer 30 euro kan je ze alles geven wat ze nodig hebben en zal je een ongelofelijk veel beter resultaat bekomen.

Als je zaden koopt, neem dan een vroegbloeier, die liefst 20 september af is. Let er ook op dat het een soortje is dat wat bestand is tegen vocht en dergelijke om het risico op rot en meeldauw te verkleinen. Na 1 oktober krijg je enkel nog rot in België of Nederland en je zal maar fluffie toppen hebben als je iets neemt dat er tot diep in oktober moet over doen (zeker geen haze). Geef je planten een grote pot of zet ze in volle grond op een zonnig plekje, dat komt de opbrengst zeker ten goede.

je kan ook altijd autoflowers nemen, die gaan wel altijd in bloei, ongeacht het aantal uur licht (wel hoe meer licht, hoe meer opbrengst) en die zijn op 2 a 3 maand af. 'T zijn wel kleine plantjes met relatief minder opbrengst dan een 'normale' plant.

Als er dan toch problemen zijn post je ze dan beter direct (had je dat met deze planten gedaan dan hadden mensen je al kunnen uitleggen dat je in de winter geen wietplant kan opstarten met buitenlicht en had je er geen energie in moeten steken).

Zo, hoop dat je hier iets aan hebt. Ben er van overtuigd dat als je met al deze zaken rekening houd je zal staan kijken met je mond open over hoe vlug en mooi een wietplant kan groeien en na de zomer (als de zon een beetje meewil) oogst je dan minstens 100 gram (als je een grote plant neemt, geen lowrider of powerplant of zo) van zo'n plant (en dan heb je voor altijd de smaak te pakken).

Grtjs en succes,
            Last edited by pedro; 29 March 2010, 22:05.

Comment

Hier is het begin van mijn nieuwe kweekje: (1 plantje is al uit de grond gekomen)

DSCF5446..jpgDSCF5439..jpgDSCF5447..jpg

Comment

Hey,

Hier kan ik je foto's wel zien! Hoe lang zijn ze nu juist precies gezaaid?

Grtjs,

Comment

DSCF5451..jpgDSCF5452..jpg

Comment

Very nice! De paasbaby's zien er allemaal gezond en goed verzorgd uit, klaar om mooie sterke planten te worden

Grtjs,

Comment

DSCF5490.jpgDSCF5492.jpgDSCF5494.jpgDSCF5491.jpgDSCF5493.jpg

Comment

Strekken behoorlijk je plantjes, zijn nogal op zoek naar licht lijkt me zo. Staan ze de gehele dag in de volle zon¿

Comment

Bezig...
                        X