Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Het zou opgedroogd water/voeding kunnen zijn welke je over de plantjes heen gespoten hebt? niks ernstigs als het dat is, maar niet meer doen!
Btw ik zou die plantjes even uitgraven, dieper de grond in, en tot de lobbladeren in de aarde! stevigere plantjes verzekerd.
btw waar groei je onder en hoe hoog hangt de lamp?
Swiemel's Lr#2 kweek in een micro ikea kweekkast, 3x20W SL.
Short Url: http://www.alturl.com/sjuz
super dat je tl buizen hebt, echter zover ik iets over tl weet mag je deze vrij dicht bij de plantjes hangen. 40cm zou ik eerder veranderen in 10 cm. ( meer licht=meer fotosynthese=gezondere bladeren)
kun je doen, maar niet noodzakelijk. gewoon zorgen dat je mondjesmaat voeding geeft. Het is immers nog een baby geef ze 2 dagen gewoon wat water met genoeg licht... kijken wat dat doet.
Swiemel's Lr#2 kweek in een micro ikea kweekkast, 3x20W SL.
Short Url: http://www.alturl.com/sjuz
Ik denk dat je met 50ml om de 2 dagen wel voldoende zal zijn. Hangt wat af van de temperatuur en de grote van je pot.
Je grond moet niet te nat zijn, het zijn geen moerasplanten. Minder vochtige grond zal zorgen voor een beter wortelgestel.
Zeker rustig aan met de voeding, zoals Swiemel al zij het zijn nog maar babys.
Als ze nog in groei zijn (licht 18/6) kan je beter koud wit TL's gebruiken. Voor bloei (licht 12/12) extra warm wit (965).
Ik zie verbranding van je blaadjes,waarschijnlijk door overvoeding,
Zaadjes en stekjes moet je in voedingsarme grond(zaai- en stekgrond) houden voor minimaal 2 weken.
Zeker NIET gaan voeden dus.
Water geef je zoveel als je plantje wil hebben,maak er geen drijfzand of woestijn van,dat doe je met je andere planten ook niet.
Het water geven is gewoon een kwestie van leren zien wanneer en hoeveel.
Tl lampen gebruik je op maximaal 10 cm van je plantje dus naar beneden ermee.
Succes!
Grts
Daniella
Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.
Comment