Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

help!!! 2 weken na de ontkieming.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: help!!! 2 weken na de ontkieming.

    help! nu dus dit weer. ik snap het niet het lijkt iets erger te worden. me randen begint het beetje heb andere bladproblemen gezocht maar vind het er niet op lijken. wat is er aan de hand..Foto047..jpg

    Comment


      #17
      Re: help!!! 2 weken na de ontkieming.

      Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
      ingraven tot aan de lobbladeren en als kan voor je open raam, je ruit houd 70 % van je licht tegen. Ze strekken op zoek naar bruikbaar licht. Overdag als lekker weer is gewoon buiten ermee of voor je open raam. Hangen van je blad zie ik zo niet echt. Grtz
      Moet je met ingraven niet opletten dat de plant gaat rotten?

      Comment


        #18
        Re: help!!! 2 weken na de ontkieming.

        Hoy luukz...

        Je kunt volgens mij nog jaren bij bladproblemen en overvoedingsverscheinselen gaan zoeken maar vlug zul je niet zo snel iets vinden. Het buiten zetten van toch redelijk vroeg smorgens tot wat laat in de avond in combinatie met het (te vroeg) overdoseren van de voeding zal ze niet echt deugd hebben gedaan maar ik denk niet dat dat het probleem is.
        Heb je een gloednieuwe bloempot gebruikt of eentje die je op zolder gevonden hebt? En weet je ook welk soortje dit is en eventueel van welke zadenbank deze afkomstig is?

        @ Flappe: Je mag je plantjes gerust tot aan de ronde zaadlobblaadjes in de aarde steken en in ernstige gevallen van uitschieten eventueel zelf tot aan de eerste getande blaadjes, maar ik zou er niet te veel in gaan overdrijven. Je plant haar stam kan tot daar nog wortels aanmaken en het is bevorderlijk voor de stevigheid van je uiteindelijke plant. Ook vind ik persoonlijk dat de plantjes dan wat meer struikerig (korter en meer gedrongen) worden.

        Grtz $iR
        sigpic

        Comment


          #19
          Re: help!!! 2 weken na de ontkieming.

          Hoy Luukz,

          Je hoeft je geen zorgen te maken hoor, ik bedoel er niets verkeerd mee maar weet eigenlijk ook niet echt wat er scheelt met je plantjes. Ik antwoord liever hier omdat misschien nog andere mensen dit probleem hebben gehad maar er niet echt foto's van komen droppen.

          Via pm antwoorde je me dat dit plantje een big bang is, maar vond niet van welke zaadbank eventueel (greenhouse ofzo bvb). Ikzelf heb iets gelijkaardigs altijd op mn northernlights en spreek altijd van witverkleuring. De zaden heb ik al heel lang en kreeg ik van een oud-kweker hier in de buurt. Mensen die hier al een tijdje komen en me wat volgen hebben me er wel al vaker over horen praten. Dit heb ik zowel outdoor als indoor maar heb vaak last van plaaginsecten. Echter ben ik ervan overtuigd dat dit iets is wat in het zaad zit en meer in de richting van een virus gaat.
          Daarom vroeg ik ook of je een oude pot hebt gebruikt omdat dit eventueel mijn stelling zou kunnen ondersteunen. Echter toen je me vertelde dat je vorig jaar met hetzelfde zaad exact hetzelfde bent tegengekomen en je niet hebt kunnen oogsten, klonk me dit wel bekend in de oren. Ik wil je niet verontrusten maar dit is iets wat zeer makkelijk overgezet wordt van plant naar plant, in mijn geval toch... Op termijn, met goeie zorg en ideale temperatuur, lijken de symptomen weer te verdwijnen maar helemaal weg zijn ze nooit. Dat laatste is buiten uiteraard altijd een probleem.
          Degelijke foto's heb ik niet echt omdat toen in de tijd ik nog geen fototoestel had en de foto's die ik hier post van buiten afkomstig zijn en het niet eenvoudig is soms met wind en regen.











          Ik weet dat de foto's niet zo duidelijk zijn maar bij het eerste zicht op je foto dacht ik al van: nog eentje... Kheb het uiteraard zelf al veel erger gezien en gehad maar jouw foto is toch echt zeer gelijkaardig...
          Hieronder het extreemste geval wat ik toch al een paar keer op mn NL heb gespot. Volgens mij door de iets koudere temperaturen.



          En toen had ik ook nog eens stekkies die er zo uitzagen, zeer gelijkaardig maar volgens mij nog net iets agressiever.





          03 bloei - 16.03 -&#.JPG
          Onlangs had ik last van plaaginsecten (weeral) en kiemde enkele NL's die ik sterk met gif heb bespoten als giftige appel voor de insecten. Eenmaal ik terug eitjes aantrof tussen de vele dode exemplaren heb ik de toen al kleine plantjes verdronken in een sterke dosis gif in de hoop er komaf mee te maken. Reeds in het eerste getande blaadje zag ik dat het weer van dat was... Ze houden niet van kiempjes omdat die niet voldoende voeding bevatten en van ongedierte was nog geen sprake.
          Bij een zadenruil stuurde ik enkele extra NL zaden mee naar een maat die dat wel eens zag zitten om ze te ontkiemen of het weldegelijk zo is. Dus binnekort zal ik met meer zekerheid kunnen zeggen, in mijn geval toch, of het aan het zaad ligt.
          Ik denk nog steeds niet dat het klassieke tmv is, want volgens mij heb ik deze ook al gehad en dat zag er toch net iets anders uit.
          Hou je ons een beetje op de hoogte van hoe het je plantje vergaat?

          Grtz $iR
          Attached Files
          Last edited by SirSmokeAllot; 26 April 2010, 18:23.
          sigpic

          Comment


            #20
            Re: help!!! 2 weken na de ontkieming.

            dit bedoel ik. ik hou je sterk op de hoogte. ik laat het zo doorgaan. en stel me ander planten raken ook bestmet. dan weten we al dat het een insect is. ik heb wel al 100 keer goed gekeken en niks gevonden. ik sta versteld. gelukkig ben ik niet de enige. vorige jaar gingen al me planten hier dood aan. als iemand de oorzaak weet. dat zou dit geweldig zijn. en anders. dan noem ik dit de (k*nker der wiet.) ik heb ze besteld via dutch-headshop btw. dus lijkt me goed te zijn.

            vraagje. jij had ze vorige jaar wel kunnen oogsten. want weer een jaar geen wiet zou verschrikkelijk zijn. bedankt voor de info. hopelijk is de redding nabij!

            Comment


              #21
              Re: help!!! 2 weken na de ontkieming.

              Soortgelijke kleuren heb ik ook op een plant, een verkeerde dosis stimulator gegeven. Nieuw produkt en onbekend met de werking, dus heeft zijn tol geeist.
              Echter, nu een paar dagen later gaan de nieuwe bladeren als een speer zonder problemen. De oude bladeren kleuren witter en witter, haast tot perkamentpapier, eronder komen gewoon nieuwe blaadjes tevoorschijn.
              Ik zou het ff aankijken en gewoon water geven, verder niks......
              Mocht het doorzetten heb je een ander probleem en kom je in het straatje van $ir terecht. Dit probleem heeft met de nodige aanpassingen toch geleid tot een goed resultaat qua oogst, dus geen paniek nog......???!!!

              Comment


                #22
                Re: help!!! 2 weken na de ontkieming.

                voor plagen buiten gebruik spruzit van ecostyle dat lost veel problemen op en voorkomt ook het bladluis wat een probleem is wat buiten vaak van toepassing komt.

                dit is geen virus. echter zitten er zoveel rotzakjes buiten wat we niet eens zien.. een busje spruzit is een must have of atami bcuzz bio defense.

                Comment


                  #23
                  Re: help!!! 2 weken na de ontkieming.

                  dit is hem dus

                  Comment


                    #24
                    Re: help!!! 2 weken na de ontkieming.

                    Oorspronkelijk geplaatst door luukz View Post
                    dit bedoel ik. ik hou je sterk op de hoogte. ik laat het zo doorgaan. en stel me ander planten raken ook bestmet. dan weten we al dat het een insect is. ik heb wel al 100 keer goed gekeken en niks gevonden. ik sta versteld. gelukkig ben ik niet de enige. vorige jaar gingen al me planten hier dood aan. als iemand de oorzaak weet. dat zou dit geweldig zijn. en anders. dan noem ik dit de (k*nker der wiet.) ik heb ze besteld via dutch-headshop btw. dus lijkt me goed te zijn.

                    vraagje. jij had ze vorige jaar wel kunnen oogsten. want weer een jaar geen wiet zou verschrikkelijk zijn. bedankt voor de info. hopelijk is de redding nabij!



                    Foto047.jpg dit is dus de foto. naja sir smoke alot hoop dat we met de uitkomst komen:p ben druk aan het bestuderen. 1 ding is wel anders! het lijkt af en toe wel minder te worden. en dan weer aan te zetten ofzo

                    Comment


                      #25
                      Re: help!!! 2 weken na de ontkieming.

                      had vorig jaar al1 heel dom gedaan. daarom is mijun vraag. heb jij wel je oogst gehad vorig jaar van je planten. ik wist vorig jaar niet hoe het met dat light zat enzo. gaf ze continu light

                      Comment


                        #26
                        Re: help!!! 2 weken na de ontkieming.

                        Hoezo? je gaf ze continu licht? Binnen dan? Strange en sterk dat je een jaartje kon wachten!

                        Ik kan wel telkens oogsten maar heb ooit eens een oogstje gehad zonder beestjes of ziekte en deze zal me altijd bijblijven. Buiten blijft er in het najaar meestal van mn plantjes niet echt veel meer over. Lekker rokertje met een goeie smaak en alles erop en eraan, daar niet van, maar superbuds kwamen er nu ook niet aan. Ze verloor heel veel blad en dus ook de mogelijkheid om energie te winnen.

                        Vandaag nog zat ik met iemand te praten en blijkbaar zijn we toch niet helemaal alleen. Post hieronder een foto van hem omdat ik vind dat het toch sprekend lijkt op wat ik in mn hok vaak zie. Ook sukkelt deze persoon nog met een ander probleem, maar kan volgens mij allemaal gelinkt worden en is volgens mij grotendeels afhankelijk van de waardeplant.
                        In vergelijking met wat ik weet over klassieke tmv is dat deze beide zijden van de vinger aantast in combinatie met de chlorotische en later necrotische vlekken die beginnen op te komen van de zaagtanden naar het midden toe, tussen de nerven waar normaal een Mg tekort zich laat kennen. Bij deze persoon gaat het zelf zodanig ver dat er gaten in zn blad komen.

                        Of het echt allemaal hetzelfde is en wat het dan wel niet precies is, nja, dat is de grote vraag waar ik al een tijdje mee rondloop he. Naast tmv kwam ik op mn zoektocht in de ellenlange lijst van plantenziektes nog tomato spotted wilt virus (TSWV) of impatiens necrotic spot virus (INSV) of tabaksbontvirus bij ons, tegen die misschien wel het meest gelijkaardig was.
                        Elke plantenziekte krijgt de naam van de plant waarop ze voor het eerst werd aangetroffen, zie ook bvb TMV. Echter bleek snel dat na wat opzoeken eigenlijk TSWV blijkbaar het eerst op canna werd aangetroffen, maar misschien wil de wetenschap dit niet te kennen geven. Fabel of niet, dit terzijde. Het enige wat ik zeker kan zeggen is dat rozen, en ik denk ook appelaars, er totaal geen last van blijken te hebben. Al de rest

                        Ik heb lang heel wat afgezocht, tot zelfs de bieb van de faculteit biowetenschappen, maar nooit gevonden. Nergens vond ik gelijkaardige foto's maar dit lijkt er echt sterk op. Ik vond heel wat pics van andere waardeplanten die besmet geraakt werden met het virus (zie link) en begon wat te vergelijken met de planten hier in de buurt (tuin, straatbeplanting, park, duinen, ...). Ik vind het echt zeer op elkaar gelijken maar vind jammer genoeg geen bevestiging of dit ook het geval is in mn hok.
                        Omdat de straat en de tuin en bijna alles gewoon overal wit uitslaat heb ik me er eigenlijk een beetje bij neergelegd dat ik dit niet makkelijk weg zal krijgen. Elke zomer wordt het hier ook erger en erger met de plaaginsecten en het onbedacht sproeien door de gemeentediensten en ik denk dat als ik de beestjes kan weren (wat ook een hele moeilijke klus blijkt te zijn) de rest wel zal volgen. Buiten heb ik er al een kruis over gemaakt.

                        Uit vakliteratuur heb ik kunnen opmaken dat deze 2 ziektes nauw verbonden zijn, meestal samen voorkomen en via plantenresten "onbepaald" lang kan nasluimeren. Over de wortels en dergelijke las ik niets maar weet dat het zeer hardnekkig is en zou er maar niet op rekenen. Ik las in een gepubliceerde paper dat reeds werd aangetoond dat INSV via het zaad van de impatiens (vlijtige liesje) kan worden overgedragen.

                        Grtz $iR
                        Attached Files
                        Last edited by SirSmokeAllot; 30 April 2010, 19:20.
                        sigpic

                        Comment


                          #27
                          Re: help!!! 2 weken na de ontkieming.

                          Persoonlijk denk ik dat je op het goede spoor bent sir. Ga vooral door met je speurwerk. Uiterst bedankt voor je vastberadenheid en tandenerin zetten en niet meer loslaten mentaliteit in deze. Heb veel respect voor deze eigenschap van je

                          Comment


                            #28
                            Re: help!!! 2 weken na de ontkieming.

                            Hey sir effe inspringen, die foto nummer 1 ben ik 99% zekers van overtuigd dat dit een variant is van het tmv virus (heb al enkele malen gelijke probs gezien) maar dees blijft constant de foto nummer twee kan misschien van een zelfde plant zijn maar ik ben ervan overtuigd dat deze aan een voedingsprobleem of iets anders te verwijten is, kan je anders nog es een apart topicje openen met meerdere foto`s van die plant...

                            Greetz,
                            SF
                            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                            A. The cop!

                            Comment


                              #29
                              Re: help!!! 2 weken na de ontkieming.

                              yo kerels,de laatste foto's die sir gepost heeft komen van mijn planten.
                              3 planten vertonen die witte vlekken en er is er maar 1 bij met die tmv lookalike bladeren.
                              ik zal straks eens van alles tegoei foto's nemen en alle 3 de planten eens helemaal laten zien voor verduidelijking.
                              maar foto 1 en 2 zijn 2 verschillende planten.zoals je kan zien heeft diegene met die tmv bladeren ook de witte vlekken.
                              ik hoop echt dat je gelijk hebt fifi en dat dit idd een voedingsprobleem is want ik zit zelf ff met mijn handen in mijn haren

                              6u vanavond gaat de lamp aan en dan kan ik eens goeie foto's nemen.


                              word nog geupdate!!

                              CannaVis

                              Comment


                                #30
                                Re: help!!! 2 weken na de ontkieming.

                                Foto048.jpg is dit een goede foto. jongens dit in nu dus iets erger geworden. en het is al1 bij deze plant. verder streft er nog niks af. het blad vekleurd dus gedeeltelijk. sir smoke alot. hier heb je dus weer een nieuwe foto.

                                Comment

                                Bezig...
                                X