Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help! Heb blad problemen.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help! Heb blad problemen.

Korting op 420shop

Greatz RoB

Re: Help! Heb blad problemen.

Moeilijk te zeggen, een foto is zeer handig. Kan een Magnesiumtekort zijn maar ook Calcium. Hangt er een beetje af hoe die vlekjes er precies uitzien (gaan ze tussen de nerven of overal op het blad?).

Comment

Foto zou bij de diagnoze enorm helpen, is zo een beetje blindvliegen.

Grtz

Comment

Hey,

Blijkbaar is er gistere iets mis gegaan tijdens het plaatsen van de foto's .
        Hier volgen ze .

DSC00943.jpgDSC00944.jpgDSC00941.jpgDSC00940.jpg

Ik ben me vandaag upsonzout gaan halen.
        Mag ik deze voor dit blad probleem gebruiken?

Greatz RoB.

Comment

Ben juist naar men vrouwtjes gaan kijken en het ziet er niet al te goed uit.
          De blaren drogen helemaal uit.

Kan iemand mij aub dringend helpen?
          Hier volgen nog enkele foto's....

Dees plantje heeft beginnende bladproblemen.

DSC00947.jpgDSC00950.jpgDSC00946.jpgDSC00951.jpg

Dees vrouwtje verergerd met de dag.

DSC00952.jpgDSC00965.jpgDSC00962.jpg

En mijn andere plantjes zien nog heel mooi groen.

DSC00955.jpg

Ik ben epzon zout gaan halen. En vraag me af of ik het mag gebruiken voor dit bladprobleem.
          Laat me aub snel iets weten...

Greatz RoB.

Comment

Calcium zou ik gokken

Comment

Kan het zijn dat je zeil of een giftent heb . Kijk daar goed naar lijkt er heeel veel op .

Als dat het niet is dan zou ik eens een bodem monster nemen dan weet je alles je ph en je ec .

Greetzz GG

Comment

hey amneeshigh een giftent denk ik niet want ik kweek in een kot en mijn vorige kweek amnesia had tog zo geen problemen,en het was in hetzelfde kot.
                kdenk dat ik een bodemmonster zal nemen morgen;
                maar moest het een voedingstekort zijn kan ik dan gewoon men plant niet overpotten van 11l nu naar 15l om tog al het ergste te voorkomen?????
                tog al bedankt voor julie medeleven

Comment

Overpotten zou wat helpen ja. Wel naar een gewone potgrond, niet te zwaar noch te licht, anders vererger je het ongetwijfeld.
                  Lijkt me toch sterk op necrofiele vlekken wat typisch is voor Ca-probleempjes. Misschien even monty's thread erbij nemen waar je jou bladprobleem zelf kan analyseren

Comment

Wat ik zou doen is even een bodem monster nemen en even kijken wat de ec en de ph zijn.

Als je dat weet en je waardes zijn niet oke dan zou ik ze heeeel goed door spoelen met een lage ec en je ph naar je aarde monster afstemmen en dan spoelen veeeel.

Als het probleem daar zit , wat heb je anders gedaan dan je vorige trek.

Is je temp hoger , is er iets veranderd in aarde of voedings schema .

Denk goed na wat er anders zou kunnen zijn dit ziet er uit als een groot probleem met je ec en ph , of gif van zeil of iets anders wat na een bepaalde temperatuur vrijkomt .

Ik kijk met je mee en ik hoop dat je eruit kom.

Greetzz GG

Comment

hallo medemensen, jona dank voor je toelichting ivm het overpotten en ga direct ook eens kijken naar monty's thread thx voor je info;
                      amneeshigh, nu slapen ze tot 20h wat ik wel deze kweek ben vergeten zijn mijn hydrokorrels bij te voegen.
                      kbegin me stilletjes aan af te vragen of het dat kan zijn mss krijgen mijn wortels geen lucht genoeg,en overdag laat ik mijn waaier aanstaan(als ze slapen). en ik geef nu ook minder ground van bionova tijdens de bloei khad gelezen dat het niet erg vandoen is tijdens de bloei dus nu geef ik echt de minimum 1keer per week 5ml op 2liter; khoop vandeavond geen slachtveld te zien kzal zeker fotos posten deze avond, thanx voor te helpen iedereen

Comment

hmm zelf heb ik dit nog niet gezien. ik zou graag willen weten wat het is jongens.

Comment

Yo mensen,

Sorry voor het niet nakomen van het posten van de foto's, maar ben effe niet goed geweest;
                          Was zaadjes gaan halen voor men buitenkweek in bazaar in roosendaal en heb ik zo een zakje gemalen kolanoot gekocht. what the fuck was da heftig slecht man dus 2dagjes ziek uit medeleven met men vrouwtjes.
                          Amneeshigh ik denk dat jij mij het antwoord hebt gegeven op. (Wat heb ik anders gedaan????)
                          Nu ik heb 2hele mooie groene gezonde bloeiende planten nu 4de week bloei beginnen en dan 3 vrouwtjes die er echt slecht beginnen uit te zien. Ik denk dat het aan de potten ligt had geen potten meer van van 15liter, had er maar 2 en daar staan die mooie gezonde vrouwtjes in. dus die drie andere staan in nieuwe potten(eigenlijk emmers voor den bouw) zou het kunnen? Ik heb 1 vrouwtje herpot vandaag in een 15liter met verse grond. 1 vrouwtje heb ik magnesium gegeven en mijn laatste vrouwtje gewoon water ipv voeding....
                          Morgen kijken of er al iets bij 1van de drie is verbetert anders vrees ik er tog een beetje voor.

Greatz

Comment

Heb je een aarde monster genomen en de ec en ph gemeten , als die emmer een probleem is dan gelijk wisselen .

Sluit eerst de dingen uit die anders zijn dan je vorige run , meen een monster en meet je aarde .

Dit is een aardig ec ph probleem of gifstoffen .

Greetzz GG

Comment

Hier volgen dan de foto's, Het gaat slecht...

Dit is mijn vroutje met beginnend bladproblemen.

DSC01009.jpgDSC01007.jpg

Vrouwtje die er erger aan toe is.

DSC01006.jpgDSC01003.jpg

Mijn vrouwtjes die in een gezonde pot staan.

DSC00995.jpgDSC00994.jpg

Familie foto.

DSC01016.jpg

DSC01017.jpg

Ik hoop dat ze het einde mogen halen....
                              Grtz rob

Comment

Bezig...
                              X