verwelkings problemen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • biglia
    Senior Stoner
    Member
    • May 2010
    • 41

    #1

    verwelkings problemen

    Korting op 420shop
    Afb018.jpg Afb017.jpg Afb016.jpg
    Hallo iedereen,

    ben een beginnend kweker,en heb het ganse progamma afgeprint om te leren kweken,en heb dit tot in de puntjes gevolgd,enkel dat ik potgrond gebruik,NPK 14-16-13,NP 24-12:1,02/m3 PH-5,0-6,5,plantjes krijgen water wanneer nodig, en zit met een verwelkings probleem,en weet niet aan wat het ligt,heb foto's bij geplaatst,is dit soms magnesium tekort?????? ook is het alsof mijn plantjes gestopt zijn met groeien???
    weet iemand met welk probleem ik zit,en wie kan mij helpen of goede raad geven,om alsnog wat plantjes te redden,had er 10 en er blijven er nog 5 over....
    Last edited by biglia; 22 May 2010, 18:41. Reden: foto's
  • Rararawieowie
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2010
    • 106

    #2
    Re: verwelkings problemen

    zijn het stekje of komen ze uit zaad?
    wat voor pot staan ze materiaal?
    foto van de aarde?

    Gr Rara
    Begin de dag met een dansje en een lach
    Want wie vrolijk kijkt in de morgen die lacht de hele dag

    Comment

    • Abel
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Apr 2010
      • 834

      #3
      Re: verwelkings problemen

      In jou grond zit teveel voeding in met name stikstof en dan gaan ze kapot

      Comment

      • Abel
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2010
        • 834

        #4
        Re: verwelkings problemen

        om ze te redden overpotten in potgrond

        Comment

        • biglia
          Senior Stoner
          Member
          • May 2010
          • 41

          #5
          Re: verwelkings problemen

          komen uit zaad,gekregen van een vriend voor een eerste kweek(gesprongen plant)
          7l pot waar doorgaans de bloemisten hun bloemen in zetten.

          Comment

          • biglia
            Senior Stoner
            Member
            • May 2010
            • 41

            #6
            Re: verwelkings problemen

            en wat is dan de oplossing hiervoor???? wat ik dan niet begrijp is dat het ene plantje verwelkt en het andere niet,en staan nochthans in dezelfde potgrond.

            Comment

            • Jona
              Retired
              • Jun 2008
              • 2797

              #7
              Re: verwelkings problemen

              Overpot ze naar een lichtere aarde met veel minder voeding in. Zo snel mogelijk

              Comment

              • biglia
                Senior Stoner
                Member
                • May 2010
                • 41

                #8
                Re: verwelkings problemen

                had van mijn vriend ook een voedings supplement gekregen,die hij gebruikt bij zijn plantjes genaamd COMBO special voor groene planten,heb eens met een vergrootglas alle kleine lettertjes gelezen wat er allemaal inzit,daar staat 7%stikstof bij vermeld op bus met,zal wellicht hierdoor komen,kzal toch nog eerst wat moeten leren over kweken alvorens ik een eerste oogstje kan zal hebben,ga ze direct overpotten in nieuwe lichtere potgrond,bedankt voor de tips.

                Comment

                • Jona
                  Retired
                  • Jun 2008
                  • 2797

                  #9
                  Re: verwelkings problemen

                  Jij kan gerust als je dit goedmaakt deze zomer nog oogsten hoor, de moed niet zo snel opgeven

                  Comment

                  Bezig...