Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Roest

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Roest

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Roest

    nog een foto van een deeltje shiva

    en drie van mijn ssh



    Heb al verbreksverschijnselen helemaal gelezen, maar vind het nog moeilijk om daaruit te bepalen zonder fotos welk gebrek het kan zijn.
    help mij aub
    peace

    Comment


      #3
      Re: Roest

      voctigheid tussen 50 en 60
      temperatuur momenteel 28 en schommelt wat tussen 22 en 30 graden (als het buiten heel warm is kan het 30 graden worden maar gebeurt zelden)
      bovenste bladeren van ssh krullen ook naar beneden en puntjes kleuren lichter met donkere stippen
      het vreemde is dat dit allemaal in een paar dagen is opgekomen (behalve de lichte verkleuring aan de onderste bladeren van ssh maar da achtte ik te wijten aan te weinig licht, ik werk met tl-lampen)
      peace

      Comment


        #4
        Re: Roest

        Je beschikbare voeding uit je grond zal op zijn, Je zal moeten bijvoeden met aangepaste voeding (bloeivoeding) in dit geval. Het gebrekverschijnsel is een teken van calcium in combinatie met magnesium tekort .

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Roest

          thx,
          verklaart mss waarom ik bij vorige kweken er minder last van heb gehad, toen hadk zeewierkalk (vooral cacium en magnesium) toegevoegd, ben ik deze keer vergeten, zal ik nu dus terug probere toe te voegen, zou het gaan door zeewierkalk op te lossen in water?
          en bloeivoeding is vooral kalium zeker? ga ik morgeh eens bij de aveve langs beendermeel(fosfor en stikstof) en iets met kalium halen.
          Zou het mogelijk zijn dat allemaal min of meer op te lossen in water? Ik geef namelijk langs onder water zodat de zouten zich op natuurlijke manieren kunnen afzetten in bovenste deel van de grond zonder naar de onderliggende wortels te worden afgeleid.
          Of iemand ervaring met het gamma van de aveve dat bruikbaar is???
          peace

          Comment


            #6
            Re: Roest

            dcm meststoffen voor aardbeien mss
            npk 6-5-10: Organische meststof met zachte en lange werking, ideaal voor zoutgevoelige planten zoals aardbeien. Deze meststof is rijk aan kalium, nodig voor stevige dikke vruchten. (klinkt in ieder geval niet slecht)
            ineens ook ph-meter aanschaffen, pff gaat mij weer veel geld kosten allemaal
            peace

            Comment


              #7
              Re: Roest

              Even een zeer lange post.
              Ben vandaag eens gaan shoppen in de aveve en ik heb gekocht:
              -PH-meter
              -asef meststof voor serreplanten en tomaten (meststoffen voor tomaten zijn naar het schijnt meestal ook goed voor cannabisplanten...)
              -ECOstyle Bio Fleur Plantenvoedsel

              Wat heb ik er allemaal mee gedaan?:
              -Mijn ssh heb ik asef meststof voor serreplanten en tomaten gegeven, iets meer dan op de verpakking stond maar heb dit goed gemaakt door achteraf nog gewoon water toe te voegen.
              NPK: 4-4.5-8 met extra magnesium (0.03)
              heb er ook nog zeewierkalk bijgedaan, maar dat loste totaal niet op in water dus impact zal uiteindelijk miniem zijn
              heb ook PH gemeten van de grond van mijn ssh, dit was 7, te veel, dus heb ik een beetje water met citroensap toegevoegd (+-PH 3.2)
              PH is momenteel 5.6 en word deze avond nog eens gemeten en eventueel aangepast

              -Mijn Shiva heb ik ecostyle Bio Fleur Plantenvoedsel gegeven (allebei andere meststof om te zien welke het beste werkt, hoewel deze mij meer aanstaat omdat het gegarandeerd bio-meststof is) juist evenveel als verpakking voorschrijft
              NPK: 3-3-6 en 53% organische stof voortkomend uit vinasse
              +zeewierkalk

              vinasse:Vinasse is een interessant bijproduct van de bioethanolproductie. Het gaat hierbij om het ontsuikerde diksap waaraan de ethanol onttrokken is.
              Vinasse is te gebruiken in dierenvoeding en wordt door de voedermiddelenindustrie gebruikt voor verbetering van mengvoeders voor runderen, varkens en gevogelte.
              Vinasse is rijk aan calium en bevat ca. 3% organisch gebonden stikstof. Daarmee is vinasse ook als kaliummeststof interessant en te gebruiken. Vloeibare vinasse kan net als mest heel eenvoudig over de graanstoppels verspreid worden.

              De PH was 6 (als gevolg van de vinasse die PH6 heeft) en heb er nog een heel klein beetje citroensap bijgedaan,
              heb juist ontdekt dat er nog wel wat citroensap bij gaat mogen want PH is nog alijd 6, maar dat is voor vanavond.

              dat is het zowat
              tips, reacties, hulp,... zijn altijd welkom
              peace
              ps: ben van plan de meststoffen mee te geven om de twee waterbeurten

              Comment


                #8
                Re: Roest

                hey hoe ist het met je plant nu ?

                Comment

                Bezig...
                X