blad probleem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • smokingpot
    Retired
    • May 2010
    • 5

    #1

    blad probleem

    Korting op 420shop
    IMG_1226.jpgIMG_1230.jpg
    halo mijn skunk plantjes zijn ziek kan iemand me zeggen wat ik moet doen voor het op te lossen ?
    voor de rest heb ik de planten ook een klein beetje kippen stront gegeven dat al meer dan 1 jaar oud is
    ik heb ook al een andere grootere kist gemaakt voor ze in te zetten
    maar de planten waren al ziek voor de andere kist
    maar nog niet voor de kippen stront
    de plantjes zijn al 2 weken zoo
    hopelijk kan iemand me helpen
    mvg
  • Jona
    Retired
    • Jun 2008
    • 2797

    #2
    Re: blad probleem

    Denk dat er teveel voeding in zit, ze zien wat verbrand. Ook je aarde (welke aarde is dat trouwens? Is echt heel zwart precies) lijkt nat.
    Hoeveel is je pH?

    Comment

    • smokingpot
      Retired
      • May 2010
      • 5

      #3
      Re: blad probleem

      halo danku voor deze snelle raectie
      de potgrond heb ik gewoon gekocht in de lokaale bloemen winkel
      en de ph waarde weet ik niet het is alsof ze dat hier niet kennen in belgiƫ heb al veel winkels binnen gestapt maar niets gevonden
      of kun je die ook zelf maaken?
      mvg

      Comment

      • Jona
        Retired
        • Jun 2008
        • 2797

        #4
        Re: blad probleem

        Je lamp hangt er ofwel te ver van ofwel is het de verkeerde lamp, dat geef ik je al met zekerheid mee.
        Wat dat voedselprobleem betreft zou ik het gooien op overvoeding maar ik ben het niet zeker aangezien je geen pH waarde van je water kan geven (is heel belangrijk voor je voedingsopname namelijk). Ik zie daar wat magnesiumproblemen opduiken als ik het goed heb maar dat is niet het enige dus er zit zeker iets grondig fout...

        Greetzzz

        Comment

        • smokingpot
          Retired
          • May 2010
          • 5

          #5
          Re: blad probleem

          IMG_1235.jpg
          heb een foto getrokken zoo dat je kunt zien hoe ver de lampen van de plant hangen
          het zijn 2 halogeen lampen
          en morgen gaa ik eens naar een groote bloemen wwinkel om te vraagen of zij daar geen ph meter verkopen
          mvg

          Comment

          • Jona
            Retired
            • Jun 2008
            • 2797

            #6
            Re: blad probleem

            Halogeenlampen zijn compleet nutteloos om wiet mee te kweken. Best wat spaarlampen of TL's aanschaffen
            Hiermee ga je helaas niets bereiken...

            Comment

            • smokingpot
              Retired
              • May 2010
              • 5

              #7
              Re: blad probleem

              men ph is 7
              hoe verlaag je je ph ?
              nu hangen er tl lampen boven

              Comment

              • Jona
                Retired
                • Jun 2008
                • 2797

                #8
                Re: blad probleem

                pH min kopen in aquariumwinkel of growshop
                je moet je pH richting 6 krijgen

                Comment

                • smokingpot
                  Retired
                  • May 2010
                  • 5

                  #9
                  Re: blad probleem

                  en mijn grond lijkt zoo zwart omdat het nat is ze willen gelijk niet drinken
                  maar mijn pot is maar voor de helft gevuld zou ik het vol doen of niet?
                  en zoo ja met welke potgrond het best?
                  en hoe dieper ik mijn ph meter steek hoe minder ph dat hij meet
                  van boven meet die 7 en van onder meet die 6.5
                  is dat normaal of is de meter stuk?
                  mvg

                  Comment

                  • Jona
                    Retired
                    • Jun 2008
                    • 2797

                    #10
                    Re: blad probleem

                    ALs het zo'n meter is met een wijzer mag je hem wegsmijten, die zijn rommel. Blijven bijna altijd staan op 7pH (zal je wel merken ).
                    Koop je een druppelsetje om pH te meten, kost 5eu ofzo en je kan op een halve pH precies meten. En nu gewoon gietwater van 6pH doen. Laat je pot wat uitdrogen en leg wat meer aarde erbij. Mag gewone stekaarde zijn (zo zijn we zeker dat je niet nog meer voeding gaat geven ).
                    Greetzzz

                    Comment

                    Bezig...