Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren vertonen rare gele kleur en hebben bruine uiteindes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren vertonen rare gele kleur en hebben bruine uiteindes

    Korting op 420shop
    Heey,

    Heb in middels mijn amnesia nu 2 maanden en zit op een mooie hoogte van zo'n 60 cm.

    Heb het 2 weken geleden overgepot naar een 70 liter pot alleen nu heb ik al een week last van bruine uiteindes op de bladeren, ook in de nieuwe toppen en ook de grotere bladeren hebben deze uiteindes. Daarnaast kleuren ook sommige bladeren een beetje geel en witte vlekken in het midden van het blad. Het veel op internet gespeurd om te kijken hoe ik dit kan verhelpen. Dacht misschien zelf aan teveel voeding door het overpotten in verse potgrond, heb Plagron groeistimulator alleen heb ik dit al een week niet gegeven om te kijken of dit resultaat boekt. Echter ook niet. Dan kan het natuurlijk ook nog juist zijn dat het te weinig voeding heeft alleen weet ik dit niet zeker.

    Zijn er hier bekende mee en zo ja, hoe kan ik dit het best oplossen.

    Ps, calciumgebrek zou ook nog kunnen al word dit veelal uitgesloten als oorzaak.

    Greetz Clonex 89

    Hieronder een paar foto's om te verduidelijken:
    IMAG0046.jpgIMAG0049.jpgIMAG0048.jpgIMAG0047.jpg
    Foto 1: Gele kleur en soms witte plekken op de bladeren;
    Foto 2: Totaalplaatje van de plant
    Foto 3: 1 vd minimaal 15 toppen, hier zie je misschien beetje onduidelijk maar de uiteindes van de top staan krom en zijn bruin.
    Foto 4: Gele kleur vd bladeren en wederom bruine uiteindes

    Graag hoor ik er wat over.

    #2
    Re: Bladeren vertonen rare gele kleur en hebben bruine uiteindes

    Ik mis nog wat info, wat voor grond heb je gebruikt bijvoorbeeld?
    Wat geef je aan water? Plant lijkt erg nat te staan?

    N, P, K en Ca tekorten lijken hier niet op. Het zou misschien een tekort aan sporenelementen kunnen zijn (ijzer/zwavel bijvoorbeeld?).
    Mij is het niet duidelijk zo..

    Gr
    Buizerd

    Comment


      #3
      Re: Bladeren vertonen rare gele kleur en hebben bruine uiteindes

      Je planten staan veels te nat,

      Comment


        #4
        Re: Bladeren vertonen rare gele kleur en hebben bruine uiteindes

        Maak gaten onder in je pot zo dat overtollig water water weg kan lopen.
        en zet ze even onder een afdakje ofzo dat het water weg kan en je aarde beetje kan opdrogen

        Suc6
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Bladeren vertonen rare gele kleur en hebben bruine uiteindes

          Bedankt voor de reacties.

          Hij staat idd gewoon buiten. Kweek ook buiten. Die foto's zijn wel genomen toen het regende dus dat ze in een natte omgeving stonden / staan klopt. Ik zal idd proberen om eens even de grond wat droger te laten worden zodat het overtollige vocht kan weglopen en opgenomen kan worden.

          Het gewoon normale potgrond gebruikt en heb ze zoals ik zei al anderhalve week geen voeding gegeven. Gebruikte eerst gewoon kraanwater en dan met voeding van Plagron en CO2 tabletten. Gaten zitten onder in de pot en ook in de zeikant dus het overtollige water kan weglopen.

          Heb de afgelopen dagen veel regenwater opgevangen en ga hier voortaan water mee geven. Neutralere Ph dan ons leidingwater veronderstel ik.

          Kan idd eens proberen wat sporen toe te voegen om te kijken of het idd een gebrek aan sporenelementen is. Begin iig met onder afdak plaatsen

          Moet wel zeggen dat de regen van afgelopen dagen erg geholpen heeft en grotendeels van de bruine topjes al wel weg zijn. Ze ziet er een stuk beter uit! Heeft inmiddels de 70 cm aangetikt.
          Heb gister ook magnesiumtabletten gekocht om eventueel ook mee aan te sterken aangezien dat ook een mogelijkheid was aan gebrek van magnesium.

          Zodra er verbeteringen zichtbaar zijn zal ik deze plaatsen i.c.m. foto's.

          Thnx voor de info.

          Comment


            #6
            Re: Bladeren vertonen rare gele kleur en hebben bruine uiteindes

            Beste,

            Jullie tips hebben geholpen. Ik heb een kas gekocht waar hij nu veilig droog staat en zodoende zijn nu al bijna alle bruine plekjes weg zijn en hij snel verder groeit nu. De grond in de pot blijft echter vochtig( heb een ph-meter en vochtigheidsmeter gekocht) en die geeft nog wel steeds aan dat de grond vochtig is. Heeft al ongeveer
            een week weinig tot geen water gehad maar ben nu wel benieuwd of ik weer beetje voeding kan gaan geven.

            Hieronder de nieuwe foto's!
            pic 1.jpg

            Foto 1: Close up, zoals je ziet bruine uiteindes weg en groene kleur keert terug ( ook door bladgroentoevoeging)
            Foto 2: Plant in z'n geheel nu net voor de kas lekker in het zonnetje. Inmiddels 75 cm bereikt m'n Amnesia met nu 3 hoofdtoppen!

            Comment


              #7
              Re: Bladeren vertonen rare gele kleur en hebben bruine uiteindes

              Hoi clonex89,

              bedankt voor je reactie op mijn topic. Het ziet er naar uit dat mijn planten inderdaad hetzelfde probleem hadden, aangezien ze het sinds de droogte van de laatste tijd een stuk beter zijn gaan doen. Ze zijn inmiddels al bijna een meter hoog en zien er goed uit. Ik ben de komende 2 weken weg dus hopen dat het niet teveel gaat regenen.

              GiGa

              Comment

              Bezig...
              X