bladprobleem in DR100

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • tijger
    Senior Stoner
    Member
    • Jan 2009
    • 32

    #1

    bladprobleem in DR100

    Korting op 420shop
    Hi JDers,

    Ik heb hier een eigenaardig bladprobleem.
    Ik kan de oorzaak nergens terugvinden.
    Deze DR100 is nieuw net als alles dat erinhangt, dus ik heb er geen ervaring mee..
    De algavoeding van plagron en 60l biogrond, schimmels etc.
    Verder temp tussen 20-30°C en rvk125 afzuiging + ventilator. Wing van 400W.
    Ik dacht aan een soort vergiftiging?? De tent, de slangen of de bak?
    Mijn methode van werken werkt al jaren prima, alleen nu gaat het fout in deze tent..
    Hopelijk zijn er mensen die hier een antwoord op weten.

    Alvast bedankt,



    Groetjes T
    Oldschool retired scrog master
  • thelos
    Bong Master
    Lucky Member
    • Jun 2008
    • 306

    #2
    Re: bladprobleem in DR100

    Ik pin me er niet op vast maar zo bruin verbrande uiteinden is dat niet overvoeding?
    grtz.

    Comment

    • stafford
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Sep 2009
      • 2382

      #3
      Re: bladprobleem in DR100

      begin maar eens die zwart wit folie van je specie kuipen af te halen spoel eens goed met afgezuurd op ph 5.8 en verminder je ec (voeding) naar 1.3

      Comment

      • Amneeshigh
        Retired
        • Apr 2010
        • 1145

        #4
        Re: bladprobleem in DR100

        Ja tijger vergiftiging of een heel erg ph probleem.

        Het is geen overvoeding zeker niet.

        Grtz.

        Comment

        • marsupilami
          Senior Stoner
          Member
          • Mar 2010
          • 36

          #5
          Re: bladprobleem in DR100

          Je tent loopt te heet dude
          Last edited by marsupilami; 23 June 2010, 15:27.

          Comment

          • tijger
            Senior Stoner
            Member
            • Jan 2009
            • 32

            #6
            Re: bladprobleem in DR100

            bedankt vr de reacties jongens!

            @ thelos, het lijkt op een voedings/ph probleem maar dat is het niet.Met zo'n buffer heb ik daar geen problemen mee.

            @ stafford, denk je dat zwart/witfolie giftig is? Ik heb er een hok mee vol gehangen & daar zijn geen dergelijke problemen...

            @ Amneeshigh, ik gok ook op vergiftiging, had enkel gehoopt dat er iets in m'n hok stond, waar iemand anders al problemen mee had gehad .

            @ marsupilami, ik denk het ook, maar deze verschijnselen heb ik toch nog nooit gehad..


            Groetjes T
            Oldschool retired scrog master

            Comment

            • Amneeshigh
              Retired
              • Apr 2010
              • 1145

              #7
              Re: bladprobleem in DR100

              Kan zijn dat als je temp nu hoger is de gif stoffen wel vrij komen, en dat je temp lager was niet.

              Gooi je hoes van je koolstoffilter even in de was, dat scheelt echt een berg van je afzuig kracht.

              Grtz.

              Comment

              • ceBep
                Retired
                • Jun 2009
                • 4745

                #8
                Re: bladprobleem in DR100

                De tenten zijn gemaakt van Mylar en volledig gifvrij geproduceerd, denk dat je ergens anders moet zoeken.
                En dat de temp hoger is dan normaal moet in feite niks uitmaken qua gifstoffen dan, want ze zullen de tenten heus wel getest heb met een hogere temp dan normaal....

                Comment

                • Amneeshigh
                  Retired
                  • Apr 2010
                  • 1145

                  #9
                  Re: bladprobleem in DR100

                  Kan zijn dat er wat anders in de ruimte gifstof afgeeft met zijn setup en kuipen denk ik niet aan voeding, het zou zeil kunnen zijn wat in de ruimte of eronder zit.

                  En jawel gifstoffen worden bij een bepaalde temp afgegeven ik heb de giftentjes gehad en onder de 24 geen probleem 28 graden probleem.

                  Maar goed dat is wat ik er van denk als ik naar ze plant kijk en ze setup.

                  Grtz.

                  Ps, Ik hoop niet dat het de kuipen zijn ik zelf heb er geen last van en werk altijd met kuipen meer niet in een tentje.

                  Comment

                  Bezig...