Hulp gevraagd, lichtgroene naar gele bladeren (binnenkweek)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Hortus
    Retired
    • May 2010
    • 6

    #1

    Hulp gevraagd, lichtgroene naar gele bladeren (binnenkweek)

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik ben nu bezig met een paar pptjes en die staan nu 4 weken in de bloei.
    Alles ging goed tot nu, krijg nu verkleurende bladeren van de een op de andere dag.

    Ik draai met een 600 w son t, in een gtools 600 kast.

    Geef de dames canna terra flores en booster volgens het canna schema.
    Ze staan in 11 liter potten met goldmix.

    Temperatuur ligt rond 27 gr in de lichtperiode en 21 als ze donker staan.

    Meet me PH netjes op 6.0

    Wat kan dit zijn;

    Ondervoeding ?
    Overvoeding ?

    Ik heb al het een en ander gelezen, maar ik wil het zeker weten voor ik wat doe.

    Reacties zijn meer dan welkom.

    alvast bedankt
    Attached Files
  • tumble trimmert
    Banned
    • Mar 2010
    • 3610

    #2
    Re: Hulp gevraagd, lichtgroene naar gele bladeren (binnenkweek)

    beste is om een grond monster te nemen,dan kan je zien wat je ec en ph van je grond is.dan kan je gaan sturen met je voeding en ph.heb zelf nog nooit een kweek gezien die kut ging waar de ph en ec van de grond wel goed was.behalve bij een alcho maat die ze gewoon geen water gaf

    Comment

    • monty
      Banned
      • May 2009
      • 11215

      #3
      Re: Hulp gevraagd, lichtgroene naar gele bladeren (binnenkweek)

      Je hebt een Mg tekort. Epson zout geven (MgO) Paplepen op tien lieter water oplossen en eenmalig meegeven.

      Coniferen groen van pokon is gewoon epsonzout in ieder tuincentrum te verkrijgen.

      Grtz

      Comment

      • Hortus
        Retired
        • May 2010
        • 6

        #4
        Re: Hulp gevraagd, lichtgroene naar gele bladeren (binnenkweek)

        @ tumble trimmert
        @ monty

        Dank je voor jullie reactie, ik zal hier even mee aan de slag gaan.

        Ik laat in deze topic nog wel even weten of het heeft gewerkt.

        Groetjes

        Comment

        • Hortus
          Retired
          • May 2010
          • 6

          #5
          Re: Hulp gevraagd, lichtgroene naar gele bladeren (binnenkweek)

          Hoi allemaal,

          Zoals beloofd heb ik hier een kleine update van mijn bladprobleem.

          Ik heb de dames bijgevoerd met Magnesiumsulfaat 16 % MgO, we zijn 4 dagen verder en tot op heden niet echt een verbetering gezien.
          Ze krijgen 600 ml voedingsoplossing per 48 uur (ik vraag me af of dit genoeg is)

          Voelen aan mijn potten voor het gewicht kan ik wel maar is lastig met de achterste potten gezien mijn hokje niet echt heel groot is.

          Ik neem dus steekproefsgewijs een aantal potten en schat het gewicht in over alle potten.

          Kan iemand mij vertellen hoeveel tijd het nodig heeft voordat het magnesium zijn werk gaat doen?

          En kan dit heel veel kwaad die bladschade moet nog ± 3 weken

          Groetjes

          Hortus
          26062010295.jpg26062010298.jpg26062010299.jpg

          Comment

          • Hortus
            Retired
            • May 2010
            • 6

            #6
            Re: Hulp gevraagd, lichtgroene naar gele bladeren (binnenkweek)

            Hallo allemaal,

            Hier nog een update van mijn pptjs
            Ben inmiddels de 8ste week in gegaan en geef de dames inmiddels al een dag of 9 alleen water.

            Mijn probleem heb ik inmiddels wel gevonden denk ik.
            mijn ph meter is gaan verlopen en heb denk ik te veel afgezuurd (mijn ph meter gaf steeds 0.4 te hoog aan)

            Tevens heb ik ook een klassieke beginners fout gemaakt denk ik, te veel en te snel met voeding begonnen.
            Ik kweek nu op goldlabel en volgens mij kun je met deze aardemix de eerste 3 weken zonder voeding, ik ben gelijk na 4 dagen groei de bloei in gegaan en gelijk met voeding begonnen

            Inmiddels gaan mijn topjes lekker verder met ontwikkelen en beginnen de haartjes lekker te verkleuren
            Mijn handen jeuken om ze om te hakken maar ik geef ze nog wel even denk ik (als het weer een beetje mee zit pffff)
            Misschien dat iemand mij kan vertellen / helpen waneer het goede moment is om ze te oogsten.
            Ik maak me een beetje zorgen om die bruine vlekjes en de verkleuring in mijn blaadjes die mijn toppen in gaan.


            Groetjes Hortus


            12072010346.jpg12072010339.jpg12072010343.jpg12072010338.jpg12072010337.jpg12072010345.jpg


            Comment

            • Amneeshigh
              Retired
              • Apr 2010
              • 1145

              #7
              Re: Hulp gevraagd, lichtgroene naar gele bladeren (binnenkweek)

              Heel normaal die MGO schade krijg je niet meer weg in je blad, maar je planten gaan er niet minder om laat ze maar lekker geel trekken is ook normaal voor de 8e week .

              Grtz..

              Comment

              • Hortus
                Retired
                • May 2010
                • 6

                #8
                Re: Hulp gevraagd, lichtgroene naar gele bladeren (binnenkweek)

                Dank je voor je reactie amneeshigh

                Ik laat ze lekker staan nog kunnen ze nog een beetje voller worden.

                gr. Hortus

                Comment

                Bezig...