Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Biotabs en bladproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Biotabs en bladproblemen

    Korting op 420shop
    Hi All,

    Ik vermoed dat ik last heb van overvoeding. Plantjes gingen vrij aardig tot de 5e week. Ik kweek op kokos met biotabs en heb ik week 5 orgatrex en bactrex toegevoegd zoals in het schema staat. De bladeren kleuren geel van buiten naar binnen toe en de bladeren beginnen te krullen. Temperatuur en LV zijn goed. 25,8gr en 56%. Ik kweek met Leds. Plantjes zijn AF JAck Herrer en 60 day wonder. Iemand een idee of ik het juist heb? Of is er iets anders aan de hand?

    Bij sommige plantjes was het blad al geel voor de bijvoeding maar nog niet heel erg. Zie de foto's.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    #2
    Cocos en biotabs? Op cocos gebruik je cocos voeding, dees ga ni werken.

    Comment


    • Ikweetwelwatofniet
      Ikweetwelwatofniet commented
      Editing a comment
      Jawel dat gaat prima! Is zelfs een kweekschema voor

    #3
    Dat lijkt inderdaad overvoeding. De bladranden krullen ook wat omhoog wat het idee geeft dat ze het te warm heeft of een verdamping probleem. Blad wat is verbrand gaat niet meer herstellen.

    Kokos kun je door spoelen toch? Of is dat geen wijsheid omdat je met die buffer tabs werkt?

    Comment


    • Ikweetwelwatofniet
      Ikweetwelwatofniet commented
      Editing a comment
      Thx voor je reactie. Dat spoelen is idd niet aan te raden omdat ik dan helemaal de bodemsstructuur verkloot. Hoef sowieso tot oogst alleen nog maar water te geven dus hoop dat het in die periode niet erger wordt. Maar de volgende x ga ik gewoon naar Canna AB voeding. Veel beter te beheersen dan dit.

    #4
    lijkt mij een combinatie van voedingsoverschot en ijzertekort (verbrande puntjes zijn voedingsoverschot en dat het doortrekt in het blad en het blad helemaal droog en dor trekt is volgensmij ijzertekort, durf het niet zeker te zeggen)

    T zou goed kunnen dat er door teveel voeding iets met de waardes van je grond is gebeurt waardoor die er geen ijzer meer uit kan trekken, wat de combinatie ervan verklaard

    ik zou even gewoon alleen normaal water geven als ik in jouw situatie zat

    Maar ik ben geen expert

    Comment


    • Ikweetwelwatofniet
      Ikweetwelwatofniet commented
      Editing a comment
      Overvoeding is wel mijn duidelijke conclusie met behulp van jullie commentaren. Ik ga ff twee dagen helemaal geen water geven zodat ze droog komen te staan en dan een flinke scheut water. Hoop dat het niet verergert.

    #5
    Als je dat doet verergert het inderdaad. Dan loopt de EC in de grond op, en daarna verdrink je ze.
    Gewoon water blijven geven, maar zonder voeding.

    * je hebt die Biotabs wel verkruimeld ?

    btw2 Cocos kun je gewoon spoelen als er iets mis is. Dat is juist de bedoeling.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    Bezig...
    X