Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem, ik gok Kalium?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem, ik gok Kalium?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Is al weer een tijdje geleden dat ik op het forum ben geweest.
    Heb een paar leuke plantjes, maar helaas kreeg 1 van de planten dit bladprobleem:

    De rest ziet er gezond en netjes uit. Zelf wou ik een booster mee gaan geven, maar wou eerst even zeker weten of het een tekort is aan Kalium of wellicht meerderen te korten of zelfs misschien een overschot. De andere planten zien er gewoon gezond uit.

    De planten staan in 20L bakken met een huismerk cocos80/20grond.
    Canna bio voeding:
    Bio flora
    (Bio groei(deze geef ik nu uiteraard niet mee)
    Ik gebruik water uit de kraan, hier zit iets chloor in (spaans water) met alleen deze bio voeding, PH van het kraan water is rond de 8.5-9.0 (moet geen probleem zijn volgens bio kweken?)
    Bio kweken is wel nieuw voor mij...

    De planten zijn in week 4 van de bloei, met enkele weken voor groei uit zaad.

    Kan iemand mij even een duwtje in de goede richting geven.
    Alvast bedankt.

    P,s, hier kwam ik aan kalium te kort idee:

    http://www.spliffseeds.nl/nl/wiet-vo...-tekorten.html
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.

    #2
    Je zegt dat je in week 4 zit van de bloei zelf vind ik het er meer op lijken dat je net in week 2 zit van de bloei
    Vanaf wanneer ben je de bloei gaan tellen vanaf dat je de klok op 12/12 heb gezet ? en niet vanaf dat je zichtbare topjes had

    Je had tot nu groeivoeding kunnen geven en nu pas overschakelen op bloeivoeding
    De ph vind ik aan de hoge kant weet niet hoe dat zit met bio voeding en niet afzuren , maar er zaal vast nog wel iemand reageren .
    Denk dat je te vroeg ben begonnen met je bloeivoeding of te hoge PH en dat je geen tekorten heb maar dat het gewoon niet opgenomen kan worden door de plant .

    Comment


      #3
      Ik denk dat ze bij Spliffseeds de omschrijving van Kalium en Calcium per ongeluk verwisseld hebben.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4


        Verder begreep ik van Flint dat op cocos het lastig is om je Ph stabiel te houden en aangezien je medium 80% cocos bevat zou dit ook een rol kunnen spelen. En de Ph van je kraanwater is erg hoog, ben je niet in de war met de hardheid van het water?
        Biobizz raadt aan om water hoger dan Ph7 af te zuren, ik zit hier op Ph 7 en zuur dus niets af, maar zou dit navragen bij Canna.

        Het is in ieder geval positief dat de andere planten nog niets mankeren, zijn het verschillende strains?
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          allemaal het zelfde, met deze zaden heb ik eerder ook gekweekt, was er niks aan de hand. Precies het dezelfde voeding/water.
          Ik ga het dan wel met de bio PH- wat afzuren....

          Nonsense de planten staan al wel zn 4 weken te bloeien, onder de spaanse zon. dus geen 12/12.
          Stemma, bio is nieuw voor mij, en wou deze ronde beginnen met ph-(bio 50% citroenzuur) te geven. Op de fles staat hoeft geen ec/ph gemeten te worden. Maar ik had ook weer gelezen dat als de NPK's vermeld zijn op de fles, dat je dan toch beter kan afzuren als je PH rond de 8-9 ligt.
          QnQ zal het dan calcium zijn, bedoel je dat?

          Iemand nog aanraders?

          Ik ga straks maar even wat tank mineraal water halen en aanzuren, geef ik dat wel in de hoop dat het bijtrekt...?

          Strain is Afghani kush x Yumbodlt van world seeds dacht ik.

          Comment


            #6
            Bijgetrokken ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              nee, niet helemaal, de rest kreeg het ook. maar zag toen ook tot mijn spijt dat het vol met zaad zat. wellcith daardoor de verkleuring. Snap er nog steeds niks van.
              Nu bezig met een nieuwe ronde, maar heb weer een probleempje, vandaar de reactie.

              Slotje er op

              Comment

              Bezig...
              X