Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladproblem , gele vlekken met roest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladproblem , gele vlekken met roest

    Korting op 420shop
    Ik heb 5 plantjes , 4 staan sinds 3 weken in 11 liter smart pot met lava aarde bac . Ik geef ze onstaan ( min . 24 uur ) kraanwater . en wat bio bizz root juice .

    Soortje : Sweet N Sour , Fallen Angel , Rolex OG
    Zaaling
    Meet je de PH : nee

    Ik dacht van begin dat het om roest gaat dus ze besproeid met Rosacur ....en dit geeft weinig geholpen dus dacht ik dat geef ik te veel water . En was een beetje beter . Gaat om ouderen bladen die vergelen eerst , of krijgen kleine spotjes . Aub HELP
    Attached Files

    #2
    Aan de symptomen te zien zou ik zeggen een stikstoftekort.
    Mogelijke oorzaken.
    • De pH in het wortelmilieu is te hoog (pH> 6,5)
    • Er is in het wortelmilieu een grote opeenhoping van zink en mangaan
    • De stikstofconcentratie in het wortelmilieu is te laag
    • De worteltemperatuur is te laag
    • Het medium is te nat waardoor de toevoer van zuurstof naar de wortels tot stilstand komt
    • Het wortelsysteem functioneert niet meer goed, doordat het beschadigd of ziek is, of doordat wortels afsterve

    Aan jou om te bepalen wat de oorzaak is.
    Wat bedoel je met deze zin : "Ik geef ze onstaan ( min . 24 uur ) kraanwater"

    Comment


      #3
      De progressie van calcium tekort in chronologische volgorde.
      • Het belangrijkste zichtbare kenmerk van een calcium tekort zijn scherpe geel / bruin vlekken met een bruine rand aan het blad. De symptomen van een tekort aan calcium zie je vaak heel snel verschijnen: binnen een week tot twee weken zijn de eerste vlekjes zichtbaar op de oudere bladeren. Deze vlekken beginnen meestal als kleine, licht-bruine vlekken die later groter worden.
      • Na 2 weken zijn er meer en meer vlekken op de oudere bladeren, vaak verschijnen deze op de rand van het blad, zoals ze ook doen bij een tekort aan kalium of als een symptoom van verbranden. Maar de verschillen met een kaliumtekort zijn meestal goed te onderscheiden: de vlekken door een calciumtekort zijn goed gedefinieerd en verschijnen niet alleen op de rand van het blad. De vertraging in de groei is meestal zichtbaar binnen een week.
      • In sommige gevallen beginnen tijdens de groei de kelken te verschrompelen en de kelken krijgen magere, slanke bladeren, zonder vlekken.
      • Oudere bladeren sterven langzaam af, rond de necrotische vlekken kunnen er gelige, wolkachtige vlekken ontstaan. Hoe ouder het blad, hoe ernstiger de symptomen (zie foto's 1-3).
      • De bloei wordt ook geremd en vertraagd en het aantal bloem toppen is sterk verminderd. De toppen groeien niet strak en compact en blijven klein.
      • De Stampers zullen sneller bruin kleuren.



      kan het ook zijn

      Comment


      • mariuszka
        mariuszka commented
        Editing a comment
        Is bitterzout goed voor ?

      #4
      geen idee voor overschot houtskool geloof ik en tekort kan je hier wat uitzoeken en wat van brouwen. http://www.pure4green.com/nl/land_tu...ffen_vast.aspx

      Comment

      Bezig...
      X