Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plantje heeft gele kleur na het ontkiemen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantje heeft gele kleur na het ontkiemen

    Korting op 420shop
    Verleden week ben ik begonnen met het laten ontkiemen van 5 Lowryder #2 zaadjes en 15 Big Devils. Dit heb ik gedaan op de gebruikelijke "natte keukenrol" manier, en toen na 4 dagen alle zaadjes een mooie witte wortel hadden heb ik ze geplant.

    De potten waar ik ze in geplant heb zijn gewone goedkope plastic potten, gevuld met aarde voor kiemen en stekken. Aangezien de grond goed vochtig moet zijn heb ik deze een dag voor het planten reeds gevuld met grond en vervolgens gegoten tot er onderaan een paar druppels uit de gaatjes kwamen, dus tot de grond verzadigd was.

    Ik heb de gekiemde zaadjes geplant, zodat het kopje (nog steeds verpakt in het omhulsel van het zaadje) een mm onder de grond zat, en na een dag stonden alle plantjes reeds boven de grond, de zaadomhulsels lagen op de grond en de blaadjes waren reeds zichtbaar.

    7 van de 13 plantjes echter hebben in tegenstelling tot de andere 13 een onfrisse gele kleur, en ook zijn de kleine blaadjes niet zo mooi gevormd als die van de 13 andere plantjes.

    Mijn vraag is nu: waar kan de gele kleur op wijzen?

    * Teveel water?
    de grond is inderdaad verzadigd met water, maar niet extreem ook niet: de grond is vochtig en ik kan er een bal van kneden, het is niet echt "moerassig" of hoe je het ook wil noemen, dus ik denk dat dit goed zit
    * Teweinig water?
    (zie hierboven)
    * Teweinig licht?
    De potten staan aan het vensterraam, dus ze krijgen genoeg licht, en 's avonds zet ik er nog een paar uur een gewone lamp op voor nog wat extra licht. Ik ben wel van plan om vanavond nog een betere lamp erboven te hangen.
    * Overbemesting door foute aarde?
    Normaal gezien is de grond die ik kocht geschikt, en ik weet dat er de eerste 3 weken geen meststoffen mogen gebruikt worden om de wortel niet te verbranden
    * Gewoon geen gezonde plantjes?
    * Of is dit normaal en gaat dit nog veranderen?

    Graag had ik wat meer info hierover gehad, ik probeer vanavond nog een foto te posten.

    #2
    Re: Plantje heeft gele kleur na het ontkiemen

    de antwoorden op jouw vragen staan overal te lezen op het forum
    die vragen die jij stelt zijn al 1000-en keren gevraagd.
    zoeken naar geel blad en je krijgt 'n waslijst met topics die je kan raadplegen
    oude van dage willen ook steeds alles voorgekauwd hebben maar die geven we nu aardappel puree
    nieuwe kwekers willen ook steeds alles voorgekauwd krijgen maar die geef ik de tip meer te lezen of anders beter geraniums gaan kweken

    grtz angel777
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Plantje heeft gele kleur na het ontkiemen

      Ik heb wel degelijk -eveneens op jouw aanraden- kweekverslagen gelezen, en ik heb al redelijk wat gezocht, zelfs met de zoekterm "geel blad", maar geen enkel van de gevallen is te vergelijken met mijn situatie, daar het meestal planten betreft die al veel ouder zijn dan de mijne. Hoe kan ik nu in godsnaam weten of de situatie vergelijkbaar is of niet?
      Ik zoek zoveel mogelijk op hier op het forum, 2 andere fora en youtube, daar ik geen info kan krijgen bij bevriende kwekers; ik ken namelijk niemand die dit al geprobeerd heeft... en diegenen die dat wel al hebben gedaan hebben niet dezelfde problemen gehad als ik.
      het probleem is een beetje dat er zo een shitload van info op het net staan, en dat er in die wirwar van gegevens zoveel tegenstrijdigheden zitten, dat het soms best moeilijk is om de goede info er uit te halen...
      Jammer dat je mij blijkbaar over dezelfde kam scheert als kerels zoals die sluitspiermusketier, maar ach, als jij graag op die manier aangeeft dat mensen met kennis zoals jij zich niet hoeven in te laden met "beginners" zoals ik, so be it.

      Comment


        #4
        Re: Plantje heeft gele kleur na het ontkiemen

        Muzak stuur eens een foto kunnen we even beter bekijken geel blad kan vele oorzaken hebben .

        Grtz.

        Comment


          #5
          Re: Plantje heeft gele kleur na het ontkiemen

          @maar ach, als jij graag op die manier aangeeft dat mensen met kennis zoals jij zich niet hoeven in te laden met "beginners" zoals ik, so be it.

          totale onzin
          als ik echt wil weten waar het probleem ligt heb ik veel meer info nodig als wat er nu staat
          wat voor soort growmix (of gebruik je potgrond)
          waar staan ze de hele dag
          krijgen ze voeding
          hoe ziet hun wortels eruit ( wit of bruin?)
          hoe groot zijn de potten (inhoud in liters)

          en het allerbelangrijkste is duidelijke foto's naast de nodige info

          grtz angel777

          ( heb je de zaadleveranciers van de zaden al eens benaderd met je vragen? )
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

          Comment


            #6
            Re: Plantje heeft gele kleur na het ontkiemen

            Jee angel 777 wat de fuck heb jij gerook komt dit door die JackHarder die je gekweekt heb.

            Grtz.

            Comment


              #7
              Re: Plantje heeft gele kleur na het ontkiemen

              redelijk wat van die info had ik al reeds gegeven, ik zet het even op een rijtje

              - wat voor soort growmix (of gebruik je potgrond)
              gevuld met aarde voor kiemen en stekken.
              Dit is potgrond, een huismerk van Aveve, waarop de tekst "voor kiemen en stekken" staat

              -waar staan ze de hele dag
              De potten staan aan het vensterraam, dus ze krijgen genoeg licht, en 's avonds zet ik er nog een paar uur een gewone lamp op voor nog wat extra licht. Ik ben wel van plan om vanavond nog een betere lamp erboven te hangen.
              Ik woon op een appartement, dus buiten is voor de voorgroei geen optie.

              -krijgen ze voeding
              Normaal gezien is de grond die ik kocht geschikt(dus onbemest), en ik weet dat er de eerste 3 weken geen meststoffen mogen gebruikt worden om de wortel niet te verbranden
              -hoe ziet hun wortels eruit ( wit of bruin?)
              alle zaadjes een mooie witte wortel hadden heb ik ze geplant
              - hoe groot zijn de potten (inhoud in liters)
              dit had ik inderdaad niet aangegeven. De potten hebben een inhoud van 1liter elk. Afgaande op de potjes die anderen de eerste week gebruiken zijn deze nog relatief groot dacht ik.

              En in verband met de fotos:
              Graag had ik wat meer info hierover gehad, ik probeer vanavond nog een foto te posten.
              Ik zit nu op het werk, de fotos volgen vanavond.

              Dank bij voorbaat

              Comment


                #8
                Re: Plantje heeft gele kleur na het ontkiemen

                Probeer ze onder een spaarlamp of onder tl te zetten dit ivm het spectrum, de aarde lijkt me het probleem niet ik zit meer te denken aan te veel water .

                Ik wacht je foto even af voor we verder gaan gissen .

                Grtz.

                Comment


                  #9
                  Re: Plantje heeft gele kleur na het ontkiemen

                  Jammer genoeg kan ik met mijn NokiaE71 geen goede fotootjes nemen, ik probeer het vanavond met mijn digitale camera...

                  05072010055.jpg
                  Bovenaan: foto van een normaal groeiend plantje
                  Onderaan: mijn eerste "kapotte" plantje... Gisteren in de vuilbak gesmeten. Er zijn er nog 2 die bijna even geel zijn.
                  05072010059.jpg

                  Ik heb gisteren trouwens een klapspiegel rond de planten gezet zodat het zondlicht nog beter gaat gereflecteerd worden, en er tevens een 80 cm (21 watt denk ik?) TL lamp boven gehangen. Heb ook geen water gegoten gisteren aangezien ik schrik heb dat de oorzaak van mijn problemen een teveel aan water was.

                  Comment


                    #10
                    Re: Plantje heeft gele kleur na het ontkiemen

                    Te nat vrijwel zeker een zaailing gebruik haast niks nu , en aan je foto te zien lijkt het wel modder .

                    Laat de aarde maar eens een beetje indrogen het plantje komt er dan wel .


                    Grtz.

                    Comment


                      #11
                      Re: Plantje heeft gele kleur na het ontkiemen

                      oh... had een uitleg die ik ergens las dan verkeerd geinterpreteerd, zoals ik al zei; ik heb 1 dag op voorhand de potten reeds gegoten tot het water er onderaan uitkwam, aangezien ze zeiden dat de grond goed vochtig moest zijn en dat een luchtvochtigheid van 50 procent een vereiste is voor zaailingen... mijn fout!
                      Dus... zou het dan niet beter zijn om gewoon de potten half leeg te maken en op te vullen met droge aarde en dat mengen, of gewoon verder laten uitdrogen? Ik weet wel dat jij het laatste aangeeft -niet dat ik niet luister naar goed advies- vraag me gewoon af of het afwachten niet gaat resulteren in meer kapotte plantjes door het vocht?
                      Alleszins al hartelijk bedankt voor de hulp!

                      Comment


                        #12
                        Re: Plantje heeft gele kleur na het ontkiemen

                        gewoon lekker buitenzetten met dit weer zodat het met deze warmte het vocht ont-trekt. Ik vraag me trouwens af of ze dit overleven

                        Greetz
                        pw
                        Is het glas halfleeg of halfvol?

                        Comment


                          #13
                          Re: Plantje heeft gele kleur na het ontkiemen

                          Tjonge een spiegel bij je planten man does normaal zet die plantjes buiten en laat ze met rust.
                          Zorg dat je aarde niet te nat is dat is waarschijnlijk de oorzaak van jou gele kiem plantje
                          komende dagen word het warm dus die aarde droog wel in laat ze verder gewoon met rust en ook niet elke keer potten
                          gaan verzetten planten houden daar niet van.

                          groetjes
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #14
                            Re: Plantje heeft gele kleur na het ontkiemen

                            Wel Bella en PW, ik zou graag "normaal" doen en ze buiten zetten, maar zoals ik reeds eerder aangaf is dit niet mogelijk daar ik op een appartement woon. De bedoeling is dat ze uiteindelijk natuurlijk naar het bos in de buurt verhuizen en daar kunnen profiteren van de zon, maar daarvoor moeten ze nog wat verder groeien.
                            In verband met de spiegel; ik vond het niet zo een slecht idee, daar binnenkwekers ook reflecterende folie op de muren van hun kamer spannen om het licht beter en intenser te verspreiden, mijn oplossing is daar een beetje gelijk aan.
                            Wat je verder zei over het verzetten van de potten is nieuw voor mij; ik wist dit niet en zal dit dan ook niet meer doen - bedankt voor de tip!

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X