Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is dit een calcium tekort of tripsschade?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit een calcium tekort of tripsschade?

    Korting op 420shop
    Hoi! Ik ben laatst begonnen met het geven van voeding en volgens mij heb ik dit iets teveel gedaan. Op de foto's is namelijk duidelijk te zien dat de bladpunten verbrand zijn. Plantjes zijn +- 30 dagen oud en krijgen regenwater. Hier de foto's:

    Op de eerste foto lijkt mij het voedingsoverschot goed te zien, verbrande bladpunten. Echter wat zijn de strepen op mijn blad bij foto 2? Het lijkt ook verbrand, maar is dit nou een calcium tekort of komt dit door beestjes? Ik heb 3 plantjes staan en deze heeft hier vooral last van, deze is ook wat kleiner dan de andere 2 en groeit vooral in de breedte i.p.v. de hoogte.

    Als iemand weet wat dit is, wat doe ik ertegen om ze weer mooi gezond te krijgen?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    #2
    Plantjes uit zaad zijn maar zelden precies hetzelfde.
    Da's alleen bij echt goeie zaadmakers.

    Zou ze een paar keer kraanwater geven, en daarna voortaan 50/50 kraan/regenwater.
    Het lijkt inderdaad een Calciumprobleem, maar of dat een tekort is of wordt veroorzaakt door een foutje kan ik niet zien.
    Zo gauw je weer voeding erbij gaat doen, probeer dan alleen kraanwater daarvoor te gebruiken.

    Zo slecht staan ze er nog niet bij.
    Nette plantjes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Plantjes uit zaad zijn maar zelden precies hetzelfde.
      Da's alleen bij echt goeie zaadmakers.

      Zou ze een paar keer kraanwater geven, en daarna voortaan 50/50 kraan/regenwater.
      Het lijkt inderdaad een Calciumprobleem, maar of dat een tekort is of wordt veroorzaakt door een foutje kan ik niet zien.
      Zo gauw je weer voeding erbij gaat doen, probeer dan alleen kraanwater daarvoor te gebruiken.

      Zo slecht staan ze er nog niet bij.
      Nette plantjes.
      Okee! Ik heb ze nu kraanwater gegeven, kijken of het verschil zal maken

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Plantjes uit zaad zijn maar zelden precies hetzelfde.
        Da's alleen bij echt goeie zaadmakers.

        Zou ze een paar keer kraanwater geven, en daarna voortaan 50/50 kraan/regenwater.
        Het lijkt inderdaad een Calciumprobleem, maar of dat een tekort is of wordt veroorzaakt door een foutje kan ik niet zien.
        Zo gauw je weer voeding erbij gaat doen, probeer dan alleen kraanwater daarvoor te gebruiken.

        Zo slecht staan ze er nog niet bij.
        Nette plantjes.
        Ik geef nu kraanwater, en bij mijn gezonde (grote) planten, is 1 van de 2 onderste bladeren nu compleet geel. Wellicht is het een voedingsoverschot of tijd om te verpotten. Ze zijn ongeveer 40cm hoog in 8L potten.

        Comment


          #5
          Een kruiwagen verse grond met de juiste vochtigheid zal ze zeker goed doen.
          Dan kun je een weekje 50/50 kraanwater/regenwater geven en daarna eens zien of ze weer aan voeding toe zijn.

          Ja, blad wat is begonnen met vergelen gaat meestal niet meer groen worden.
          Als dat proces is ingezet is dat moeilijk te stoppen.
          Zolang het maar niet doorzet naar nieuwere bladeren.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Lijger
            Lijger commented
            Editing a comment
            Jup, ik zie dat het naar boven trekt.

            Morgen overpotten maar, kijken of dat wat oplevert

          #6
          Oke jongens, even een update.

          De "kleine" plant, groeit beter sinds die in een nieuwe pot staat. Ook nemen de bruine vlekken niet meer toe, nu echter het al bestaande probleem:

          Op alle planten worden de onderste bladeren geel tot ze afsterven, waarnaar het naar de bladeren daarboven trekt.

          Ik heb ze net overgepot, dus een te kleine pot kan het probleem niet zijn.

          Misschien vangen ze gewoon te weinig licht?

          Comment


            #7
            Het kan wel een dag of 4-5 duren voor die nieuwe grond effect heeft.
            In de tussentijd secuur water geven, opletten dat het niet teveel en niet te weinig is.
            Zoals ze op die 3e foto staan krijgen ze voldoende licht denk ik.
            Als je een plek hebt met beter/meer/langer licht is dat altijd beter.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X