bladproblemen, geel/bruine vlekken. wat te doen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Northern Green
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jul 2017
    • 5

    #1

    bladproblemen, geel/bruine vlekken. wat te doen?

    Korting op 420shop
    hallo ik ben hier nieuw op het forum en ik zit met een probleem,

    ik heb zelf op een kamer binnenshuis 2 auto purple plantjes staan die net een paar weken in de bloei staan.
    alleen 'de naam zegt het al' de planten horen paars te worden bij de toppen.
    bij een van de planten gebeurt dit ook wel alleen bij de andere dus niet.
    de niet paarse plant
    de 'niet' paarse plant
    de wel paarse plant
    de 'wel' paarse plant


    ze staan beide in 5 liter potten met een medium van potgrond gemixt met gefermenteerde groenteresten.
    beide planten zijn rond de 50cm hoog en beginnen al aardige toppen te krijgen,
    alleen nu beginnen sommige bladeren geel te worden en krijgen bruine vlekken erin,
    komen er ook spontaan in bladeren bruine puntjes.
    ik dacht zelf dat door de vergeling het een stikstof tekort had, dus ben ik nu al 5 dagen beginnen met water geven met
    voeding met veel stikstof erin.( heb ze daarvoor alleen water uit de kraan gegeven)
    hierbij heb ik ook aan de ph gedacht en bij het geven van de voeding met water lag de ph rond de 6.

    de 'wel' paarse plant is gedeeltelijk bijgetrokken maar heeft wat witte/gele stippen nog.
    de grond waarin de plant staat voelt licht, niet zwaar aan
    de wel paarse plant met wat witte stippen
    de 'wel' paarse plant met witte stippen


    de 'niet' paarse plant heeft vooral last van de gele bruine vlekken.
    de 'niet' paarse plant met bruine/gele vlekken
    de grond waarin deze plant voelt een stuk zwaarder aan dan de andere.

    ik weet zelf niet meer wat het verder kan zijn of wat ik moet doen dus daarom vraag ik het hier,
    alvast bedankt
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Stemma
    Exquisite Grower
    420 Member
    • Mar 2014
    • 7415

    #2
    Iedereen kan zijn zaadje/plantje 'Purple' noemen zonder dat er inderdaad een paars plantje uit komt.
    Vaak zitten er wel paarse genen in maar is het afwachten of die tot uiting komen.

    Ik zie maar 1 foto van een plant die inderdaad wel eens veels te nat kan staan. Graag foto's van de hele plant om mijn vermoeden te staven.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment

    • Northern Green
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Jul 2017
      • 5

      #3

      dit is de plant met de gele bladeren met die bruine vlekken Stemma
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      • Stemma
        Exquisite Grower
        420 Member
        • Mar 2014
        • 7415

        #4
        Vermoed dat ze gewoon honger heeft, ze toont zeker bovenin niet als een plant die nu te nat staat, maar het kan zijn dat dit wel zo geweest is.
        Geef je voeding of zo? En waarom zo weinig aarde?
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment

        • Northern Green
          Stekje
          Nieuw Lid
          • Jul 2017
          • 5

          #5
          qua aarde vond ik het wel genoeg voor zo'n kleine plant, maar hij heeft wel eens te nat gestaan.
          sindsdien is hij altijd zwaar gebleven al geef ik niet zoveel water.
          maar ik geef nu die alga grow van plagron Stemma

          Comment

          • Jack Spliff
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2017
            • 771

            #6
            Alga grow is groeivoeding, terwijl je plantje toch al mooi in bloei staat. Alga bloom is bloeivoeding.

            En is inderdaad ook weinig groeimedium voorzien. Wat grotere potten en meer aarde de volgende keer.

            Comment

            • Stemma
              Exquisite Grower
              420 Member
              • Mar 2014
              • 7415

              #7
              Ja, ga je zelf ook met maat 35 lopen terwijl je maat 39 hebt? Een 5 liter pot en dan nog voor 2/3 vullen. Je bezuinigt op je aarde maar loopt daardoor wel wat grammen mis.

              De potaarde heeft een veel grotere functie voor de plant dan je denkt.
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment

              • Northern Green
                Stekje
                Nieuw Lid
                • Jul 2017
                • 5

                #8
                oke naja bedankt voor de tips, maar is de hoeveelheid potaarde dan ook de oorzaak van die gele bladeren? Stemma

                Comment

                • Stemma
                  Exquisite Grower
                  420 Member
                  • Mar 2014
                  • 7415

                  #9
                  Aarde bevat voeding, dus hoe minder aarde de plant tot zijn beschikking heeft hoe minder voeding hij kan gebruiken. Daarom hoef je in een grotere pot ook minder snel bij te voeden.

                  Daarnaast is er ook, simpel gezegd, een betere waterhuishouding en een beter bodemleven mogelijk in een grotere pot. Doordat de wortels ook meer ruimte hebben om te groeien zal dit ook tot een grotere plant leiden.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment

                  Bezig...