Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kaliumtekort, of toch hitte, of licht te dichbij, of...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kaliumtekort, of toch hitte, of licht te dichbij, of...?

    Korting op 420shop
    Wat is er hier aan de hand?

    Ben momenteel bezig met Channel+ op cocos/perliet, Week 4, 1.20m2 tent, 9x CX3590 COB @70 Watt, momenteel 20 uur dag/4 uur nacht. (Planten even buiten gezet om meer natuurlijke foto te kunnen maken).

    Ben tot eind vorig week een weekje weggeweest, voordat ik wegging werden de onderste bladeren al wat lichter, en nu hebben de middelste bladeren het ook...

    pH van mijn voeding/water is 5.8, en heb dit weekend doorgespoeld totdat all het water dat er vanonder uitkwam ook onder de 6.0 pH zit...
    Voeding die ik gebruik is Canna Coco (A + B), voor een 'licht' voedings-schema.

    Ik ben helemaal niet zeker wat er aan de hand is:
    * Dacht eerst overvoeding, dus heb ik 2 weken geleden doorgespoeld met de helft voeding. Geen effect op de lichtere kleur van de onderste bladeren.
    * Kreeg ook wat gele randjes daarna, dus dacht aan voedingstekort, en heb zaterdag de voeding weer naar het "lichte" schema gebracht. Heb het idee dat het sindsdien wel weer erger is geworden.
    * Aangezien de tent in m'n schuurtje staat is het wel al een paar keer goed warm geweest (32C rond de toppen van de plant, potten/wortels zijn nog niet warmer geworden dan 26C). Over het algemeen wordt het ongeveer 28C gedurende de dag-periode, en 24C gedurende de nacht-periode.
    * Luchtvochtigheid gemiddeld tussen 50 - 70%, planten krijgen ook wat wind van een fan, en heb fatsoenlijke afzuiging (S&P 350W TD Silent EcoWatt, 12.5cm pijpen)
    * LED COBs hangen ongeveer 50 CM boven de toppen van de planten, en zijn momenteel niet gedimd (kan dat trouwens wel doen, heb ook 20 minuten automatisch dimmen in de ochtend en avond).

    Ik vermoed dat het een kalium-tekort is, maar ben toch ook bezorgd dat er te veel licht, of te veel warmte is... Of heeft het kalium-tekort te maken met de hitte, en heeft de plant moeite om het op te nemen en is er in feite toch overvoeding? Is er een suplement dat me kan helpen, en kan er sowieso nog iets goeds van de plant terechtkomen (nieuwe toppen zijn nog mooi groen)...

    Bedankt, en groeten,

    baktar
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    En nog een foto, kan er maar een per post toevoegen?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      En nog eentje.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door baktar View Post
        En nog een foto, kan er maar een per post toevoegen?
        Je kan tot 30 foto's per bericht toevoegen. Gewoon een kwestie van meerdere selecteren. Gebruik je een desktop, mobiel of tablet?

        Jammer dat niemand je heeft kunnen helpen, hoe is het nu met je planten?
        Veel gestelde vragen over het forum

        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Komt dit niet door een overdosis licht in combi met hitte?
          En graag verse foto's!
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Ik denk dat het met de pH te maken heeft. (had)
            Het lijkt er eigenlijk wel vrij duidelijk op.

            Idunno waarom ik deze post niet eerder gezien heb.
            Misschien had ik 'm wel gezien en was er teveel tekst voor m'n gemoedstoestand op dat moment
            Hopelijk is het opgelost.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X