Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

M'n bloeiende Blackjack begint te verkleuren en heeft rare gele vlekjes.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    M'n bloeiende Blackjack begint te verkleuren en heeft rare gele vlekjes.

    Korting op 420shop
    Hoi!

    Ik heb wat advies nodig, een van m'n plantjes "een Blackjack" staat nu zo'n 5 weken in de bloei en en begint ondertussen wat tekorten te vertonen geloof ik.
    De laatste dagen zijn er wat lage en middel hoge blaadjes die naar geel aan het verkleuren zijn.
    De verkleuring begint voornamelijk vanuit het midden van het het blad. Ook zijn er een paar die gele vlekken hebben en een aantal waarvan het bladslap en wat meer naar beneden gebogen lijkt te hangen (zonder dat de plant uitgedroogd is ofzo).

    Ik heb lopen zoeken maar kon zelf niet echt een duidelijke oorzaak vinden. De symptomen van magnesium of zwavel komen denk ik nog het meest in de buurt maar zeker geen overtuigend bewijs.
    Misschien dat een van jullie een idee heeft.

    Alvast bedankt!
    Nuka
    Attached Files

    #2
    Re: M'n bloeiende Blackjack begint te verkleuren en heeft rare gele vlekje

    PS er blijken ook bruine vlekjes op sommige blaadjes te zitten en gele verkleuring die begint aan het uiteinde van het blad.

    Comment


      #3
      Re: M'n bloeiende Blackjack begint te verkleuren en heeft rare gele vlekje

      zou er niks aan doen ,de plant gaat nu oude bladeren afstoten ,om 2 reden de plant haalt de voeding uit het bladt en de toppen binnenin krijgen meer licht

      Comment


        #4
        Re: M'n bloeiende Blackjack begint te verkleuren en heeft rare gele vlekje

        Ok maar ze moeten nog minimaal 5 weken, is dat dan echt slim??

        PS thanx voor je reply

        Comment


          #5
          Is gewoon overvoeding, bladpunten verbrandt, gewoon effe extraveel water geven, zodat halve liter onderuit loopt, en rustig aan voor week puur water.. Helpt de kleine spoeling niet, en verergert het nog de volgende dag, dan met je superspoeling doen, zodat ne liter eruit loopt.

          Afhankelijk van hoe erg de overvoeding is, dan kan het zwaar verslechteren door niet te spoelen, als je op randje zit, zal gewoon puur water geven helpen onder contorle houden..

          ps: tip je kon al zien dat je overvoed had voor de problemen begonnen omdat je bladpunten van je bladeren al aan het schuindraaien waren op bepaalde bladeren.. Dit is het voorteken, en uiteindelijk begint de verbranding..

          Voeding geven is goed, maar je ook inschatten dat ze er genoeg hebben, als je plant knalgroen staat en je weet hoeveel keer voeding je al gegeven hebt per week, is het altijd slim om gewoon es paar dagen niets te geven, zo voorkom je dit
          Last edited by westport; 24 July 2010, 14:23.

          Comment


            #6
            Re: M'n bloeiende Blackjack begint te verkleuren en heeft rare gele vlekje

            Ja weet je dat echt zeker?? Want het zijn namelijk niet de bladpunten die aan het verbranden zijn, die verbrande puntjes aan het uiteinde waren al redelijke tijd zo.

            Maar je zegt dus dat het vergelen vanuit het midden van het blad en de necrotische vlekken gewoon door verbranding komt??

            Gelukkig heb al wel gespoeld vandaag, maar ik dacht eigenlijk zelf aan een ph probleem of lockout door te veel magnesium (green sensation) waardoor het mangaam niet meer werd opgenomen.

            Iedergeval onwijs bedankt voor de reacties.

            Groeten,
            Nuka
            Last edited by nuka; 22 July 2010, 00:00.

            Comment


              #7
              Re: M'n bloeiende Blackjack begint te verkleuren en heeft rare gele vlekje

              Zoals je zelf zegt je planten hebben lang overvoed geweest, dan krijg je daaruit allerlei kwalen of rare plekjes.. Teveel voeding zorgt ook voor voedingstekort omdat je plant niets meer kan opnemen en dan wordt het moeilijk en verwar je het met tekorten.. Tekorten krijg je dan door teveel voeding maar plant kan het niet opnemen..

              Green sensation is redelijk sterk en je moet je normale voeding minder dan als je het gaat toevoegen, het is sterke pk 13-14. Geen pk13-14 gebruiken ermee in combo.

              In ieder geval je plant ziet er gezond uit grotendeels. Die bruine plekken op het grote blad zijn van overvoeding..

              Als je nu zorgt voor normale situatie komt het goed,je planten zijn nog redelijk zwaar groen, dus zie dat je ze niet terug overvoed.

              Je hebt ze redelijk lang overvoed want zelfs onderderste bladeren zijn verbrandt geraakt.. Beter te weinig voeding dan teveel, want overvoeden is niet gezond voor je plant en zorgt ook dat je aarde verkloot wordt. Als je plant echt mooi donkergroen staat, soms effe inhouden met voeding, gewoon naar bladkleur kijken, wanneer die begint te verlichteren tot lichtgroen kun je weer bijvoeden.

              Na enige ervaring geef je zo perfect voeding, op zich vrij simpel, gewoon veel kijken naar je planten hehe. Van groen tot geel, afhankelijk van de kleursterkte kun je afleiden of ze genoeg hebben..
              Last edited by OnlineAlien; 23 July 2010, 02:23.

              Comment


                #8
                Re: M'n bloeiende Blackjack begint te verkleuren en heeft rare gele vlekje

                Donkergroene bladeren... Kan heel moeilijk een tekort zijn. Ik zet me achter OnlineAlien wat z'n raad betreft

                Gewoon rustig aan doen met die voeding en die boosters, dat is echt straf spul en velen gaan ruim gaan voeden en zo komen ze dan slechter uit dan vooraf...

                Comment


                  #9
                  Ik maakte m'n voedingswater al bewust een derde minder sterk als m'n voedingschema aanraadde.

                  Maar het begint iedergeval wel door te dringen dat de voedings richtlijnen van Plagron (en waarschijnlijk meeste andere merken ook) aardig afwijken van wat realistisch gezien noodzakelijk is voor een binneplantje.

                  Thanx gasten!!!
                  Nuka

                  Het is ook stom,

                  Ik heb namelijk alle mogelijke tekorten, schimmels en ph problemen opgezocht ben elke mogelijke site met beschreven symptomen nagegaan. Nu kan ik dus zo ongeveer alle voedings-tekorten uit m'n hoofd beschrijven "wat in principe natuurlijk niet vervelend hoeft te zijn". Maar voedings verbranding, daar heb ik niet eens bij stilgestaan suf he? Tewijl ik vebranding door hitte al wel vaak genoeg heb gezien.


                  Aan de andere kant, door schande leren we weer.
                  Last edited by westport; 24 July 2010, 14:23.

                  Comment


                    #10
                    Re: M'n bloeiende Blackjack begint te verkleuren en heeft rare gele vlekje

                    Schande? Dan mag je al veel mensen aan de schandpaal nagelen hoor . Is echt geen zeldzaam probleem, geloof me.
                    Je mag gerust eens gewoon water geven zodat je voeding er wat uitgaat en er geen nieuwe voeding in je grond gaat. Kan zeker geen kwaad bij overvoeding .
                    Soms ligt het probleem nogal voor de hand

                    Comment

                    Bezig...
                    X