Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Heb gelezen op het forum dat het misschien aan mijn ph lag, Heb dus een grote container met water gevuild en die afgezuurd met azijn ( had gelezen dat dit ook goed is om aftezuren) de ph van het water was 6.3 en die heb ik gegeven aan de plaantjes misschien help het ook ik weet hiet niet.?
In de loop van de week zak ik eens in een plantenwinkel gaan vragen of ze iets liggen hebben om calcium aan de planten te geven.
Als je nog tips hebt ben ik er zeker voor open.
30 Jaar geleden deden we dat met bordkrijt.
Gewoon een wit krijtje even over een schuurpapiertje krijten, poeder opvangen, mixen met water en bij de plant gieten.
De kans bestaat dat je dan een magnesiumtekortje krijgt, dat los je op met bitterzout, idemdito...theelepeltje, flessie water etc...
Advanced nutriƫnts heeft daarvoor Calmag in het assortiment, Aptus heeft CaMg en Biogreen heeft Calgel (ik ook)
Een snufje Lavameel kan ook, of Zeewierkalk, er zijn talloze middelen, voor heel duur, of bijna gratis.
Comment