Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wietplant Buiten, Blad verkleurt snel naar geel SNEL hulp gevraagd!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietplant Buiten, Blad verkleurt snel naar geel SNEL hulp gevraagd!!

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,

    Hoop dat iemand mij kan helpen met mij te zeggen wat dit voor probleem is.
    het normale blad blijft groen maar in de topjes van de takken wordt alles geel.
    Zie hier hoe het normaal was:

    Deze 2 foto's van mijn plant zijn van ong anderhalf 2 week geleden ong:
    Foto125.jpg

    En deze is van vandaag de dag ongeveer in 3 dagen zo verkleurd:

    Foto131.jpgFoto132.jpgFoto133.jpg
    Boven af Zeikant Bladkenmerk

    22-07

    Foto142.jpg Foto138.jpg
    zoals je ziet hij groeit wel , kijk maar naar de rand van de pot, vergeleken met de 1ste foto's

    24-07

    Foto148.jpgFoto150.jpg
    Klein wit vliegje met angeltje ??

    Foto149.jpgFoto147.jpgFoto151.jpg

    25-07
    Foto0081.jpgFoto0080.jpgFoto0082.jpg
    Kleur lijkt te verbeteren? en terug te komen zoals in de linker foto goed te zien is,
    heb nu gister Mg toegevoegd.


    28-07
    Foto158.jpgFoto160.jpgFoto159.jpgFoto157.jpg
    Sorry voor donkere foto's het was 4.00 s'nachts
    heb hier mijn grond net uitgespoeld en me wortels,
    net terug gezet en de grond verrijkt met meststof ...
    gelijk spraymix van hypro gegeven..
    kleur is nog het zelfde volgens mij?




    Foto146.jpg

    Brok Magnesium , iemand tip voor hoeveelheid en toediening?



    bij voorbaat dank gasten.
    Attached Files
    Last edited by michelcanada; 28 July 2010, 03:10. Reden: text

    #2
    Re: Wietplant Buiten, Blad verkleurt snel naar geel SNEL hulp gevraagd!!

    Lijkt wel een te veel aan stikstof. Geef je al voeding of alleen maar water? Het zijn nog kleine planten die in grote bakken staan. De 1e en mogelijk zelfs de 2e maand zou ik alleen maar water geven, omdat de planten vooralsnog voorzien in hun voedingsbehoefte uit de grond.

    Comment


      #3
      Re: Wietplant Buiten, Blad verkleurt snel naar geel SNEL hulp gevraagd!!

      Ze hebben dorst heel erg dorst voel is je potten hoe licht die wegen

      En heb je al voeding gegeven dan zou die lichtere verkleuring wel is daar de oorzaak van kunne zijn

      groetjes Bella
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Wietplant Buiten, Blad verkleurt snel naar geel SNEL hulp gevraagd!!

        Zit of cocos of aarde? Geef je voeding?

        Ik zou me er nog geen zorgen overmaken, plant ziet er gezond uit. Hangt ervanaf hoe dit gaat evolueren.. Als je bladeren groen worden zal het okee zijn. Als het zo blijft is het minder goed. Plant lijkt niet genoeg voeding naar boven te sturen.. Kan geen tekort zijn anders zou je vanonder vergeling krijgen..
        Mss wat hittestress, je plant is ook omringd door plastiek, krijgt die wel genoeg verse lucht of zit die in een afgesloten broeikas..

        In slechtse geval, kun je altijd je plant levend houden met bladvoeding door gewoon je voeding op je plant te spuiten, neemt die het via het blad op en zal terug groen komen.. Mss gewoon tijdelijk door de hitte dat ie wat raar doet.. Hou ons op de hoogte, binnen 5 dagen of het verbetert of verergert..

        Behalve dat, zijn er speciale dingen die je met je planten doet of producten ...?

        Comment


          #5
          Re: Wietplant Buiten, Blad verkleurt snel naar geel SNEL hulp gevraagd!!

          Hij is 40 cm ongeveer, en hij krijgt voeding , hypro voeding en geef hem nu s,avonds spraymix van hypro , via de plantenspuit , maar ik zie er voor de rest nix aan,
          en droog is hij al helemaal niet , dat is onzin hij staat in cocos grond , hij groeit wel verder , maar hij liijkt verder ook gezond maar niet dat dit door een beestje komt of iets?
          En hij staat niet in de folie, altijd naar beneden dus ook geen broeikas effect.

          Comment


            #6
            Re: Wietplant Buiten, Blad verkleurt snel naar geel SNEL hulp gevraagd!!

            Fe en/of Mn tekorten kunnen vergeling boven in je plant veroorzaken. Die cocos bevat zelf maar heel weinig voedingstoffen, tenminste als het geen voorbemeste cocos is.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: Wietplant Buiten, Blad verkleurt snel naar geel SNEL hulp gevraagd!!

              Ik zou geen spraymix meer geven, je plant ziet er perfect uit van voeding, enige rare is dat je nieuwe bladeren bovenaan niet genoeg voeding krijgen of snel genoeg groen worden.. Normaal gezien stuurt plant z'n voeding naar de nieuwe bladeren en dus zouden ze niet lang geelachtig mogen blijven.. Als ie tekort had zou ie het van z'n eigen bladeren nemen.
              Je bladeren zouden terug groen moeten worden...Bekijk goed iedere dag of je evolutie ziet erin, worden bladeren die wat geelachtig waren iets groener de volgende dag?

              In ieder geval, plant ziet er kerngezond uit, waarom die z'n voeding naar z'n nieuwe scheuten niet stuurt, weet ik niet, komt vanzelf goed gok ik

              Als het verslechtert of niet betert in komende dagen, best effe goed je cocos uitspoelen ,zodat alle narigheden eruit zijn.. Zorg je trouwens dat je drainage hebt een beetje als je voeding geeft op cocos? Altijd wel goed dat een beetje eruit loopt na een waterbeurt zodat zouten kunnen wegspoelen
              Last edited by OnlineAlien; 23 July 2010, 02:47.

              Comment


                #8
                Re: Wietplant Buiten, Blad verkleurt snel naar geel SNEL hulp gevraagd!!

                ja heb gaten in de onderkant, en ik ga nu Mg toevoegen maar bedankt, voor de info allemaal miss iemand verhouden van het blok magnesium hierboven op de foto ,

                Comment


                  #9
                  Re: Wietplant Buiten, Blad verkleurt snel naar geel SNEL hulp gevraagd!!

                  En wat had je nu gedaan, lijkt terug groen te gaan worden?

                  Comment


                    #10
                    Re: Wietplant Buiten, Blad verkleurt snel naar geel SNEL hulp gevraagd!!

                    mijn eigen plant heeft dezelde symptomen gehad. mijn probleem was een beestje aan de wortel ik heb de plant uit de grond gehaald de wortels gespoeld en het beestje er van af gehaald daarna ging ie groeien heeen

                    Comment


                      #11
                      Re: Wietplant Buiten, Blad verkleurt snel naar geel SNEL hulp gevraagd!!

                      hoe kan ik het beste mijn plant uit de grond halen dan? zonder te veel wortel te beschadigen??

                      Comment


                        #12
                        Re: Wietplant Buiten, Blad verkleurt snel naar geel SNEL hulp gevraagd!!

                        ik heb de grond om 4.00 uitgespoeld,
                        de wortels ook hierbij heb ik geen beestje aangetroffen,
                        netjes de grond verrijkt met meststof en zn voeding gegeven,
                        spraymix en groeivoeding.
                        Last edited by michelcanada; 28 July 2010, 03:44.

                        Comment

                        Bezig...
                        X