Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

probleem met de blaadjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    probleem met de blaadjes

    Korting op 420shop
    hallo,

    ik heb sinds vorige week probleemen met mijn blaadjes.
    Het is een Moham Ram, zaadjes zijn Sweet Seeds. Het is nu al enkel dagen dat er "vlekjes" of gaatjes in de baadjes zitten. Zou iemand weten waaraan dit kan liggen?

    Ze krijgen elke dag minstens een liter water, groeistoffen hebben ze al even niet meer gehad. Verder genieten zij van de stralende zon van 's morgens tot 's avonds.
    En ik heb geen vaste grond, ik kweek ik een pot van 50+ liter.

    ik merk ook kleine, buine-gele fijne beestjes op, nog niet eens zo groot als een speldennaald.

    Hieronder wat foto's, sommigen sterk vergroot
    DSC06956.jpgDSC06958.jpgDSC06955.jpg

    thank you

    #2
    Re: probleem met de blaadjes

    probeer die beestjes eens te trekken op een blad papier oid

    Comment


      #3
      Re: probleem met de blaadjes

      Zijn larven die in je blad je bladmoes opeten
      Kan effe niet terugvinden wat het zijn maar het is zeker iets wat in je blad zit en je blaadjes van binnenuit opeet.
      EDIT: Zoek maar op: MINEERVLIEGEN
      Om je even volledig verder te helpen kan je HIER klikken, Mineervliegen moet je bij kijken (wist dat ik dat herkende maar wist de naam niet meer van dat beestje ). Geen foto nodig dus

      Greetzzz

      Jona
      Last edited by Jona; 23 July 2010, 13:08.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: probleem met de blaadjes

          Denk niet dat er daarover iets op het forum staat, ik denk dat je eens moet gaan googlen en kijken hoe ze dat in de tuinbouw aanpakken.

          Comment


            #6
            Re: probleem met de blaadjes

            jona ik heb zelf pas de larven van mineervliegen uit mijn planten geplukt en ik ben er 99% zeker van dat dit geen mineervlieglarveschade(hell wat een woord) is.

            wat het wel zou kunnen zijn vraag ik mij ook af!!

            Comment


              #7
              Re: probleem met de blaadjes

              Dan is het mij een raadsel, sorry
              Ik vond het er goed op gelijken, gewoon wat kleiner. Zou niet weten wat het wel is dan :/

              Comment


                #8
                Re: probleem met de blaadjes

                Mineervlieglarven maken echt gangen door je blad net zoals de naam zegt, het lijkt op een mijnenstelsel met diverse gangen.
                De larven van een mineervlieg varieeren van transparant tot vuilwit/ okergeel(niet transparant), melkwit tot cremewit( niet transparant), ligt er aan welke soort je hebt.

                Bruingele beestjes... larven of echte beestjes met poten o.i.d?

                Comment


                  #9
                  Re: probleem met de blaadjes

                  ik twijfel ook een beetje bij die mineervliegen. Op wikipedia es opgezocht wat het is (zie onder, in engels wel)
                  Het meeste van de beestjes heb ik met de hand verwijderd. Een paar kleine groene rupsen, maar vooral die kleine vliegjes komen vaak voor. Heb de plant nu bespoten met iets wat alle beesterij zou moeten weghouden. Het product wordt gebruikt voor groenten te bespuiten, en zou ook veilig moeten zijn voor de plant (des niet iets dat je vlakaf kunt vragen hier, so I assume... )
                  We zijn een dag laten en ik zie geen negatieve effecten. Hopelijk tast het de kwaliteit niet te veel aan..

                  bedankt voor de reacties allemaal




                  The family Agromyzidae is commonly referred to as the leaf-miner flies, for the feeding habit of larvae, some of which are leaf miners on various plants.
                  A worldwide family of approximately 2,500 species.The species are small, some with wing length of 1 mm. The maximum size is 6.5 mm. Most species are in the range of 2 to 3 mm.

                  Comment


                    #10
                    Re: probleem met de blaadjes

                    ik heb in bijlage nog es een prentje gestoken, zo kun je zien wat het effectief is. De zwarte 'puntjes' zijn effectieg al gaatjes. Het lijkt een soort corrosie van het blad te zijn, iets dat het aantast.
                    Let wel, de foto is vergoot

                    blad.jpg

                    Dit is de plant op gewone grootte, merk dat de corrosie overal zit

                    DSC06965.jpg

                    Comment


                      #11
                      Re: probleem met de blaadjes

                      Hoi Loukypooh,

                      Lijkt dit niet op ordinaire bladroest? ik heb thuis in de achtertuin een kastanjeboom staan, met precies de zelfde verschijnselen als dat jij hebt op je plant.

                      Mvg Peter
                      Is het glas halfleeg of halfvol?

                      Comment


                        #12
                        Re: probleem met de blaadjes

                        Peter,
                        bedoel je dan dat dit geen kwaad kan? Of kun je er dan iets aan doen?

                        Comment


                          #13
                          Re: probleem met de blaadjes

                          Geef je voeding zou wel is over voeding kunne zijn

                          groetjes Bella
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #14
                            Re: probleem met de blaadjes

                            Bladroest is een ernstige schimmelziekte, die heeft een ander schadebeeld dan te zien is op de foto's, tenminste daar lijkt mij het naar....

                            Ff een stukje uit de Wiki ter verduidelijking:

                            Uredinales

                            Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

                            Ga naar: navigatie, zoeken
                            Uredinales
                            Blazenroest (Cronartium ribicola)Taxonomische indelingRijk:Fungi (Schimmels)Stam:BasidiomycotaKlasse:Urediniomycetes (Roesten)OrdeUredinales
                            De Uredinales vormen een orde van schimmels (Fungi) uit de klasse van roesten (Urediniomycetes).
                            Uredinales leven als parasiet op vasculaire planten. Veel soorten hebben twee soorten gastplanten nodig om hun levenscyclus te voltooien. De Uredinales behoren tot de meest gevreesde schimmels in de landbouw vanwege hun destructieve werking op planten. Er zijn ongeveer 4600 soorten.

                            Comment

                            Bezig...
                            X