Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Serieuze bladvergeeling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Serieuze bladvergeeling

    Korting op 420shop
    Ik zit in men 5de week bloei heb net trips beesten bestreden..

    maar men plant begint serieus geel te worden en soorten elke dag is het blaadjes rapen denk dat er straks niks meer over zal van schieten :s

    ik geef 3maal in de week voeding 0.7ll elk (canna lijn) en dagen daar tussen gewoon afgezuurd water (0.5l elk)
    kan iemand me dringend helpen..

    image_298816.jpgimage_298817.jpgimage_298815.jpgimage_298956.jpgimage_298818.jpg
    Last edited by QnQ; 16 October 2017, 19:54.

    #2
    Waarmee heb je de Thrips bestreden ?
    Ook op de toppen gespoten lijk 't ?

    Het ziet eruit als een algeheel voedseltekort, maar ik weet niet waar ze in staan en wat ze precies gehad hebben, of je ec meet, en/of pH, Canna bio of mineraal.
    Met wat meer details kan iemand de oorzaak wel vaststellen, maar geel blad gaat niet meer groen worden.
    In ieder geval volgende keer bij het eerste blaadje al gaan kijken, da's alvast geleerd dit keer.

    Ik heb de foto's ff in je post gezet. Om mij onbekende reden deden de eerste 3 het niet.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      PowerZyme hehehe

      Comment


        #4
        Heb de trips met roofwantsen bestrijd met niks van producten bespoten.

        Mijn medium staat in canna terra prof grond.
        Verder voed ik met heel de lijn van canna ( vege,flora,cannazym rhinzotonic,pk13/14,canna boost) enzo.

        BV:
        Maandag :voeding 0.8l
        dinsdag:water 0.5l
        woensdag:water 0.5l
        donderdag:voeding 0.8l
        vrijdag:water 0.5l
        zaterdag:water 0.5l
        zondag:voeding0.8l

        Ik hou me aan het voedingsdag van canna pak niet het maximum of minimum altijd zo wat het gemiddelde.
        En tot slot ph zit altijd rond 6.0-6.3
        en de ec meet ik niet..

        Comment


          #5
          Wel vreemd dat je vaste hoeveelheden water geeft.

          Comment


            #6
            Die gaan dus heel wsl te nat staan. Als ze vier dagen per week genoeg hebben aan een halve liter dan is de rest teveel. Snap ook niet waarom je zoiets zou doen.

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Ja dat heb ik ook al gedacht maar als ik dan een dag skip hangen alle maar dan ook letterlijk alle bladeren naar beneden echt een noodkreet voor water toch?

                Comment


                  #9
                  Ze kunnen ook slap gaan hangen als ze te nat staan.
                  Ik heb een vetplant gehad en mijn kuisvrouw gaf die teveel water waardoor die bladeren ook gingen hangen.

                  Beste methode is uw potten wegen vind ik. Of uw vinger er eens insteken, maar dat zand kruipt zo onder uw nagel.

                  Comment


                    #10
                    Als ik dan een watergift staan ze allemaal terug recht na halfuurtje hoor..
                    En het rare is 4 van de 5 dames komen geel maar het kleinste zo'n een 20cm kleiner ziet er mooi donkergroen uit daar is niks op aan te merken en krijgt evenveel hoor.
                    Leg me dat eens uit ​​​

                    Comment


                      #11
                      Jah, ken uw meisjes he, ik was er niet bij. Zie het voorbeeld van mijn indica. Of zie hoe mijn 2046 reageert op dezelfde voeding van mijn Neville Haze, terwijl ze even oud zijn.
                      Die 2046 kan alleen nog maar afgezuurd water aan, mijn Neville vreet zich lekker vol (maar is kruising met indica om de bloeitijd te verkorten).
                      Iedere plant reageert anders en daarom is het belangrijk dat verbruik goed in de gaten te houden. Je kan geen vaste hoeveelheden geven.

                      Als ik dat zou doen bij die indica zou ze ook gehelegans verneuken. De plant lezen is dan toch zo gek niet. Leren, lezen, leren, repeat.
                      Een relatie met de dames opbouwen is geen overbodige luxe. Dat zijn mijn minnaressen en als mijn lief niet in de buurt is botvier ik lustig mijn fetisj daarop.
                      Little does she know }-)

                      Comment


                        #12
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                        • Organisch
                          Organisch commented
                          Editing a comment
                          Waarom sorry? Is toch goed advies. Had het niet beter gekund. Qua stikstof ben ik een andere mening toegedaan, maar daarom wil het niet zeggen dat het niet zou helpen.

                        #13
                        Dat zou kunnen kloppen als een bus!
                        Want dit is nog altijd mijn aller eerste kweek ooit..
                        Want een tijdje geleden als ik overschakelde naar 12/12 dacht ik dat ik direct bloeivoeding moest meegeven. ..
                        Maar een mensen hebben mij er dan op gewezen in men kweekverslag dat dat nog niet aan de orde was.

                        Bedankt gasten ah en QnQ ik ga me nu houden aan de voeding hoeveelheden houden die je hier net zei.

                        Nog 1 ding normaal is deze week laaste week voeding en dan zou ik 2 weken gewoon afgezuurd water geven .maar zou dit nog kloppen ofniet?

                        Comment


                          #14
                          Ik vind het nog altijd vreemd dat je de ene dag 500 ml geeft en de andere dag 800. Dat is een ruim verschil. Dus ofwel staan ze een paar dagen te droog, ofwel een paar te nat. Die planten gaan niet de ene dag 500 ml verbruiken en de andere 800, daar klopt iets niet. Als ze gaan hangen als je een dag overslaat, dat is normaal. Dan staan ze te droog. Maar dan kan het dus ook zijn dat ze drie dagen te droog staan zonder dat ze gaan hangen en dan werpen ze na een tijdje ook ook hun blad af.

                          Comment


                          • NickisNamed
                            NickisNamed commented
                            Editing a comment
                            Ja dat is een beetje mis uitgedrukt van me het staat er ook bij dat het een voorbeeld is want ik sla wel eens dag over met water ik wou gewoon bedoelen dat ik om de 3 dagen voeding geef dat wel en dat ik water geef tussen de 0.5-0.8l als ik water geef. Dat is wat misuitgedrukt van me..
                        Bezig...
                        X