Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blaadjes zaailing verschrompelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    kweek zelf ook op voorbemeste en gebufferde cocco,s stekken groei ik er ook in voor ,geen probleem,gewoon pech met je zaadje kan natuurlijk ook,had ik laatst ook maar gelukkig meer gezet dan dat ik nodig had,doe ik met stekken ook
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #17
      joremkrank

      Comment


        #18
        beowulf
        Attached Files

        Comment


          #19
          Lijkt mij een vrij hoge npk waarde om in te beginnen.

          Comment


            #20
            Zou het iets uitmaken als ik ze daarin zaai? Heb vandaag de grond gespoeld. Ik ben niet zeker maar ik denk dat het langzaam ook terug goed komt met die eerste zaailing.
            Attached Files

            Comment


              #21
              Volgens mij komen ze albij zien er uit alsof ze gaan groeien

              Comment


                #22

                Comment


                  #23
                  Foto 1&2 = zaadje 1 met verschrompelde bladeren die weer helemaal is hersteld, nu 16 dagen jong.
                  (Ik zie net de van 1 blaadje de blad punten wat omhoog plooie, iemand een idee wat dit kan zijn?)

                  Foto 3&4 = recent ontkiemd zaadje en geplant leeftijd 4 dagen jong.

                  Attached Files

                  Comment


                    #24
                    Die staan meer dan een week achter die eerste. Die tweede doet ook niet wat ze zou moeten doen. Ik zou overschakelen op aarde en een deel van de coco's erdoor doen.

                    Comment


                      #25

                      Comment


                        #26
                        Er is niks mis met Atami cocossubstraat eh....je moet alleen wel even de gebruiksaanwijzing lezen.
                        Maar ik snap wel wat Beowulf zegt.
                        Het is niet voor beginners. Op cocos moet je alles meten.

                        De kokos bevat voldoende voeding voor de 1e week van de kweekcyclus,
                        daarna kan men water met vloeibare meststoffen en stimulatoren toevoegen voor een optimaal resultaat.

                        (van de website van Atami)
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                        • beowulf
                          beowulf commented
                          Editing a comment
                          Lijkt mij wat tegenstrijdig met die hoge npk waarde op de zak, of mis ik iets?

                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          Ik heb er verder geen verstand van, ik citeer de website van Atami.
                          Het blijft wel cocos-substraat natuurlijk, misschien speelt dat mee. Die voeding spoel je zo weg.

                        #27
                        Je rekent vanaf de moment dat ze boven komen. Als die 4 dagen boven staat dan staat ze achter, dat is dag 1 doorgaans. Als het dag 1 is, niks aan de hand.

                        Comment


                          #28
                          QnQ ik heb nog niks van voeding gegeven, ik wou volgende week naar de growshop gaan voor cocos voeding. Een EC meter is ook besteld via Bol & Beowulf Die 2de staat nu vandaag de 3de dag boven, is 4 dagen geleden in de grond gestopt. Die 1e is slecht begonnen met maar 1lob blaadje en verschrompelde bladeren vandaar de achterstand.

                          Comment


                            #29
                            Toch vind ik de kleur niet verkeerd.
                            Ze lijken er ook wel snel bovenop te komen.
                            Misschien volgende keer de eerste week in een bekertje zaai/stekgrond proberen ?

                            No worries ..
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #30
                              Ga ik proberen, ga nu gewoon proberen er het beste van te maken. Wachten op de EC meter en dan naar de growshop voor cocos voeding & voeding voor aarde voor de volgend kweek moest deze tegen vallen. Ik apprecieer de hulp van iedereen bedankt!

                              Comment

                              Bezig...
                              X