Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
is dat toevallig een pot zonder gaten aan de onderkant? SPOILER (klik voor weergave) Het kan namelijk zijn dat je dezelfde fout maakt als mij, te nat zetten. Ik kijk misschien verkeerd, maar ik denk hier wat groenigs te zien op de aarde plant.jpg dat zouden algen kunnen zijn wat aangeeft dat de aarde te vochtig is, heb 't zelf ook een aantal keer gehad...
Al helemaal zonder gaten erin, dan kan t water wat je teveel geeft niet weg. Oplossing als dit het geval is? Pak een grotere pot met gaten aan de onderkant, vul die met wat aarde, haal die plant/wortelkluit uit de huidige pot, gooi t water wat erin staat weg, zet 'm in de pot met gaten aan de onderkant, aarde aan de zijkanten van de kluit om de pot op te vullen (zorg ervoor dat de kluit netjes gelijk aan de bovenkant van de pot komt te staan door eerst wat aarde in de pot te leggen)
En als je precies vertelt wat je gedaan hebt tot nu toe dan kunnen we misschien een beetje helpen..
Ik denk dat ik hem te weinig water heb gegeven, zijn steel staat nu rechter maar de bladeren zijn helemaal dood, maar hij ruikt nog en de mini bladeren zien er weer beter uit.
dus zou hij er dan toch nog doorkomen?
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
Op deze foto ziet het er inderdaad uit of ze klaar is, ik denk dat je er maar langzaam afscheid van moet gaan nemen.
Het was mooi, voor zolang het duurde, maar nu beter even opnieuw beginnen.
Zaadje na zaaien meteen op de goeie afstand onder het licht, dan strekken ze ook niet zo, en elke dag een beetje water, dan kom je al wat verder denk ik.
Comment