Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Voedingstekort,overschot of een virus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voedingstekort,overschot of een virus?

    Korting op 420shop
    Dag allemaal!

    Ik ben een aantal weken verder met het kweken van mn plantjes onder een 400 W HPS lamp op een plagron lichtmix bodem. Omdat mn plantjes redelijk goed gingen ben ik een weekje later pas begonnen met voeding en ben nu al ongeveer een week verder daarmee. Ik deed dit precies zoals op de fles staat aangegeven. Na de eerste keer begon ik echter gele puntjes te zien in de topblaadjes van sommige plantjes. Ik heb ook twee autoflowers die onlangs in bloei zijn gekomen en die beginnen gekke 'brandplekken' op de bladeren te krijgen, gepaard met gele bladpuntjes in de topblaadjes. In de eerste instantie dacht ik dat de gele puntjes kwamen door een stikstofoverschot, wat ik erg gek vond, omdat ik nog nauwelijks voeding had gegeven. Toen ik de 'verbrande' plekken op de bladeren zag, dacht ik eigenlijk weer aan een kalium tekort. Of is het misschien toch een virus? Ik heb al uren op internet gezocht, maar zie gewoon erg veel mogelijkheden wat het zou kunnen zijn.
    Ik heb wat foto's bijgevoegd, hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen
    Alvast bedankt!

    Simon ..
    Attached Files
    Last edited by QnQ; 18 December 2017, 13:40. Reden: achternaam verwijderd

    #2
    Je hebt de foto's als pdf gepost, ik weet niet wat daar de reden van is.
    Gewone foto's zijn bijv. makkelijker te openen op een gsm, dan heb je ook meer kans op reacties.

    voila, topic in de helpdesk gezet.
    Ik denk inderdaad overvoeding en overbewatering.
    Benieuwd wat anderen er van denken.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Te hoge ec denk ik en vandaar de gele bladpunten. Ook zie ik oud blad waar waarschijnlijk eens op geknoeid is met voeden.
      Iets minder voeding dus en verder is er weinig aan de hand lijkt mij.
      Succes
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

      Comment

      Bezig...
      X